Tävla och vinn värstingdator!

Dragon Age 3: Inquisition

Permalänk
Medlem

Några funderingar efter en sådär 10 timmar

<Lite, väldigt små spoilers nedan, be warned>

Hmmm....tja.... Nån mer än jag som tycker att storyn och karaktärerna är lite... svaga? Visst är det så att spelet lider oerhört av den otroligt dåliga storyn i DA2 (jag menar nåt obskyrt "inbördeskrig" mellan mages och templars var ju bara en enda axelryckning egentligen, speciellt efter man stoppat en Blight-invasion i Origins, nånting som kändes lite mer i magen).

En analys är ju att ens karaktär är så oerhört jag-svag, mer att man reagerar på alla andra än att agera själv: här varsegod är en stad och en organisation att bossa över, en massa karaktärer som är del av ens grupp som jag kanske inte ville och ett konstigt, inte så spännande quest som bara är lite meeh <rycker på axlarna>.

Det är som att det enda jag gör är att tänka på hur bra Mass Effect var (och är), hur mycket mer ens allierade karaktärer betydde, hur mycket Shep involverade sig i storyn som en spegling av spelarens engagemang och hur perfekt de spelen blandade de små questen i ett gigantiskt, superviktigt huvudquest. Visst, det var inte perfekt och höll en ganska hårt i handen men vilken handhållning det var :).

Egentligen kan man nog säga att det största designmisstaget i hela serien är att man inte fick fortsätta sin originalkaraktär från Origins, karaktärerna är mer utbytbara och mindre engagerande.

DA:I är hittills så... meeh. Hoppas jag blir mer involverad i storyn längre fram men väntar mig inte en "Darth Revan" twist direkt :/ .

Och varför i alla helveten kan man inte få ha separata handskar och booties och belts istället för mini-variationer på färdiga armor-sets?? Och hästmekaniken är ju bara störd.

<Rant over >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cfwin:

<Lite, väldigt små spoilers nedan, be warned>

Hmmm....tja.... Nån mer än jag som tycker att storyn och karaktärerna är lite... svaga? Visst är det så att spelet lider oerhört av den otroligt dåliga storyn i DA2 (jag menar nåt obskyrt "inbördeskrig" mellan mages och templars var ju bara en enda axelryckning egentligen, speciellt efter man stoppat en Blight-invasion i Origins, nånting som kändes lite mer i magen).

En analys är ju att ens karaktär är så oerhört jag-svag, mer att man reagerar på alla andra än att agera själv: här varsegod är en stad och en organisation att bossa över, en massa karaktärer som är del av ens grupp som jag kanske inte ville och ett konstigt, inte så spännande quest som bara är lite meeh <rycker på axlarna>.

Det är som att det enda jag gör är att tänka på hur bra Mass Effect var (och är), hur mycket mer ens allierade karaktärer betydde, hur mycket Shep involverade sig i storyn som en spegling av spelarens engagemang och hur perfekt de spelen blandade de små questen i ett gigantiskt, superviktigt huvudquest. Visst, det var inte perfekt och höll en ganska hårt i handen men vilken handhållning det var :).

Egentligen kan man nog säga att det största designmisstaget i hela serien är att man inte fick fortsätta sin originalkaraktär från Origins, karaktärerna är mer utbytbara och mindre engagerande.

DA:I är hittills så... meeh. Hoppas jag blir mer involverad i storyn längre fram men väntar mig inte en "Darth Revan" twist direkt :/ .

Och varför i alla helveten kan man inte få ha separata handskar och booties och belts istället för mini-variationer på färdiga armor-sets?? Och hästmekaniken är ju bara störd.

<Rant over >

mer att du styr händelserna än andra.
du påverkar.
som sagt en del gillar det andra inte.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Måste säga att spelet blivit bättre med tiden. Kontrollerna är rätt så fucked up och det blir bökigt när man vill styra allt, dvs när det blir riktigt svårt. Kör själv på "hard" och det kan bli knivigt ibland!

