Permalänk
Skrivet av Kislotnij:

FÖRFAAN inet! Han "upplever" inte att han fått dålig service, utan han HAR fått det! Sluta med den där skitsnacket om att folk "upplever" att de blivit kränkta av er!

Inet svarade bara brevet i del för del, här syftade han på den del av texten där det stog

Citat:

"Ringer till support och berättar om ärendet och möts av en mycket kall ton som inte alls verkar bry sig ett skit om hur det var förpackat så länge jag inte ser några fysiska skador."

Om du läser denna mening så handlar det om en uppfattning av supportens "ton", och en tolkning av supportens syfte. Dessa är individuella subjektiva tolkningar. Därav är det hela en upplevelse.

Jag tycker inte att meningen "Först och främst får jag säga att det är tråkigt att du upplever att du fått dålig kundservice. " är försummande eller förminskande i detta fall. Den är semantiskt korrekt.

Det suger för FLDa att han var tvungen att köra till Inet för att byta ut grejer på grund av fraktskador. Men kan ni snälla ta detta via mail så att andra som frågar mer allmänna saker kan få svar på sina frågor också?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FLDa:

Har en viss känsla av att jag inte kommer att komma någonstans varken här eller med supporten om jag inte väljer att gå vidare med KO och ARN.

Det beror kanske på att du har större krav än vad lagen medger. Jag tror varken KO eller ARN kan hjälpa dig, eftersom du faktiskt får hjälp av Inet. Ta några djupa andetag och titta på filmen "The angriest man in Brooklyn" så känns det nog bättre sedan.

Du upplever supporten som att de inte är tillmötesgående och det talar du om, men vad sa du till dem och vilka krav hade du? Med tanke på att du verkar väldigt stressad med att få ordning på datorn så kan jag tänka mig att du lät dem få reda på det, och med deras vanliga rutiner var det säkert inte så mycket de kunde göra mer än vad som redan gjorts.

Det jag ser när jag läser din text är personal som hanterar en väldigt irriterad kund som har krav som går utanför de rutiner man brukar använda. De försöker tolka dina behov och lösa dem, tex genom att ge dig ett grafikkort som de har hemma så att du slipper vänta veckor på ett nytt. Sedan säger jag inte att det är rätt, men jag kan förstå om man möts av irritation om man själv är irriterad och oresonlig.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Tja inet.

Har ni möjlighet att ta in detta moderkortet?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2571444

Ser att ni har modellen över men tycker den är för dyr, budget varianten hade passat mina preferenser bättre.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Inet
Skrivet av matadoren:

En dum fråga kanske så ni får ursäkta mig så hemskt mycket
Om man köper egenkomponerad dator med modulärt agg + montering får man med alla kablar som hör till agget? T.ex om man inte plockat med grafikkort i listan utan ämnar montera ett eget.

Självklart skickar vi alltid med alla tillbehör som kommer till komponenterna.

Skrivet av FLDa:

*Borttaget för tydlighet*

Först vill jag börja med att skriva att vi har en tydlig manual för packning som uppdateras och finjusteras löpande och vi har fram till idag i runda svängar över en halv miljon skickade kollin med vår "nya" paketering och vi kan på grund av detta säga, med säkerheter, att vår paketering fungerar. Den andel kollin som blir fraktskadade är försumbar och handlar om enstaka fall varje år. Och återigen vill jag understyrka att vår paketering både är framtagen i samarbete med och är godkänd av Posten och följer alla regler.

Allra helst hade vi haft noll skadade paket för att det är vi som får hantera returer, skicka ut nya varor, undersöka vad som brustit, felsöka komponenter och ha en dialog med Posten samtidigt som vi får en kund som av helt förståeliga skäl är besviken och missnöjd. Detta är både pengar och arbetstimmar vi hellre skulle lägga på annat. Det finns inga som helst incitament för oss att medvetet paketera på ett bristfälligt sätt men det kommer ju alltid finnas fall där det av någon anledning går fel och då gör vi allt vad vi kan för att lösa det på bästa sätt.

