Jag får inte Rivertuner att fungera

Permalänk

Jag får inte Rivertuner att fungera

Jag har laddat ner Rivertuner (RTSS.exe) och även HWinfo64 för att kunna se GPU/CPU usage i spel. Däremot så vill den inte komma upp när jag spelar skyrim och jag får det inte heller att fungera. Det mesta jag har fått med är alla trådar och deras användning, inget mer det vill säga.

Inställningarna görs i HWinfo64 och Afterburner, hur ska jag ställa in allt? Jag har försökt se på guides, men för det första så fungerar det ju inte i Skyrim.

EDIT: Skrev om lite för lättare förståelse.

Permalänk
Medlem

Prova MSI Afterburner istället. Vad jag vet så uppdateras inte RivaTuner längre då Unwinder nästan endast håller på med MSI Afterburner.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Prova MSI Afterburner istället. Vad jag vet så uppdateras inte RivaTuner längre då Unwinder nästan endast håller på med MSI Afterburner.

Jag brukar sätta igång RTSS.exe, Afterburner och HWinfo64. Alla inställningar görs i Afterburner och HWinfo64. Hur ska jag gå till väga då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Jag brukar sätta igång RTSS.exe, Afterburner och HWinfo64. Alla inställningar görs i Afterburner och HWinfo64. Hur ska jag gå till väga då?

Om du vill se på skärmen så installera bara MSI Afterburner så får du med RTSS (Default). Öppna "Monitoring" tabben i MSI Afterburner och välj vilka grejer du vill visa.

Tror alternativet heter "show OSD" eller något sådant. (Är inte helt 100% då jag inte har RTSS installerat.)

Vet inte vad du har HWInfo till, MSI Afterburner kan visa både CPU och GPU temp/usage.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Om du vill se på skärmen så installera bara MSI Afterburner så får du med RTSS (Default). Öppna "Monitoring" tabben i MSI Afterburner och välj vilka grejer du vill visa.

Tror alternativet heter "show OSD" eller något sådant. (Är inte helt 100% då jag inte har RTSS installerat.)

Vet inte vad du har HWInfo till, MSI Afterburner kan visa både CPU och GPU temp/usage.

Jo, det är Monitoring jag går in på för att sedan klicka i show OSD. Dock så får jag inget alternativ om CPU, endast GPU. När jag startar upp RTSS.exe så händer inget förutom att processen startas, men inget fönster poppar upp eller så. Behöver man kanske inte den då?

Permalänk
Medlem

Följ den här guiden så kan du övervaka allt du kan önska http://forum.notebookreview.com/alienware/655138-how-monitori...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Följ den här guiden så kan du övervaka allt du kan önska http://forum.notebookreview.com/alienware/655138-how-monitori...

Tack! Har följt andra guider, men denna förklarar mer. Jag ser om det fungerar när jag kommer hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Tack! Har följt andra guider, men denna förklarar mer. Jag ser om det fungerar när jag kommer hem

Funkade perfekt för mig, tyvärr är de flesta spel jag spelar nu 64-bit vilket on-screen display inte funkar med.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Funkade perfekt för mig, tyvärr är de flesta spel jag spelar nu 64-bit vilket on-screen display inte funkar med.

Hur gör man då för att få det att fungera? :/
Är det därför inte det fungerar på skyrim eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Till skyrim funkar programmet, följ guiden jag länkade så ska det funka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

On-Screen Display-joxet i RivaTuner/Afterburner fungerar inte ihop med Skyrim om du installerat ENB. Wrappern/injektorn ENB kör kring tesv.exe krockar med Afterburner.

HWinfo64 fungerar dock bra, om du inte har något emot att tabba ut för att se statistiken.

Visa signatur

Osedd trädde kung Priamos in och gick fram till Achilles
och sina armar slog om hans knän och kysste hans hårda,
mordiska händer, som hade förgjort så många hans söner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

MSI Afterburner funkar visst till 64-bit. Kör med betan.

Permalänk
Skrivet av Icegrin:

On-Screen Display-joxet i RivaTuner/Afterburner fungerar inte ihop med Skyrim om du installerat ENB. Wrappern/injektorn ENB kör kring tesv.exe krockar med Afterburner.

HWinfo64 fungerar dock bra, om du inte har något emot att tabba ut för att se statistiken.

Då är det därför :/ Aja, jag får ut det jag vill ha från skyrim och jag verkar ha vettiga temperaturer annars så.

Det är bara att jag har en ny dator och man vill ju helst inte att den ska överhetta med stockkylaren. Har dock inte överklockat CPU än, så det bör vara lugnt

Skickades från m.sweclockers.com