Det som stör mig mest är den helt bedrövliga inventoriehanteringen. T.ex. så går det inte att få ut saker ur "valuables" om man råkar lägga något där. Hela menysystemet är extremt anpassat för xbone och ps4.

Det är även bökigt att man inte kan tala om exakt vart folk ska springa... dessutom verkar man inte kunna köa upp vad sina följeslagare ska göra. Kasst.

Men! Varför klaga när jag iaf kan sitta timme ut och timme in utan problem och ha roligt! Det var segt i "akt 1", men sen blir det mycket bättre! Vissa miljöer är riktigt snygga och storslagna! Texturerna är det inget fel på iaf...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

hra tagit en paus nu efter att jag kom till Skyhold, inväntar patchen de säger att de jobbar på för att åtgärna interfacet på PC... katastrof att man inte ens kan använda tactival view på pc för att den suger ju fan stenhårt, när man lirar på hard så behöver man faktiskt lite strategi. Och det här med potions? what the fuuuuuuuuuuuck... vem kom på den briljanta iden? okej nu när man ska försvara Haven , så är det jääävligt många mobs och du kan fylla på dina pots 2 gånger i staden... Hur fan tänkte de där ? du har alltså 3x8 pots för 4 pers , och sen är det typ 40 mobs pluss en boss? jo tjena att det räcker?! fick loada om mitt game typ en timme innan och köra om hela skiten cheeza mig igenom allt.

Så jävla lack var jag alltså , sämsta beslutet någonsin. Finns ingen bra anledning att de tog bort healers, ända anledningen är väll att konsolspelare inte klarar av att göra flera saker samtidigt då tog de bort ett av de roligaste elementen i spelet... suck.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

hra tagit en paus nu efter att jag kom till Skyhold, inväntar patchen de säger att de jobbar på för att åtgärna interfacet på PC... katastrof att man inte ens kan använda tactival view på pc för att den suger ju fan stenhårt, när man lirar på hard så behöver man faktiskt lite strategi. Och det här med potions? what the fuuuuuuuuuuuck... vem kom på den briljanta iden? okej nu när man ska försvara Haven , så är det jääävligt många mobs och du kan fylla på dina pots 2 gånger i staden... Hur fan tänkte de där ? du har alltså 3x8 pots för 4 pers , och sen är det typ 40 mobs pluss en boss? jo tjena att det räcker?! fick loada om mitt game typ en timme innan och köra om hela skiten cheeza mig igenom allt.

Så jävla lack var jag alltså , sämsta beslutet någonsin. Finns ingen bra anledning att de tog bort healers, ända anledningen är väll att konsolspelare inte klarar av att göra flera saker samtidigt då tog de bort ett av de roligaste elementen i spelet... suck.

Was? Finns inga healers längre? Hur kunde dom ta ett sånt jäkla snesteg och ta bort en av dom absolut viktigaste sakerna i ett RPG?

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Inga healers alls? Inte ens senare i spelet? Gick lite tungt mot Envy, glömde att dricka potions (heala alla i gruppen) innan jag jag fyllde på dem innan boss fighten. Sjukt irriterande att inte ha några healing skills alls när man bara har 4 pots efter alla i gruppen är healade.

Sedan håller jag med om att allt i user interfacet är helt värdelöst. Inte alls anpassat för en PC. Det är så jäkla omständigt att byta utrustning, eller få någon sorts överblick -.-

För att inte tala om alla buggar... mest irriterande är när musen fungerar i konversationer eller i "War room". Suck.

Annars är spelet väldigt mysigt, gillar verkligen de öppna miljöerna och att man kan utforska lite som man vill.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Inga healers alls? Inte ens senare i spelet? Gick lite tungt mot Envy, glömde att dricka potions (heala alla i gruppen) innan jag jag fyllde på dem innan boss fighten. Sjukt irriterande att inte ha några healing skills alls när man bara har 4 pots efter alla i gruppen är healade.

Sedan håller jag med om att allt i user interfacet är helt värdelöst. Inte alls anpassat för en PC. Det är så jäkla omständigt att byta utrustning, eller få någon sorts överblick -.-

För att inte tala om alla buggar... mest irriterande är när musen fungerar i konversationer eller i "War room". Suck.

Annars är spelet väldigt mysigt, gillar verkligen de öppna miljöerna och att man kan utforska lite som man vill.

Nope finns inte längre, straffspark i ansiktet på de som tog det beslutet...Om man kör på Nightmare då? hur fan ska man klara sig utan healing? speciellt med tanke på att man nästan aldrig hittar bra gear eller recepies men... ska sluta klaga och gå tillbaka till origins eller nått, önskade verkligen att det fanns mods till detta spel så att kommunitin kunde förbättra spelet för oss PC spelare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

(Lite spioners nedan, kanske? Inget om storyn dock)

Haha... ja, jag brottades som fan med mobsen på slutet för jag hade slut på potions. Till slut to jag ett extra varv för att se om jag missat en påfyllningsstation varpå jag hittade den andra. Då gick det ganska lätt. Konsten var att inte snurra för mycket och att på slutet se till att döda dom första som kom sjukt fort. Dom har ersatt healers med barriers i stort sätt. Kör med Vivianne nu för hon får grymma Barriers. Grymt mycket lättare.

Generellt har jag inte så mycket emo deras beslut. Ökar spänningen när man måste ta beslutet huruvida en fight är möjlig med ett ofyllt lager med potions. Sen kör jag med Iron Bull som gillar att vara skadad!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

Såg att några frågat här innan hur långt spelet är och vilken lvl man är i slutet. Innehåller INGA story spoilers, utan ren info i timmar och lvl.

Jag klarade spelet på 52 timmar, då gjorde jag "huvudquestet" för alla tillgängliga zoner, story questen(såklart), de sidoquest jag sprang på under tiden och ett fåtal av Companion questet.

Sista uppdraget är för lvl 16-19. Jag själv var lvl 19 när eftertexterna rullade.

Spelade på Normal.

Dold text

Fråga om det är något mer ni vill veta!

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Det är även bökigt att man inte kan tala om exakt vart folk ska springa... dessutom verkar man inte kunna köa upp vad sina följeslagare ska göra. Kasst.

Jo du kan köa upp vad de skall göra till en viss del, men du måste göra det i omvänd ordning.
Om du vill att en char skall exempelvis springa till en punkt och sen attackera så måste du först välja attacken
och sen vart personen skall gå. Samma sak vid healing och dyl.
Dock så kan man inte göra fler än 2 köer åt gången

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Vafals inga healers... Trode det endast var i början av spelet att man inte fått någon karaktär som kan hela ännu...
Healers är ju ett måste i sånna här spel känns helt fel utan...

För övrigt förutom att det inte finns healers är jag nöjd med spelet, har inte testat det på PC ännu utan endast PS4 där det fungerar fint så får se hur det blir på PC när nästa patch är ute.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Köpte 3an i hopp om att det skulle vara nära i hur bra Origins var. Känns som om man köpte grisen i säcken, efter 3 timmars spelande så är jag väldigt besviken på hur dåligt detta spel är.

Permalänk
Medlem

Kraschar rätt frekvent...

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av dzr:p:

Köpte 3an i hopp om att det skulle vara nära i hur bra Origins var. Känns som om man köpte grisen i säcken, efter 3 timmars spelande så är jag väldigt besviken på hur dåligt detta spel är.

Jag känner igen den känslan, spelet får ligga på hyllan ett tag, med förhoppningen att det det patchas till att bli något bättre.
Allt detta snack om "hur de brann för fin klassisk RPG och spelande på PC", de lurade mig verkligen den här gången.
Provade Origin igen, fan vilket bra spel det var och fortfarande är, hur kan man sabba något så bra!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Mage som healer? Barriers och sen specca knigh enchanter och ta healing spellen. Inte kommit så långt själv men det är min plan. Borde fungera eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Vafals inga healers... Trode det endast var i början av spelet att man inte fått någon karaktär som kan hela ännu...