Om vi nu ska skriva specifikt om ditt ärende så har vi konstaterat att hårddiskarna och DVD-läsaren inte skulle ha legat löst. Exakt hur det kunde ha skett vet vi inte helt klart men enligt våra kameror så var dom individuellt paketerade (se bild nedan) och ska sedan packas ihop med övriga produkter på ett sådant sätt så dom inte ska kunna flytta runt på sig med ytteremballaget och sen bli hårt hopbuntade. Det är, i grova drag, rutinen som vi har idag när vi paketerar och har fungerat på hundra tusentals paket tidigare.

Hur både hårddiskarna och DVD-läsaren kommit loss från sitt individuella emballage och legat helt löst är jättesvårt att svara på. Om du har bilder från när paketet var uppackat så får du jättegärna skicka det till oss för det är högst intressant att veta vad som kan ha brustit här.

DVD-läsare och hårddisk paketeras individuellt:

Vi är som sagt hemskt ledsna över att det blev fel med din order och vi har försökt lösa det så gott vi kunnat. Tycker det är tråkigt att du tycker det är orimligt och dålig service att få både DVD-läsare och grafikkort utbytt inom några arbetsdagar. Vet inte riktigt vem det är som har sagt att du ska vända dig till Posten men det stämmer inte. All dialog med Posten måste gå via oss och inget som du som slutkonsument kan göra själv.

Med det här så hoppas jag att du fått svar på dina frågor och skulle du vilja diskutera det här vidare får jag be dig att kontakta oss direkt eller skicka ett PM för den här tråden är tyvärr inte till för att ta upp enskilda ärenden.

*Grammatik
Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Intressant ändå när enskilda ärenden dyker upp. (När folk själva väljer att ta det öppet.) Man ser båda parters agerande och kan dra egna slutsatser om vad som gått snett och inte. Det gör också att både kunden och affären kommer närmare varandra och man blir bättre på att förstå varandra. Bra också med bilderna från packningen.

Jag bedömde affären mellan FLDa och Inet specifikt för denna situation. Ringer man till kundtjänst och håller en skarp ton kan man inte vänta sig att personen på andra sidan kommer vara trevlig tillbaka. Tänk dig själv som svarandes i telefon och inte från början har en aning om vad kunden som ringer vill. Då spelar det ingen roll om hela företaget har en fläckfri historia och >9 stjärnor på Prisjakt.

Varje gång jag tagit kontakt med en person inom kundtjänst eller liknande har jag alltid initialt hållit en lugn ton och lyssnat på vad de har att säga för jag vet att det inte är deras fel. De representerar endast bolaget och sitter på ett av världens socialt värsta jobb. De som är ansvariga för mitt missnöje sitter på helt andra delar. Däremot vill jag att de framför mitt missnöje till berörda delar och ordnar den kompensation de har möjlighet att utfärda.

FLDa upplever att han kommit på kant med Inet och jag betvivlar inte hans ord, att han upplever sig ha fått ett kallt bemötande av representanter från bolaget. Däremot tvivlar jag på att han inte skulle få den support han behöver för att komma tillrätta med sitt system. Inet har en mycket bra bedömning som helhet och det skulle de inte ha haft om de inte varit villiga att ordna så att kunden ska kunna känna sig nöjd i slutändan.

Det kräver dock, precis som jag påpekade, tid - och självklart mödan att genomföra reklamationerna.

Jag kan dock instämma i att paketeringen inte känns fullgod alla gånger när man kan titta rakt igenom från sidan sett. Har själv aldrig haft problem med ankomna varor förutom enstaka gånger med hörnstötta lådor samt då jag varit med om att godisstången varit borta när jag öppnat paketet. (Jag misstänker att den trillat ut mellan skarvarna) Det sistnämnda skulle dock enkelt kunna lösas med: 1) att vika in godset i en enkel tyg/nätinneslutning eller 2) om man lade små saker i en traditionell liten låda (Som på bilden ovan) som i sin tur lades in i paketet. 3) Om det bara är godisstången skulle man kunna tejpa fast den i lådinsidan (Då är 1) trevligare). Vad gäller kantstötta lådor kan inte alltför mycket göras av paketeraren om inte lådans volym skall öka markant. Där behöver Posten skärpa sig och inse att paket inte är fotbollar alt. att man väljer bort Posten till förmån för något annat fraktbolag som hanterar paketen på ett mer seriöst sätt.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erwya:

Jag bedömde affären mellan FLDa och Inet specifikt för denna situation. Ringer man till kundtjänst och håller en skarp ton kan man inte vänta sig att personen på andra sidan kommer vara trevlig tillbaka. Tänk dig själv som svarandes i telefon och inte från början har en aning om vad kunden som ringer vill. Då spelar det ingen roll om hela företaget har en fläckfri historia och >9 stjärnor på Prisjakt.

