Bilder på ditt senaste inköp (2014)

Permalänk
Medlem

En raksticka kom i posten idag

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd, ska nog ha den på mig medans jag ser om alla DVDer

Permalänk

Var på utflykt från skolan till ett ganska stort köpcenter här i Finland. Råkade plocka upp lite grejer. 1 st Logitech G400s samt 1st Razer Goliathus Extended Control. Tangentbordet och röran på skrivbordet är gamla!

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk

Microsoft Intellimouse Explorer 3.0! Den ultimata musen, äntligen i minna långfingrade händer. Det är svårt att få tag denna legendariska och utgångna modell, men nu satt den till slut. Och i bra skick också!

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

http://www.rpgcodex.net/forums/smiles/yeeahh.png

Microsoft Intellimouse Explorer 3.0! Den ultimata musen, äntligen i minna långfingrade händer. Det är svårt att få tag denna legendariska och utgångna modell, men nu satt den till slut. Och i bra skick också!

http://www.mouse.bg/media/catalog/product/cache/1/image/9df78...

Har kvar 2 original (den silvriga innan dom gjorde en refresh med den svarta) Har även 1 svart kvar som var skräp. Sämre kvalite på knapparna o scrollen.

Dock 100% useless för min del, alldeles för låg dpi.

Gött du blev nöjd igen iaf

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Har kvar 2 original (den silvriga innan dom gjorde en refresh med den svarta) Har även 1 svart kvar som var skräp. Sämre kvalite på knapparna o scrollen.

Dock 100% useless för min del, alldeles för låg dpi.

Gött du blev nöjd igen iaf

Tackar tackar!

Original är den definitivt, känns görbra i alla knappar. Men det stämmer det du säger om DPI, får skaffa USB-hub och byta till sensei:n i lite mer krävande spel.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Skärmstativ för 3x27"-skärmar, så att jag slipper ha fötter på varje skärm och istället bara kan ha en i mitten.

http://i.imgur.com/hGvZPZ0.jpg

Rätt trevligt!

Snyggt skrivbord! Riktigt stilfullt.
Dock ser det ut som du antingen har skärmarna för högt eller bordet för lågt för att ha en ergonomisk ställning. Skärmarnas överkant ska vara ungefär i ögonhöjd och armarna ska böjas ca 90 grader när du vilar dem på bordet. Det syns ju dock inte hur du sitter på bilden, men det verkar som som skärmarna står väldigt högt upp i förhållande till bordsytan.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Snyggt skrivbord! Riktigt stilfullt.
Dock ser det ut som du antingen har skärmarna för högt eller bordet för lågt för att ha en ergonomisk ställning. Skärmarnas överkant ska vara ungefär i ögonhöjd och armarna ska böjas ca 90 grader när du vilar dem på bordet. Det syns ju dock inte hur du sitter på bilden, men det verkar som som skärmarna står väldigt högt upp i förhållande till bordsytan.

Tack! Brukar få höra tvärtom vad gäller mitt skrivbord, att folk inte tycker att det passar dvs. Har ingenting emot det personligen, och så råkar det vara hemsnickrat av farsgubben dessutom, så jag har lite svårt för att byta ut det.

Jag har ärligt talat inte tänkt så jättemycket på ergonomin, men jag tror att det är ganska lagom så som det är nu. Faktum är att om jag skulle vilja ha dem i ögonhöjd så hade jag behövt höja dem lite till, men det hade sett konstigt ut, så det vill jag nog inte göra. Är nämligen ganska lång och har stolen ganska högt upp. Måste dock ha stolen så pass högt upp för att armarna ska vila i ungefär 90 grader~

Här är en annan bild där en bit av min stol syns också:

Mina ögon är väl i höjd ungefär med övre kanten på ryggstödet. Lite högre om jag sträcker på mig så som jag borde göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Tack! Brukar få höra tvärtom vad gäller mitt skrivbord, att folk inte tycker att det passar dvs. Har ingenting emot det personligen, och så råkar det vara hemsnickrat av farsgubben dessutom, så jag har lite svårt för att byta ut det.

Jag har ärligt talat inte tänkt så jättemycket på ergonomin, men jag tror att det är ganska lagom så som det är nu. Faktum är att om jag skulle vilja ha dem i ögonhöjd så hade jag behövt höja dem lite till, men det hade sett konstigt ut, så det vill jag nog inte göra. Är nämligen ganska lång och har stolen ganska högt upp. Måste dock ha stolen så pass högt upp för att armarna ska vila i ungefär 90 grader~

Här är en annan bild där en bit av min stol syns också:

http://i.imgur.com/IN7anL0.jpg

Mina ögon är väl i höjd ungefär med övre kanten på ryggstödet. Lite högre om jag sträcker på mig så som jag borde göra.

Åh fan, måste ha varit en konstig vinkel eller något i första bilden för det där ser ju mycket bättre ut, särskilt om du är lite längre!
...och hur kan man tycka att oljat trä inte är snyggt? Har man väl raka linjer och inte för mycket utsnitsade snirkligheter blir det ju en perfekt balans mellan stilrent och ombonat!