Det finns fokus färdigheter, som typ ultimate färdigheter i spelet. Magiker Knight Enchanters färdighet heter Resurgence vilket gör en full heal på alla i ditt party och gör ressurect på alla som är nere, sedan vid level 3 fokus kommer knight enchanter ha en aktiv glyph i 10 sekunder som healar för 25% hälsa per sekund. Ha åtanke dock att knight enchanter är en melee magiker/barrier tank som är rätt så OP i spelet. Men finns intressanta builds man kan göra med winter/ice t.ex med fadestep/manasurge/icearmor.

Sedan så har warrior/reaver fokus ability som ger max 30% Damage/Attackspeed/Lifesteal i 10 sekunder.

Men, det spelar ingen roll egentligen för när man kommer in i spelet mer så inser man att man inte behöver heal spells, det enda man behöver är barrier och guard på sina warriors. Det funkar bara på ett annat sätt att skydda sin hälsa istället.

Och till slut så är spelet lite trögt i början med att springa runt och göra sido-quests de först 6-8 timmarna tills man kommer till skyhold och vad jag har sett så anser många att spelet är dåligt eller under förväntan eftersom de inte spelat tillräckligt, iofs så kommer dessa sido-quest inte ta slut och de finns på andra stora kartor dessutom. Jag ligger på runt 80 timmar speltid och kanske ha gjort hälfen, har fortfarande 8st drakar att döda...

Glömde tillägga att man kan flytta sina karaktärer i taktiska combat menyn, bara flytta markörer och klicka på marken för den karaktär som är aktiv så går de dit och attackerar från den platsen, har sett på t.ex streams att de finns personer som inte kom på att man kunde göra så på typ 20+ timmars spelande på nightmare.

Permalänk

Hepp jag köpte spelet igår. Flöt förvånansvärt helt okej med allt på ultra på ett 680, ingen AA dock men klart spelbart. Dock blir det en del stuttering, små ryck i spelet liksom. Läste någonstans att man ska stänga av overlay, är det en ide?

Permalänk
Medlem

Förstår inte allt klagomål på att det inte finns healers.

Spelar du som det är tänkt behöver du inte healers.

Tanks har typ 3 olika taunts som gör att de håller aggro väldigt bra, och de har guard som ger dem extrahp, då behöver de aldrig tappa HP. De finns life on kill, vilket räcker gott för den lilla skada man tar på range-hjältar.

Jag kör på hard med 3 range-hjältar och en tank, fungerar utmärkt.

Är det något jag verkligen vill klaga på så är de att de tagit bort typ all AI över huvudtaget. I DA1 så kunde man ställa in exakt hur en party members AI skulle vara, men den är helt värdelös i DAI tyvärr "Spell priority" säger inte ett skit, jag kan inte tvinga min tank till att faktiskt använda shield wall som hade gjort honom odödlig >.<

Något annat som gör spelet lite löjligt är hur OP shield wall och guard är.
Extremt liten spoiler ->

Det finns drakar i spelet! Anyhow när mitt party skulle prova att döda en riktigt svår drake så fick alla totalt pisk när jag spelade rogue, vi dog som flugor. Till sist levde bara min tank med 20% hp och inga pots. Draken hade 95% hp kvar.
Jag bestämde mig för att försöka ändå, och till min förvåning så var det enkelt att alltid hålla guard uppe, och typ 15 minuter senare hade jag dödat draken utan att tappa hp. OP MUCH?

Dold text
Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Healers behövs inte, barrier mekaniken ersätter mer eller mindre det. Jag lirar på Nightmare, det är utmananade men inte omöjligt. Man kan behöva cheesa sig igenom figher, men inte ofta. Jag ligger för närvarande på lvl 13 och har börjat så smått i Skyhlold.

Jag rekommenderar även att skippa Knight enchanter, den trivialiserar just nu allting och all utmaning försvinner med 2 knapptryckningar. Du kan sola ALLT (ja, även på nightmare). Jag lirade KE i 3-4 timmar och fick göra en rollback(rift mage). I efterhand var det det bästa jag kunde gjort för att få ut max av spelet.

Permalänk
Medlem

Det är det här jag gillar med Swec massor med intryck som kommer vilket gör att man kan skapa sig en uppfattning om man vill ha spelet eller inte. Tror jag kommer avvakta - spelet låter som om det innehåller mågna saker som jag ogillar och lätt stör mig på när jag spelar.

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

Det är det här jag gillar med Swec massor med intryck som kommer vilket gör att man kan skapa sig en uppfattning om man vill ha spelet eller inte. Tror jag kommer avvakta - spelet låter som om det innehåller mågna saker som jag ogillar och lätt stör mig på när jag spelar.

Håller med dig till 100, har jag med suttit senaste dagarna o funderat på köp, men det känns som om det är tid att vänta lite o se.
Hade varit bortkastade pengar om inte denna tråd o dess input funnits. Tack swec.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Skrivet av Blacksheep:

Håller med dig till 100, har jag med suttit senaste dagarna o funderat på köp, men det känns som om det är tid att vänta lite o se.
Hade varit bortkastade pengar om inte denna tråd o dess input funnits. Tack swec.

Även fast jag har klagat endel så är spelet grymt jävla bra, men jag avvaktar nu tills de kommer med en patch till PC som skall fixa endel saker, bland annat skall de adressera interfacet säger dem. Får väll se hur lång tid det tar bara, men helt klart värt ett köp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Även fast jag har klagat endel så är spelet grymt jävla bra, men jag avvaktar nu tills de kommer med en patch till PC som skall fixa endel saker, bland annat skall de adressera interfacet säger dem. Får väll se hur lång tid det tar bara, men helt klart värt ett köp.

Japp, jag skulle vilja säga att det är de 2 överlägset största(enda?) klagomålen jag har på spelet på PC. Tactical kameran och ui:t.
Kan man leva med att dessa 2 delar är urusla och gjorda för konsol ska man definitivt köpa spelet som i sig är fantastiskt jäkla bra. Jag förstår dock om man vill avvakta tills detta är fixat.

Permalänk
Medlem

Uppdated bugglista pluss Community Wishlist!

http://forum.bioware.com/topic/522528-pc-community-bug-list-o...

***Should add that these bugs may also be visible on all other platforms***

Community Bug List Below:

Campaign Specific:

