Datorn startar normalt, men dataskärmen är helt svart.

Permalänk
Medlem

Datorn startar normalt, men dataskärmen är helt svart.

Hej, mitt namn är Tim och jag undrar vad det kan va som inte funkar med min dator. Det är så att jag beställde en dator från dustin.se förra veckan och fick den idag. Enligt mina polare så är denna datorn riktigt bra, för det spelet jag spelar samt redigering som jag håller på med! Men, dagen då jag fick den ( idag 5/20 ).

Så startade datan för första gången TOTALT, och det blev helt svart på min skärm ;(. Skärmen är från 2006 då min andra skärm gick sönder för ett par år sedan och har inte köpt en ny sen dess. Har dock testat med syrrans tv med både HDMI kabel och RBG kabel. Men ej med min Smart TV då den sitter fast på väggen. Men inget fungerar. Skulle hjälpa mig så sjukt mycket om någon kunde hjälpa mig med detta problem. Tack så sjukt mycket! MVH Tim Edelöf.

Datorns namn: HEAT GAMING 750 CI5 3.1 8GB/1000 GTX750TI W8

Länk till sidan jag köpte den: http://www.dustin.se/product/5010784928/heat-gaming-750-ci5-3-1-8gb-1000-gtx750ti-w8/

Operativsystem: Microsoft Windows 8.1, 64-bit
Processor: Intel Core i5 4440 3,1 GHz
Moderkort: Hittar tyvärr inte vad det är för moderkort
Minne: 8 GB DIMM DDR3 1600 MHz
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
Hårddisk: 1000 GB, 7200 RPM, SATA, Mekanisk
Nätaggregat: Gigabit Ethernet 10/100/1000 Mbit/s

Permalänk

Du kör från grafikkortet och ej moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Du kör från grafikkortet och ej moderkortet?

Känner mig nu som en 5 åring som ser sin första bil motor. Inte f*n såg jag att det fanns en till HDMI uttag. Tack så sjukt mycket.

Permalänk
Medlem

Avaktivera sedan den integrerade grafikkretsen i bios och byt till uttaget på grafikkortet igen.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiimpha:

Nätaggregat: Gigabit Ethernet 10/100/1000 Mbit/s

Du är bussig och länkar det agget;) 1000 mbits nätagg? ? Måste vara riktigt nice.
Är nätverkskortet 1200w då?:)

Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Skrivet av tiimpha:

Känner mig nu som en 5 åring som ser sin första bil motor. Inte f*n såg jag att det fanns en till HDMI uttag. Tack så sjukt mycket.

Jo, jag antar väl att eftersom moderkortet är centrumet av datorn så börjar många koppla där

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Jo, jag antar väl att eftersom moderkortet är centrumet av datorn så börjar många koppla där

Jag har aldrig bygg eller plockat isär en dator i hela mitt liv. Gick nyss från att sitta varje dag med polare och pilla lite på moppe motorer osv. Men detta med bygga datorer är något helt nytt för mig iaf. Men tack ännu en gång! Trodde det var något fel på burk f*n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSGS:

Du är bussig och länkar det agget;) 1000 mbits nätagg? ? Måste vara riktigt nice.
Är nätverkskortet 1200w då?:)

Mvh

Ta inte illa upp men, jag är inte så insatt i dator specs. Antar att detta är ett skämt, och du sitter säkert och garvar för jag är helt lost. Garva på. Kan säga att det är iaf tid för mig att börja lära mig något nytt. Ska nog börja med dator byggandet! Och få i lite mer kunskap.

Mvh Tim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekat:

Avaktivera sedan den integrerade grafikkretsen i bios och byt till uttaget på grafikkortet igen.

Du talar med en kille som har 0 i kunskap i dator spec osv. Så vet inte hur man ändrar sådant. Har nu beställt en 27" tums dator skärm med HDMI uttag och kommer köra vidare med den fram över Tack ändå !

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiimpha:

Ta inte illa upp men, jag är inte så insatt i dator specs. Antar att detta är ett skämt, och du sitter säkert och garvar för jag är helt lost. Garva på. Kan säga att det är iaf tid för mig att börja lära mig något nytt. Ska nog börja med dator byggandet! Och få i lite mer kunskap.

Mvh Tim

Tjena Tim.

Nejdå det var bara ett skämt.
Du gör helt rätt i att skapa trådar på Swec och få svar på dina frågor.
Lycka till med framtida byggen. Glöm ej skapa en bygglogg när du börjar bygga egna datorer.

Ha det gott.

Mvh SSGS

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.