Essence STX | Ljud Problem

Permalänk
Medlem

Essence STX | Ljud Problem

Tjena.. Jag köpte mitt detta ljudkortet igår och fick hem det idag

Men det verka inte vara som det ska vara :S .. Då när jag ska spela något så blir det "stuttering" problem eller vad man ska säga. Svårt att förklara liksom vad det är men just nu så har jag spelet World Of Tanks i icke fullskärm och så fort jag öppnar det så händer det och så fort jag trycker in Windows+ M så försvinner det.

Permalänk
Medlem

Du har inaktiverat ljudet i bios?
Kortet sitter i helt?

Permalänk
Medlem

Har iofs ingen lösning direkt på ditt problem, men kan dock bekräfta att Essence STX definitivt borde fungera smärtfritt med World of Tanks. Har det alltid gjort för mig då jag använder det för att driva mitt headset.
Testa kolla BIOS som redan föreslagits. Ditt inbyggda ljudkort bör stängas av för att vara på den säkra sidan.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Du har inaktiverat ljudet i bios?
Kortet sitter i helt?

Jag har inaktiverat ljudet i bioset ja.
Korter sitter i helt med kablarna och allt.

Skrivet av Youjimbo:

Har iofs ingen lösning direkt på ditt problem, men kan dock bekräfta att Essence STX definitivt borde fungera smärtfritt med World of Tanks. Har det alltid gjort för mig då jag använder det för att driva mitt headset.
Testa kolla BIOS som redan föreslagits. Ditt inbyggda ljudkort bör stängas av för att vara på den säkra sidan.

Det borde fungera fint men det är väl något med mina inställningar i datorn xD Får la leva med det en stund allafall.. Ska köpa nya delar nästa vecka. Så då blir det av omformatera datorn

Permalänk
Medlem

Drivrutinerna är erkänt buggiga. testa LÄNK Har löst diverse problem när jag hjälpt polare med deras Asus ljudkort.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem
Skrivet av IRONBERG:

Drivrutinerna är erkänt buggiga. testa LÄNK Har löst diverse problem när jag hjälpt polare med deras Asus ljudkort.

Det hjälpte tyvär inte.

Permalänk
Medlem

Nu verka problemet löst.. Jag har nu fått hem ett extra 6.3mm > 3.5mm och nu får jag ingen störning alls. Vet inte varför men nu fungera det fint

Permalänk
Medlem

Nöjd med kortet alltså siickest?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenfan:

Nöjd med kortet alltså siickest?

Jag är fett nöjd med kortet Min dator börja bli en liten dröm nu Nu när man bytta från AMD till i7 processor så fick jag dubbla FPS och med ljudkortet så blir ljudet så jävla bra och allt

Permalänk
Medlem

Haha I know that feels bro. Vill också ha ett 780Ti tho, ge mig!

Btw, du nämner ljudkort twice i din signatur, kanske ska ändra? ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenfan:

Haha I know that feels bro. Vill också ha ett 780Ti tho, ge mig!

Btw, du nämner ljudkort twice i din signatur, kanske ska ändra? ^^

Ska köpa ett 780Ti till nästa månad tro jag.. Vet inte riktigt hehe Såg inte att jag hade det 2 gånger lol xD

Permalänk
Medlem

Haha, i vilket sammanhang har du behov av ett till 780 Ti? Om vi bortser från den obvious skrytfaktorn dvs. ska du köra BF4 i ultra på typ, 3 skärmar?

PM me ingame i WorldOfTanks i helgen; min profil: http://wotlabs.net/eu/player/Obediance

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenfan:

Haha, i vilket sammanhang har du behov av ett till 780 Ti? Om vi bortser från den obvious skrytfaktorn dvs. ska du köra BF4 i ultra på typ, 3 skärmar?

PM me ingame i WorldOfTanks i helgen; min profil: http://wotlabs.net/eu/player/Obediance

Jo, för jag vill köra med 60+ FPS hela tiden + att man kan skryta lite då ^^, Jag vill liksom köra på DayZ 60+ utan problem. Watch Dogs 60+ eller till och med alla spel i 144hz då man har en 144hz skärm xD

+ Jag har addat dig på WoT xD

Permalänk
Medlem

Vad heter du i WoT? <.<

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenfan:

Vad heter du i WoT? <.<

Siickest ^^,