- Sound sometimes randomly cuts from story missions
- Loading times are tremendously long
- Game crashing during auto saves
- Companions do some slight dragging along the floor sometimes when you get off your horse
- Game crashes for some during loading screens while doing missions
- Sometimes dialogue glitches and you can't select it with your mouse, only numbers
- Some rifts are pretty high up which makes it harder to target them when trying to close
- Trouble seeing color of highlighted item, could be more vibrant or different totally.
- War table in haven glitches out sometimes where you cant do anything, so you have to leave the room and go back in
- Random hair color changing bug
- Some users experiencing crashes upon auto-save
- Minimap could use some basic terrain information
- Minimap needs some general work to be a bit more useful
- Right clicking sometimes makes AI chase after animals etc....
- One rift in hinterlands has level 12 mobs spawning (is that normal?)
- Enemy respawning at alarming rates after being killed. Maybe add a bit more time before they respawn so we can leave the zone without having to kill them twice!
- Gender issues with the game, NPC's thinking you're a different class then you actually are
- Random bug where AOE spells won't trigger
- Visual bug reported by some users where weapon isn't materializing when spell is used
- Some users experiencing bad audio lag between dialogue and lip sync
- Melee/Hitbox issue; take a long time to execute ability due to crowded melee issue
- Bron in hinterlands not recognizing quest is done
- Some can't switch characters after a recent character swap
- Auto loot key requested by the community
- Search button V needs revamping, hard to distinguish the item because the color could be hard to track
- Collision detection on friendlies
- No object fade causing screen full of trees all the time
- Poor AI on following NPC's
- Stuck in crestwood bug (world map won't show up so no way to get to it)
- When turning around corners, companions sometimes glitch and get stuck and don't follow through the whole way
- Sometimes right clicking on an NPC or anything either doesn't work or takes very long
- If you set revive on companion in tactical, then switch out to regular play, your companion ignores that command and keeps attacking current target
- War table bugs sometimes and says quests you sent people to do will be completed in a few years (for example)
- Character record can become permanently locked if you do not assign ability points during the tutorial
- After cut scene post-character creation, glitch in which character is stuck in cutscene scenario
- Party not using special abilities, only a game exit and continue fixes the issue
- Warrior: Untouchable Defence says it gives +3 Constitution when unlocked
- Female inquisitor voice changing from British to American voice
- Sometimes your group doesn't speak at all for a few hours
- Game freezing sometimes when checking journal
- Game crashes a few times in 'Here Lies the Abyss"; when fighting Aspect of Nightmare
- In western approach, whistling down Abyssal High Dragon's health doesn't cause it to die, thus quest can't be completed
- One astarium may be broken, southwest in hinterlands.
- Troop loses head and fights headless when talking to comander cullen in haven
- Some characters and bosses randomly lose animations during final battle of templar quest
- Sometimes modified items don't show up
- Few cut scenes where your face changes color
- Cannot requisition the Mercy's Crest to challenge the leader
- Throne Room is bugged for "Promoting Barris," quest can't be activated for some users (report)
-Mage starts with staff, but in beginning bugs out and gives bow to some users
- Game crashing for some users when looking through skull to located shards
- Sometimes reaver skill "rampage" stops working after used once for the entirety of the game
- Cullen disappears for some users from haven after cutscene with the chancellor and mob in front of chapel
- In hinterlands, you can run into Druffy before accepting the quest
- When trying to expand "Skyhold" quest log in the journal, game freezes up
- Invisible characters in Haven, thus not allowing any interaction.
- When Darkspawn are fighting spiders in a cave, and I'm standing above them outside (Stormcoast) - if the characters are within range and their weapons auto pull out, once the spiders or darkspawn are dead, the corpses will warp up to the top of the hill / cave I'm standing on and I can loot them
- When the dragon is fighting the giant on the storm coast, you stand close enough to see the health bar and your weapon auto pulls out, once the giant is dead, his corpse will teleport to the party and you will be able to loot the kill
- Party will not entr one of the caves, they keep running outside
- Foritifying Blast needs fixing; covers user in blue mist and makes barrier weaker
- Sometimes entering the war room in Skyhold acts as a normal room so running around etc....can be done
- Putting notes on the map. Like: lvl x enemies, dragon.
- More zoomin option in third person mode, but not into first person. (Makes the can't view up problem go away, like targeting rifts.)
- Some hotkey for displaying monster properties in third person view (like in tactical mode), or a toggle key or an option for it.
- Missing tooltips.
- Tooltips in inventory sometime stuck on previously displayed item. Takes too much time to display, little annoying. Comparison not very user friendly.
- Hide items from inventory that are currently equipped, it is confusing.
- Some kind of sorting for selling/buying weapons and armor, not just by price. By armor rating, By dps, By weapon types.
- An addition inventory category for quest-ish like items.
- My british male inquistor voice always changing when jumping, sometimes has famale sometimes other male voices.
- Fighting in forest is impossible, even in third person mode, can't see anything, trees always blocking the view.
- Some skills has problem with targeting, like Flank Attack, Twin Fangs.
- So many NPCs interrupting each other, can't properly view/hear what they are saying. Sometimes even quest givers too.
- Option for quest givers won't start talking until clicking on them. Same when finishing / turning in a quest.
- Sometimes controlled companions doesn't revive main/other characters.
- Some codex entries are not labeled as new/unread, but they are.
- No instant changing between menus: from character screen to inventory for example.
- Inventory is a mess. Character selection by arrows has to go, bring back portaits for it. Previous dragon age's had good, manageable inventory. Why change it? This one not so much.
- In inventory characters can only be spinned by keyboard and not by mouse
- Some not receiving awards for certain quests being completed
- "From the Beyond" quest; chose dialogue to complete but immediately after keeper walks out of range and ends convo
- Qunari Warrior can only wear helmets, not qunari paint
- Some users experiecing slow movements by their characters
- Broken arms on the male elf model
- Some party members don't climb up ladders if you engage into combat right after climbing
- Ventatori helmet model and Gladiator helmet model are switched
- Sometimes NPC's conversation doesn't finish because other NPC's start talking mid way through
- Companions listed to disappear randomly (especially in Skyhold)
- Rogue; Shadow strike doesn't work in combat when you stealth and then try to use it; Flank attack isn't working how it's suppose to either
- Some can't complete "The Trouble with Darkspawn'
- Some unable to run forward while in fight mode, resolved after restart
- At redcliff village, NPC is above a branch for a bit before he comes down
- A requisition officer at Hinterlands is half buried in the ground
- In some cut scenes everyone stands with there arms out shaped in a T form
- Some characters shoulders look very low in cut scenes (as if they dropped down a good amount)
- Health can be incosistent, sometimes entering a region drops you from 5 to 4 bars
- Quest 'Scattered in Skyhold' doesnt update when pages and books are picked up

