Permalänk

csgo/streaming dator 7k budget.

Tjenare, har kollat lite här i forumet utan framgång, ingen dator direkt som visat prestanda nog för mitt krav.

Jag vill ha en dator för _MAX_ 7 tusen som jag kan spela CS:GO på utan att uppleva fpsdropp eller lagg, grafiken ska helst klara av att vara rätt maxad när jag inte streamear, vid Streaming kommer allt vara på medium samt upplösningen 1024/xxx

Kommer använda OBS att streamea med.

Datorn kommer inte ha något annat installerat än Steam/CS:GO

Har någon skräpig SATA liggandes jag kommer använda att lagra diverse filer på.

Windows behöver inte vara inkluderat.

Har inget krav på utseendet på Chassi, men föredrar en större dator framför något litet.

Jag kan ingenting om hårdvara, men den kommer byggas ihop av en vän.

D.v.s behöver inte HDD eller Windows.

Vad jag behöver ist för HDD är en liten SSD bara för Windows, steam och cs:go samt något enstaka spel jag bara slappkör..

Samt, är AMD ett självklart val vid streaming? Då jag själv är så fäst vid Intel så känns AMD väldigt skräpigt för mig.. Kanske bara en idiotisk åsikt..

Skärm, mus dator allt det har jag. 144hz skärm 2ms

*edit*
Kommer inte klocka.

Visa signatur

:D

Permalänk

Är datorn prisvärd?

Tjenare Swec, jag ska nu skaffa mig en bättre dator då min nuvarande är lite väl sliten och utdaterad..

Vänder mig till er här på Swec då jag inte kan ett skit om hårdvara och skulle vilja se.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/datoridelar/Inte... <-

Hur skulle denna prestera om jag spelar CS:GO samt streamear? Har allting annat som kan möjligtvis behövas, eller kan någon slänga ihop en burk med mer pang i för mitt ändamål på Inet.se vore ju det också toppen.

Och hur fungerar AMD när man streamear? Kan ingenting om Amd, alltid varit en Intel-fantast...

Tack och hej! Smörgåsmedleverpastej.

*edit*
Tankarna ligger då alltså i att jag ska ha cirkus +120fps konstant när jag streamear. Sen off-stream så bör jag ligga betydligt högre.. Men är inte killen som sitter och kräver gudomlig grafik.

Visa signatur

:D

Permalänk
Skrivet av Sägeruså:

Tjenare Swec, jag ska nu skaffa mig en bättre dator då min nuvarande är lite väl sliten och utdaterad..

Vänder mig till er här på Swec då jag inte kan ett skit om hårdvara och skulle vilja se.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/datoridelar/Inte... <-

Hur skulle denna prestera om jag spelar CS:GO samt streamear? Har allting annat som kan möjligtvis behövas, eller kan någon slänga ihop en burk med mer pang i för mitt ändamål på Inet.se vore ju det också toppen.

Och hur fungerar AMD när man streamear? Kan ingenting om Amd, alltid varit en Intel-fantast...

Tack och hej! Smörgåsmedleverpastej.

*edit*
Tankarna ligger då alltså i att jag ska ha cirkus +120fps konstant när jag streamear. Sen off-stream så bör jag ligga betydligt högre.. Men är inte killen som sitter och kräver gudomlig grafik.

Dold text

De starkare amd procesornerna (8320 - 8350 etc) har alltid visat en viss skillnad vid streaming, beror ju såklart på vilka spel, kan ibland vara 5fps ibland 20. Mest är dom bättre på spel som Metro, Battlefiend ofc (speicelt 4:an då den har mantle) och även Far Cry 3 om jag minns riktigt. Det paketet du har där dock är förvånansvärt prisvärt faktisgt och är ingenting att klaga på, dock är jag dålig på intel i det att jag inte vet hur det är vid streaming

Permalänk
Medlem

Vet att Pistol på Tek syndicate kör AMD för allt och hon streamar spel i hög upplösning hela tiden.

CS:GO är ju inte extremt prestandakrävande heller.

Permalänk
Skrivet av Phiphler:

Vet att Pistol på Tek syndicate kör AMD för allt och hon streamar spel i hög upplösning hela tiden.

CS:GO är ju inte extremt prestandakrävande heller.