Varje gång jag tagit kontakt med en person inom kundtjänst eller liknande har jag alltid initialt hållit en lugn ton och lyssnat på vad de har att säga för jag vet att det inte är deras fel. De representerar endast bolaget och sitter på ett av världens socialt värsta jobb. De som är ansvariga för mitt missnöje sitter på helt andra delar. Däremot vill jag att de framför mitt missnöje till berörda delar och ordnar den kompensation de har möjlighet att utfärda.

Utan att ta någon ställning i just det här fallet: Jo, kundtjänst/support har betydligt högre krav på sig att konstant hålla en god och trevlig ton oavsett kundens beteende. Det är deras jobb att hålla ett kyligt huvud när det ringer upprörda kunder som känner att dom blivit felbehandlade och kanske lurade på tusentals kronor. Såklart är det inte supportens jobb att vara slagpåsar för verbala attacker och kunder kan definitivt gå över gränsen när man börjar med personattacker och smädelser men då får man som företagets representant lugnt påpeka att dom har gått över en gräns och att man är tvingad till att avsluta samtal om det fortsätter. Jag håller alltid en hyfsad ton men om jag fått skitig support kan jag vara bitchig och då är det fan en supporttjänstemans plikt att inte bitcha tillbaks utan lugnt och sansat informera mig vad dom kan göra. Börjar man sucka, grymta, bitcha och himla med ögonen när kunden är besvärlig ska man definitivt inte sitta på kundtjänst/support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Utan att ta någon ställning i just det här fallet: Jo, kundtjänst/support har betydligt högre krav på sig att konstant hålla en god och trevlig ton oavsett kundens beteende. Det är deras jobb att hålla ett kyligt huvud när det ringer upprörda kunder som känner att dom blivit felbehandlade och kanske lurade på tusentals kronor. Såklart är det inte supportens jobb att vara slagpåsar för verbala attacker och kunder kan definitivt gå över gränsen när man börjar med personattacker och smädelser men då får man som företagets representant lugnt påpeka att dom har gått över en gräns och att man är tvingad till att avsluta samtal om det fortsätter. Jag håller alltid en hyfsad ton men om jag fått skitig support kan jag vara bitchig och då är det fan en supporttjänstemans plikt att inte bitcha tillbaks utan lugnt och sansat informera mig vad dom kan göra. Börjar man sucka, grymta, bitcha och himla med ögonen när kunden är besvärlig ska man definitivt inte sitta på kundtjänst/support.

Lugnar inte kunden ner sig trots flertaliga försök så tycker jag det är berättigat att som kundtjänst höja rösten. Jag har många gånger råkat ut för att kunden vägrar lugna ner sig (jobbat på kundtjänst på kollektivtrafikmyndighet). Då höjer jag rösten och lugnar inte kunden ner sig så man kan föra en diskussion så avbryter jag samtalet. Att bara ringa till en kundtjänst och vara fly förbannad ger ingenting. Vill man ha bra support så ska man vara lugn och sansad och så trevlig man kan för har man då tur så gör den som sitter på kundtjänsten kanske något extra, som hen inte behöver, som gör att du får ännu bättre support.

T.ex inom särskild kollektivtrafik. Säg att en kund ringer och är skitförbannad över att taxibilen aldrig kom. Det kan då vara kundens egna fel som missade bilen eller så kom faktiskt bilen aldrig eller den blev väldigt försenad. Då kan jag antingen ta den absolut bästa nästa bil om 10 min som kanske kostar kommunen 500kr eller så tar jag en bil 40 minuter senare som kostar 300kr. Är kunden trevlig mot mig så kanske jag tar den om 10 min men är kunden otrevlig och förbannad, ja då får hen gott vänta 40 minuter för varför ska jag vara snäll och göra något extra för någon som bara är arg och otrevlig?

Samma sak om kundtjänsten på Inet. Dom har sina regler att hålla sig efter och är man otrevlig och förbannad på dom så är jag rätt säker att dom endast gör det dom måste och ingenting extra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erwya:

Jag kan dock instämma i att paketeringen inte känns fullgod alla gånger när man kan titta rakt igenom från sidan sett. Har själv aldrig haft problem med ankomna varor förutom enstaka gånger med hörnstötta lådor samt då jag varit med om att godisstången varit borta när jag öppnat paketet. (Jag misstänker att den trillat ut mellan skarvarna) Det sistnämnda skulle dock enkelt kunna lösas med: 1) att vika in godset i en enkel tyg/nätinneslutning eller 2) om man lade små saker i en traditionell liten låda (Som på bilden ovan) som i sin tur lades in i paketet. 3) Om det bara är godisstången skulle man kunna tejpa fast den i lådinsidan (Då är 1) trevligare). Vad gäller kantstötta lådor kan inte alltför mycket göras av paketeraren om inte lådans volym skall öka markant. Där behöver Posten skärpa sig och inse att paket inte är fotbollar alt. att man väljer bort Posten till förmån för något annat fraktbolag som hanterar paketen på ett mer seriöst sätt.

Godis stången är det viktigaste, jag håller med. Men, det är inte alltid det ingår en. Jag är inte helt säker på vad som är avgörande här, men jag har vid ett par olika tillfällen fått vara utan stång. Och mina paket har aldrig varit så pass kantstötta att det funnits möjlighet för en stång att försvinna, så orsaken är helt enkelt att den aldrig hamnat i lådan.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Lugnar inte kunden ner sig trots flertaliga försök så tycker jag det är berättigat att som kundtjänst höja rösten. Jag har många gånger råkat ut för att kunden vägrar lugna ner sig (jobbat på kundtjänst på kollektivtrafikmyndighet). Då höjer jag rösten och lugnar inte kunden ner sig så man kan föra en diskussion så avbryter jag samtalet. Att bara ringa till en kundtjänst och vara fly förbannad ger ingenting. Vill man ha bra support så ska man vara lugn och sansad och så trevlig man kan för har man då tur så gör den som sitter på kundtjänsten kanske något extra, som hen inte behöver, som gör att du får ännu bättre support.

Tycker inte att det är berättigat att någonsin höja rösten till kunden. Betyder inte att kunder inte kan gå över linjen eller bete sig som skithögar men då kan man bara artigt påpeka att man kommer att lägga på telefonen om dom inte lugnar ner sig och om dom då fortfarande skriker och gormar lägger man på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erwya:

Intressant ändå när enskilda ärenden dyker upp. (När folk själva väljer att ta det öppet.) Man ser båda parters agerande och kan dra egna slutsatser om vad som gått snett och inte. Det gör också att både kunden och affären kommer närmare varandra och man blir bättre på att förstå varandra. Bra också med bilderna från packningen.

Jag bedömde affären mellan FLDa och Inet specifikt för denna situation. Ringer man till kundtjänst och håller en skarp ton kan man inte vänta sig att personen på andra sidan kommer vara trevlig tillbaka. Tänk dig själv som svarandes i telefon och inte från början har en aning om vad kunden som ringer vill. Då spelar det ingen roll om hela företaget har en fläckfri historia och >9 stjärnor på Prisjakt.

Varje gång jag tagit kontakt med en person inom kundtjänst eller liknande har jag alltid initialt hållit en lugn ton och lyssnat på vad de har att säga för jag vet att det inte är deras fel. De representerar endast bolaget och sitter på ett av världens socialt värsta jobb. De som är ansvariga för mitt missnöje sitter på helt andra delar. Däremot vill jag att de framför mitt missnöje till berörda delar och ordnar den kompensation de har möjlighet att utfärda.