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Köpte på mig lite saker inför den stundande utlandsresan. OM de inte ställer in ännu en resa vill det säga. Nå, i så fall har jag i vart fall lite nya saker och det är alltid kul. Jag ville inte köpa en modern mp3 spelare eftersom de har så kass batteritid. Alla modeller jag har tittat på har en batteritid på runt 4 timmar och det tycker jag är på tok för lite. Bättre då med batterier som man bara kan ersätta. Hörlurarna sägs vara bra men jag har aldrig provat dem.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Ny TV, LG 55LB561V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagab:

Köpte på mig lite saker inför den stundande utlandsresan. OM de inte ställer in ännu en resa vill det säga. Nå, i så fall har jag i vart fall lite nya saker och det är alltid kul. Jag ville inte köpa en modern mp3 spelare eftersom de har så kass batteritid. Alla modeller jag har tittat på har en batteritid på runt 4 timmar och det tycker jag är på tok för lite. Bättre då med batterier som man bara kan ersätta. Hörlurarna sägs vara bra men jag har aldrig provat dem.

https://farm3.staticflickr.com/2903/14265170124_8003572135_z....

Det finns bättre lurar än Koss Porta pro,de passar ok om man sitter ensam hemma i en tyst miljö men knappast när man ska resa,bättre att skaffa nåt slutet som isolerar istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Synkroniseringsinstrument för förgasare/gasspjäll. 52 £ inklusive frakt. Nu väntar jag bara på en ny startmotor som borde komma fram nästa vecka.
http://i62.tinypic.com/2072pp0.jpg

Vad kör/meckar du för något?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev välidgt mycket kul denna vecka, samt lite nästa med men här är några bilder:
3 Skärmar (den i mitten jag köpte. Den har inte lika hög upplösning/storlek som koreaskärmen men 144hz är skönt, sant att det capture card jaghar enbart tar emot 1080p. Men 144hz är verkligen något underbart. Samt att det tar mindre på GPU:n med lägre upplösing så.

Sen en NAS (http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/186424-z...) med 2 stycken 4TB diskar (kör raid 0, I know, risky) http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/181787-wd_int... 3DS XL köpte jag också samtidigt från webhallen.

Snart färdig byggt: http://i.imgur.com/NpKWtUG.jpg

[/URL]

Sen Coup de grâce är tavlan som numenra sitter övern TV:n, hör mig ryta!

EDIT: Sen väntar jag på postmannen som ska hemleverara 24x33cl Vanilla coke, 24x50cl Volt cola och 2st 100g Beef jerky. Men han får fan skynda sig!

Så, nu klarar jag mig en två dagar

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

det kom lite saker från inet och ek idag.

inet:
900d
msi r5450
xfx r9 290
Alphacool NexXxoS UT60 480mm
Alphacool VPP655
ASUS RT-N66U

ek:
EK-Supremacy Clean CSQ
EK-FC R9-290X*3
EK-FC R9-290X Backplate*3
EK-FC Terminal TRIPLE Parallel
EK-FB KIT ASUS R4BE
EK-RAM Monarch X4*2
TOP Acetal - RAM Monarch X4 Clean CSQ*2

Permalänk
Medlem

Det blev lite smått och gott i blandade valörer.

Två stycken nätverkskameror "D-link DCS-933L".
Två x 1meter + en 10meter nätverkskabel.
Två 7" Depeche Mode singlar. Tradera köp/fynd.

Samt 2 licenser till nätverkskamerorna "D-link DCS-933L" till "Surveillance Station". NAS DS112J .

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Lite nya keycaps till mitt tangentbord fick det bli!

Köpta ifrån Inet. Riktigt nöjd med köpet änsålänge!

Och passade även på att be mor och far köpa hem en flaska Ron Zacapa när dom var utomlands.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Blev ett par ny glasögon.

Samt köpte ett par ramar från Ikea och ett par svarta måttbeställda passepartouter.
Bättre än så här blir det inte.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Lite old spice att testas (orginal)

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagab:

https://farm3.staticflickr.com/2903/14265170124_8003572135_z....

Måste bara fråga vad du kollat på som har 4h? Aldrig hört någon mp3 spelare som haft så lite batteritid.
Dom dyrare ligger på 30-40h mp3.
dom billiga typ sansa clips ligger på 15h ungefär.

4h låter som en spelare ifrån 1990 talet ;>

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

det kom lite saker från inet och ek idag.

inet:
900d
msi r5450
xfx r9 290
Alphacool NexXxoS UT60 480mm
Alphacool VPP655
ASUS RT-N66U

http://i.imgur.com/JHtCL6P.jpg

http://i.imgur.com/FeFDOU9.jpg

ek:
EK-Supremacy Clean CSQ
EK-FC R9-290X*3
EK-FC R9-290X Backplate*3
EK-FC Terminal TRIPLE Parallel
EK-FB KIT ASUS R4BE
EK-RAM Monarch X4*2
TOP Acetal - RAM Monarch X4 Clean CSQ*2

http://i.imgur.com/rw8Y8GM.jpg

Vill gärna se när detta sitter i datorn

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Då blev det ett nytt chassi R4 titanium, efter flera timmar att flytta över delar till det nya chassit och donerad adapter och en 6bg sata kabel kommer den vara klar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ny leksak

Ny leksak att pilla med. Får se om den kan fånga något roligt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Integritetskränkning i fickformat, toppen! Thomas Bodström jublar!!!

(Jag kommer inte ha något problem med den, men jag kan tänka mig att många andra inte kommer gilla att bli "smygfotade". Man är ju medveten på ett helt annat sett att man hamnar på bild om någon står och fotar med en kamera.)

Visa signatur

Speldator: i7 2600k @ stock/ corsair vengeance 1600Mhz 2*4GB/ gigabyte 6950 2GB
Kontorsdator: AMD athlon 64 3800+ 2.4Ghz/ ram 776MB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |