Permalänk
Medlem

Nintendo DS Phat mods

Nu börjar jag bli bättre på att modda och tycker även det var kul att driva ett
galleri samtidigt då jag blir så nöjd med mina resultat!

Målet är att bygga om 2 av mina defekta DS Phat enheter till
Game boy advance konsoler i Pokémon tema.

Iden fick jag från denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=GsDeUh6hVP4

Givetvis planerar jag att göra dom lite snyggare genom att handmåla
motiv på dom och vara lite nogrannare med lackeringen.

Precis som i mina tidigare galleri så utlovas bilder och text
ju längre jag kommer med projektet
http://www.sweclockers.com/galleri/12455-moddad-gameboy-color

http://www.sweclockers.com/galleri/12481-moddad-nintendo-dsli...

Nintendo DS Phat mods

Permalänk

Neeeej! Hoppades på ett färdigt galleri. Väntar med stor spänning på fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Du ligger i med dina handheldmods du! GBC:ns backlightingmod såg ju riktigt bra ut (man får tänka bort repor/damm som kameran alltid accentuerar när man tar bilder), väntar med spänning på vad du kan åstadkomma med denna

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Neeeej! Hoppades på ett färdigt galleri. Väntar med stor spänning på fortsättningen.

Haha jo jag har märkt att folk vill att det ska ploppa upp helt färdiga gallerier x)
Dock tycker jag inte om att sitta och dokumentera allt på en gång senare så gör det succesivt? eller hur det stavas
Men jag jobbar dagligen på alla mina projekt nu när jag har sommarlov, så håll ut

Skrivet av kaput:

Du ligger i med dina handheldmods du! GBC:ns backlightingmod såg ju riktigt bra ut (man får tänka bort repor/damm som kameran alltid accentuerar när man tar bilder), väntar med spänning på vad du kan åstadkomma med denna

Tack tack
Ja, förhoppningsvis blir det bra med alla, just nu inväntar jag pennor som sagt, frakten är seg
Men så fort pennorna kommer så blir nog GBCn klar samma dag iaf
Dom här har jag inte börjat med elektroniken i än, så vi får se hur det går (y)

Permalänk
Medlem

poscapennor är riktigt dåligt att använda till detta, du kommer skrapa bort färgen väldigt fort. kör på hobby-lack och pensel istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Since:

poscapennor är riktigt dåligt att använda till detta, du kommer skrapa bort färgen väldigt fort. kör på hobby-lack och pensel istället

Tror du?
Dom gånger jag ritat fel har det varit ett helvette att få bort skiten x)
Jag tror att det är lugnt iaf, bara man tar sig tiden att lägga 2 lager och klarlacka ordentligt, men vi får väl se

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna något
Se till att ha mer färdiga grejer nästa gång du skapar ett galleri men annars var det fiint

Permalänk

Du jag har en av dessa ds maskiner och jag vill ju behålla det som ett ds men mitt problem är att skärmens gångjärn gått sunder o tänkte fråga vart du köpte dina ds delar och om du eller någon annan här känner till någon sida där man köper ds chassin

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romoes:

Nu börjar det likna något
Se till att ha mer färdiga grejer nästa gång du skapar ett galleri men annars var det fiint

Tack tack
Men som sagt, gillar ju att lägga till bilder eftersom, även om det är på bekostnad av betyg haha
Men jag har ett dolt galleri jag jobbar på faktiskt, som jag tänkte släppa lös när allt är klart!

Skrivet av john00133:

Du jag har en av dessa ds maskiner och jag vill ju behålla det som ett ds men mitt problem är att skärmens gångjärn gått sunder o tänkte fråga vart du köpte dina ds delar och om du eller någon annan här känner till någon sida där man köper ds chassin

Jag köper det mesta från DX.com, men frågan är om dom har sådana gamla saker kvar i lager :/
Dom har iaf tri-mejseln för att öppna enheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

Kolla aliexpress.com, det är en portal för diverse kina/hongkongshopar. Allt finns där typ, skulle förvåna mig storligen om det inte går att hitta ett nytt skal till DS. Glöm inte att bocka för att du vill ha fri frakt när du söker.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Har nu fått bud på den Röda enheten ihop med pokemon ruby för 700:-
Endast blåa kvar till salu, med ellelr utan spel
Efter söndag hamnar den på tradera om ingen gett bud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicEra:

Tror du?
Dom gånger jag ritat fel har det varit ett helvette att få bort skiten x)
Jag tror att det är lugnt iaf, bara man tar sig tiden att lägga 2 lager och klarlacka ordentligt, men vi får väl se

Jaha du klarlackar över! då är det inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Since:

Jaha du klarlackar över! då är det inga problem

Givetvis
Vore ju dumt att inte göra det

Permalänk
Medlem
Permalänk

W T F . . .

Visa signatur

Asus rog strix z690-a gaming, i7 12700K, 32gb RAM, PNY RTX 3080, RM1000i, 4x NVME SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipandre:

W T F . . .

Förstår tyvärr inte innebörden av ditt inlägg.

Permalänk
Medlem

Trevligt galleri. Har själv moddat och hållt på mycket med spelkonsoller. Har dock blivit tvungen att lägga det intresset på hyllan då bilen tar upp all min tid istället. Då är det extra roligt att så vad andra gör :). Tycker att spacklet ser lite ojämnt ut i överkant. Kan ju iof bara vara en synvilla. Keep up the good work

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majkey:

Trevligt galleri. Har själv moddat och hållt på mycket med spelkonsoller. Har dock blivit tvungen att lägga det intresset på hyllan då bilen tar upp all min tid istället. Då är det extra roligt att så vad andra gör :). Tycker att spacklet ser lite ojämnt ut i överkant. Kan ju iof bara vara en synvilla. Keep up the good work

Tack tack Kul att folk gillar det!
Ingen synvilla, spacklingen är inte mitt bästa jobb tyvärr, svårare än man trodde.
Eller, att ha på spacklet var väl inte så svårt kanske, men att få det jämnt med sandpapper efteråt var lite svårare.
Blir fler projekt under sommaren helt klart!

Permalänk
Medlem

Ermahgersh! So butifull! 10/10 Wood play wit.

Visa signatur

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. - T.S. Eliot

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Haha tackar tackar!

Permalänk
Medlem