FLDa upplever att han kommit på kant med Inet och jag betvivlar inte hans ord, att han upplever sig ha fått ett kallt bemötande av representanter från bolaget. Däremot tvivlar jag på att han inte skulle få den support han behöver för att komma tillrätta med sitt system. Inet har en mycket bra bedömning som helhet och det skulle de inte ha haft om de inte varit villiga att ordna så att kunden ska kunna känna sig nöjd i slutändan.

Det kräver dock, precis som jag påpekade, tid - och självklart mödan att genomföra reklamationerna.

Jag kan dock instämma i att paketeringen inte känns fullgod alla gånger när man kan titta rakt igenom från sidan sett. Har själv aldrig haft problem med ankomna varor förutom enstaka gånger med hörnstötta lådor samt då jag varit med om att godisstången varit borta när jag öppnat paketet. (Jag misstänker att den trillat ut mellan skarvarna) Det sistnämnda skulle dock enkelt kunna lösas med: 1) att vika in godset i en enkel tyg/nätinneslutning eller 2) om man lade små saker i en traditionell liten låda (Som på bilden ovan) som i sin tur lades in i paketet. 3) Om det bara är godisstången skulle man kunna tejpa fast den i lådinsidan (Då är 1) trevligare). Vad gäller kantstötta lådor kan inte alltför mycket göras av paketeraren om inte lådans volym skall öka markant. Där behöver Posten skärpa sig och inse att paket inte är fotbollar alt. att man väljer bort Posten till förmån för något annat fraktbolag som hanterar paketen på ett mer seriöst sätt.

Godisstången är oftast tejpad i lådan. Troligare att du inte fick någon. Men ärligt så spelar det mindre roll, viktigare är att man får varorna och supporten fungerar

Reklamerade en vara som är använd i 2 år (5 års garanti), det jag tycker var lite synd av att dom rekommenderade en sämre vara (när den produkten inte är i lager). La ut 80 kr extra för att få något med kvalité. Men slapp betala felsökningsavgift första gången den var inne (kunde inte hitta felet), visste inte själv exakt hur det uppkom, men dom hitta den nu efter bättre förklaring om felet.

Men deras telefon support tycker jag inte har varit så bra. Telias tycker jag var bättre (när jag ringde senast). Lite trevligare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av FLDa:

Jag har 15 år erfarenhet av att bygga datorer och har under den tiden använt mig av ett flertal butiker för att tillfredsställa mina behov av datorkomponenter.
Nu är det dags för mig att lägga till Inet tillsammans med Komplett som en av de butiker jag troligtvis aldrig igen kommer handla ifrån. ...
- FLD

Vill också bara lägga en åsikt gällande detta. Jag har beställt från massor med olika datorföretag och även andra företag. Jag upplever alltid att det är lite riskspel när paketeringen når posten. Jag har även tyckt att företagen varit snåla med emballage i vissa fall. Så fort där är lite upprivet från ett hörn på ett paket, som jag själv tycker är jätteviktigt för mig, så tänker jag "hoppas varan funkar". Och då tänker jag oftast att det är postens hantering. För jag gissar ju att företagen som packar: packar väl och inte använder använda kartonger eller något sådant. Allt handlar ju om omdöme ifrån kunden och ett företag med dålig paketering osv förlorar kunder och kommer ju vara out of business ganska snabbt.

Jag tycker att FLDa, har all rätt att vara upprörd. Det kostar pengar att handla, och då ska man ha en 100% bra vara, om det inte är endast varan i sig som är ett måndagsexempel. Men då går det ju på garanti att byta.

Hoppas Inet löser detta med kunden, och att kunden får som slutomdöme en bra upplevelse. Det är självklart att man inte handlar i en affär igen, om man inte får bra service. Service är A och O, och även om man kanske som företag inte gjort något fel, så handlar det ju om kunden.
Jag vet att det finns kunder som utnyttjar företagen och bara vill ha saker billigare, eller klagar bara för att klaga - men vettiga personer tar ju upp det sakligt och visar t.o.m med bilder vad som hänt. Och då är det viktigt att bemöta det som en supportperson.

Bra att se över sina rutiner då som företag. Och bemötande ifrån en support är ju ytterst viktigt, att utreda vad som skett och hjälpa kunden.

För jag tycker paketet ser ut som nåt från frankensteins grav!!!

