Permalänk

Nätagg

Finns det någon regel för hur många hårddiskar och annat man kan ha kopplat till ett nätagg, typ enheter per watt.

Jag har 1 PIIIa 600Mhz, 1 AGP-grafikkort (modell äldre), 1 PCI RAID-kort, 5 hårddiskar (IBM 120GXP och 60GXP) och 1 cd-rom (oldie). Jag har även fläkt till processorn och 4 andra fläktar. Går det att driva på 350W eller bör jag trycka i ett kraftigare nätagg.

Anledningen till att jag frågar är att det ibland låter som att en eller två hårddiskar tillfälligt stannar och sedan startar upp igen.

Permalänk
Medlem

strömspararläge?

Visa signatur

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz

Permalänk
Medlem

350W säger inte så mycket utan kolla hur mycket nätagg. puttar ut på 12V som diskarna drivs med. Som synd var så har jag itne kvar adressen till sidan där dom räknar på hur mycket kräm du behöver men adressen finns på forumet någonstans, där jag skrivit den till någon annan

Permalänk
Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

den sidan var det

Permalänk

PromeX: Nix inte strömsparläge.

Frostyfog & d01mp: Ok... tackar... ska kolla in länken och se om jag blir något klokare på det hela.

Permalänk
Medlem

Jag kör en 600 och 5st hårddiskar samt brännare och dvd på ett 300ws agg, så det borde inte vara nå problem med det

Permalänk
Medlem

Men säg goddag... Räknade med de siffror som stod på den sidan, och allt som allt konsumerar min burk 344W vid full effekt, + ccflrör och fancontroller som jag inte orkar räkna på. Detta kan ju vara en bidragande orsak varför den inte alltid bootar, då jag nyss bytte agg från ett 350W till ett 300W (dödade 350W:aren). 344W på ett 300W agg, det går inte riktigt ihop (som sagt, en bidragande orsak till ostabilitet)

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

jag postade på en liknade fråga häromdagen och en hdd drar ca 4,8w så du lär nog få spara ett tag innan du kan montera diskar nog för att ditt nätagg ska börja vackla.

Visa signatur

Party Party !! || Stolt dyslektiker
Amd 64 3000+ Winchester -|- 1024mb DDR 3200 -|- GF 6800LE @ 399/800 -|- Msi K8N Neo2 Platinum Server Druon 900 på något MSI mobo -|- 1024mb PC133-|- 4st 120gb 2st 200gb 1st 250gb och en 40gb

Permalänk

Det kanske är något annat som gör att det skiter sig lite då och då med min dator. Får ta och kolla upp det, om jag kan...