Dold text

Om jag minns riktigt så kör Pistol med FX-9590 klockad till strax över 5ghz, och jag kan aldrig se något lagg på hennes streaming. Brukar vara rätt skön stämning i hennes streaming.

Permalänk

Men kikat lite på AMD processorer och jag ser ingenting speciellt med dem utöver fler kärnor vilket inte används just nu..
Dock så känns Intel som kvalité och dem har grym kundsupport vid behov.

Men tycker ni man ska köra på detta paketet? Är ändå bara 7000kr och det ser riktigt lovande ut.

Visa signatur

:D

Permalänk

Dator för 7lax, streaming och era tankar samt idéer!

Tjena Swec, jag är väl inte allt för kunnig om datorer och liknande men det är ju därför ni finns!

Det är som så att jag rätt säker på en sak och det är att detta paketet.
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/datoridelar/Inte...

Är riktigt prisvärt. Skulle bara vilja se vad ni tycker? Jag kommer vilja spela Dayz, h1Z1, Dark Souls 2 samt CS:GO Detta är väl de enda spelen som jag vill spela som kan vara s.k "Krävande" då jag annars mestadels bottar på maplestory och runescape..

Har även tankar kring att slå upp en stream och då är det denna datorn jag kommer använda mig utav, och det är CS:Go som kommer streamas då jag inte tror jag skulle kunna streamea Dayz med hyfsat flyt. Det kommer vara så att jag sitter på 1000/100 lina med 6 i ms (Telia<3)

Men det jag generellt skulle det flyta på med en stream via OBS på detta paketet om jag kör CS:GO med hyfsad upplösning, d.v.s något i 1024 stilen.

Och för att också skapa någon slags diskussion, vad skulle ni vilja se på en stream om den är laggfri och kvalitativ.
Kommer köpa Snowball mic för att ha bra kvalité på rösten, alltså vill jag se lite, vad hade ni velat se på en CS:GO stream som kanske skiljer sig ur mängden?
Uppskattar alla förslag, är absolut inte rädd av mig, och då jag känner att jag är hyfsat bra på CS:GO (LEM/SUPREME) kommer det heller inte vara så att folk kollar på en nova 1 som missar allt.

Har även en tanke kring att köra på ett 24-48hours marataon med CS:GO gaming på stream där jag startar på ett Silver 1 Account och ska climba så högt jag kan under 24 -48 timmar, skulle ni eller majoriteten uppskatta detta tros?

Tack på Förhand Swec! Kram!

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna streama dayz med flyt på medium - höga inställningar, och det är ett bra paket men du skulle kunna klämma in bättre grejer om du är villig att skippa ssd tex

Visa signatur

CPU i5 2500k @4.5 GHz CPU Kylare Corsair H80 RAM 12GB @1600MHz GPU Gigabyte GTX 770 WF SLI PSU Corsair AX 860i MOBO ASUS P8Z68-V PRO Torn Corsair Air 540
Kringutrustning MUS Corsair M95 Tangentbord Ducky Shine 3 Purple TKL MX Blue
Musmatta Steelseries QCK Skärmar HP w2207, Asus WG248QE 24Tum, 144Hz
Värt att veta är att NuckleBuckle har Dyslexi

Permalänk
Skrivet av NuckleBuckle:

Du skulle kunna streama dayz med flyt på medium - höga inställningar, och det är ett bra paket men du skulle kunna klämma in bättre grejer om du är villig att skippa ssd tex

Förstår vad du menar, men tänker att det är riktigt skönt med SSD, ha sitt operativsystem där är ju guld värt då jag har en tendens att komma åt strömbrytaren på grendosan, haha! Men kollat mycket bench på grafikkortet och det ser lovande ut!

Generellt, vad är förslaget om jag tar bort SSD'n? Vad är det jag kan braka till med som ger mer bang for buck?

Visa signatur

:D

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Jag har sammanfogat 3 trådar då s.k. korspostning (flera trådar om samma eller snarlik frågeställning) inte är tillåtet. Regeln finns för att vi vill ha ett rättvist forum, dina trådar trycker ju ner andras vilket inte är fair. Denna gången har jag sammanfogat men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6777332/2014-05-21

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/193053-powerc...