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverfisken:

Vill också bara lägga en åsikt gällande detta. Jag har beställt från massor med olika datorföretag och även andra företag. Jag upplever alltid att det är lite riskspel när paketeringen når posten. Jag har även tyckt att företagen varit snåla med emballage i vissa fall. Så fort där är lite upprivet från ett hörn på ett paket, som jag själv tycker är jätteviktigt för mig, så tänker jag "hoppas varan funkar". Och då tänker jag oftast att det är postens hantering. För jag gissar ju att företagen som packar: packar väl och inte använder använda kartonger eller något sådant. Allt handlar ju om omdöme ifrån kunden och ett företag med dålig paketering osv förlorar kunder och kommer ju vara out of business ganska snabbt.

Jag tycker att FLDa, har all rätt att vara upprörd. Det kostar pengar att handla, och då ska man ha en 100% bra vara, om det inte är endast varan i sig som är ett måndagsexempel. Men då går det ju på garanti att byta.

Hoppas Inet löser detta med kunden, och att kunden får som slutomdöme en bra upplevelse. Det är självklart att man inte handlar i en affär igen, om man inte får bra service. Service är A och O, och även om man kanske som företag inte gjort något fel, så handlar det ju om kunden.
Jag vet att det finns kunder som utnyttjar företagen och bara vill ha saker billigare, eller klagar bara för att klaga - men vettiga personer tar ju upp det sakligt och visar t.o.m med bilder vad som hänt. Och då är det viktigt att bemöta det som en supportperson.

Bra att se över sina rutiner då som företag. Och bemötande ifrån en support är ju ytterst viktigt, att utreda vad som skett och hjälpa kunden.

För jag tycker paketet ser ut som nåt från frankensteins grav!!!

Inet har svarat två gånger i denna tråden, Skulle man få en trasig vara på grund av posthanteringen. Så får man en ny vara Läs det inet skrivit och bedöm själv. Även visat upp hur hans varor paketerades innan skickades, finns på denna sidan av tråden

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tjenare Inet,

Har en gammal WD-raptor-disk som är på väg att ge upp enligt S.M.A.R.T-informationen samt att den även får dåliga läs/skriv-hastigheter i Diskmark.
Vid köptillfället så erbjöd WD 5-årsgaranti (dom har ju nu ändrat detta på nya diskar till 2år). Har fortfarande garanti enligt WDs RMA-sida.

Är det fortfarande via er jag då gör en RMA på disken?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Poison:

Tjenare Inet,

Har en gammal WD-raptor-disk som är på väg att ge upp enligt S.M.A.R.T-informationen samt att den även får dåliga läs/skriv-hastigheter i Diskmark.
Vid köptillfället så erbjöd WD 5-årsgaranti (dom har ju nu ändrat detta på nya diskar till 2år). Har fortfarande garanti enligt WDs RMA-sida.

Är det fortfarande via er jag då gör en RMA på disken?

Enterprise-diskar som Raptor i sina olika skepnader har alltid haft och har fem års garanti.

Företagen jag handlar diskar av tar alltid hand om RMA även efter den svenska reklamationstidens utgång, så det förutsätter jag att Inet också gör.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Enterprise-diskar som Raptor i sina olika skepnader har alltid haft och har fem års garanti.

Företagen jag handlar diskar av tar alltid hand om RMA även efter den svenska reklamationstidens utgång, så det förutsätter jag att Inet också gör.

Ja, jag tycker också det låter mest rimligast. Men vill ha ett offentligt uttalande från Inet också

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Inet
Skrivet av Poison:

Tjenare Inet,

Har en gammal WD-raptor-disk som är på väg att ge upp enligt S.M.A.R.T-informationen samt att den även får dåliga läs/skriv-hastigheter i Diskmark.
Vid köptillfället så erbjöd WD 5-årsgaranti (dom har ju nu ändrat detta på nya diskar till 2år). Har fortfarande garanti enligt WDs RMA-sida.

Är det fortfarande via er jag då gör en RMA på disken?

Har du fortfarande garanti enligt WDs hemsida så gäller självklart garantin fortfarande hos oss

För andra som kanske läser, här kan man kolla sin garantistatus direkt hos WD:

https://westerndigital.secure.force.com/WarrantyCheck?lang=en

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Lehto:

Tja inet.

Har ni möjlighet att ta in detta moderkortet?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2571444

Ser att ni har modellen över men tycker den är för dyr, budget varianten hade passat mina preferenser bättre.

Tyvärr är det inget som vi kommer ta in i dagsläget.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Varför har postförskott ökat i pris till 99kr? Är det Posten som bestämmer det priset eller ni?

Permalänk
Inet
Skrivet av Formel117:

Varför har postförskott ökat i pris till 99kr? Är det Posten som bestämmer det priset eller ni?

Kortfattat så är det av följande två anledningar primärt:

- Posten har höjt priset i omgångar men vi har inte höjt på flera år, som vi kanske borde ha gjort. I dagsläget betalar vi 60kr plus moms för varje order som betalas med postförskott.
- Ordrar som går på flera kolli-idn måste skickas som en sändning vilket gör att det internt på lagret kräver mycket mer jobb och manuell handpåläggning.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Snabb fråga
Har ni möjligheten att köpa in dessa?
http://www.corsair.com/se-fi/type-3-sleeved-black-pci-e-cable

Ser att ni är i listan av svenska retellers

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Preliminärt release datum för Synology DiskStation DS415+? Är priset fastställt eller er uppskattning?

Permalänk
Inet
Skrivet av BennyZ:

Snabb fråga
Har ni möjligheten att köpa in dessa?
http://www.corsair.com/se-fi/type-3-sleeved-black-pci-e-cable

Ser att ni är i listan av svenska retellers

Vi kollar på detta och återkommer! Är tyvärr inte allt som går att få tag på här i Sverige även om vi är "officiell" retailer.

Skrivet av Tino:

Preliminärt release datum för Synology DiskStation DS415+? Är priset fastställt eller er uppskattning?

Lansering ska vara 22/9 och enligt uppgift ska vi ha på lager, men vågar inte garantera detta ännu då dom faktiskt inte kommit ännu.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ni gör reklam för HyperX Cloud Gaming headsetet här på sweclockers för 699 kr, när man sedan besöker länken så kostar det 899 kr?

http://www.inet.se/produkt/6607051/hyperx-cloud-gaming-headse...

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Hej Inet. Har ni GTX980 redo för leverans på fredag?
NDA *host*

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inet
Skrivet av running_wild:

Hur kommer det sig att ni gör reklam för HyperX Cloud Gaming headsetet här på sweclockers för 699 kr, när man sedan besöker länken så kostar det 899 kr?

http://www.inet.se/produkt/6607051/hyperx-cloud-gaming-headse...

http://i.imgur.com/TZ9fRbe.jpg

Det är inte vår banner utan HyperX egna. Kampanjpriset ska inte gälla längre och vet inte varför deras banner fortfarande ligger uppe men har dragit det här till dom direkt.

Tack för att du gjorde oss uppmärksam på det.

Skrivet av Mocka:

Hej Inet. Har ni GTX980 redo för leverans på fredag?
NDA *host*

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

...snip...

Haha ni är fan bäst

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hej jag har två frågor:

När kommer nästa leverans av Ducky tangentbord och är det möjligt att besöka en butik för att testa cherry mx switchar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inet
Skrivet av ST_Prime:

Hej jag har två frågor:

När kommer nästa leverans av Ducky tangentbord och är det möjligt att besöka en butik för att testa cherry mx switchar?

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken modell mer specifikt är det du har tittat på? Absolut, vi har demos ute i alla butiker så du är välkommen in.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa ett Ducky Shine 3 med Cherry MX Blue brytare, men med en annan färg på LEDen än vit LED.

Kommer det in några andra LED färger?

Bara undrar, nästan alla Ducky Shine 3 t-borden ni har på sidan, har tyvärr vita LEDs.

Tack för hjälpen.

Ändring i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vilken modell mer specifikt är det du har tittat på? Absolut, vi har demos ute i alla butiker så du är välkommen in.

Det är Ducky Premier med Brown switch som jag är intresserad av men jag vill gärna testa alla switchar. Kommer den gula färgen komma tillbaka eller kommer det en ny färg i Premier? Tack för svar.