Multiplayer:

- Stability patch is definitely needed
- Player freezing, delay in the beginning of joining matches
- Due to delay in early match, you never get back in sync with the rest of your group
- Joining games underway spawns you under the map and you can't do nothing but leave
- The mp UI can be somewhat laggy at points
- Separate tab for portraits that have been unlocked to make it easier to see and equip, instead of checking the whole challenge list for them
- No toggle format for voice chat (press to talk)
- A text chat window would be amazing for people without a mic
- Money vases sometimes take a few times to break before the loot can be obtained
- Some users experiencing issues with random black screen and loading icon when joining online matches (rest of players are in the dungeon already)
- Random crashes to desktop with no error code sometimes in any match, which leads to no exp or money from that whole run
- Host migration tends to fail sometimes
- Sometimes friend invites don't properly work
- Lose a lot of connection to games which sends you back to the menu
- Sometimes entering online matches causes character to lose all talents on bar (an exit and rejoin fixes this)
- Some items not going into slot their designed to be going (ex: accessories)
- Sometimes when completing a mission, camera keeps spinning and only way to fix issue is by having host leave, migrate to new house thus redoing zone 5

Gamebreaking (Any general issues ex: FPS, menu crashes, menu glitches etc...):

- Game needs to be more optimized to allow for better FPS both single player and multiplayer
- Mantle needs to be fixed for users (including the bug where it can't be picked from the list)
- Game freezing in main menu for some players
- Direct X crash causing game to crash and backtracking many players
- Crashes sometimes without any error codes
- Game freezing randomly for some users
- Camera angles cause trees to get in the way of combat
- Using a controller on PC has reports that sometimes the D-pad stops working at random moments, and only an exit and start up again fixing the issue
- Sli/Crossfire texture flickering
- Issue with SLI; bright white fog (AMD not confirmed)
- Users reporting issues with the way game uses vram
- Some users crashing in certain cutscenes
- Inquisition texture quality set to "Fade touched" causes you to no longer see Spirit Blade
- Title screen freezing for many users

Community Opinions:

- More hairstyle options added would be greatly appreciated
- Maybe a way to change our hairstyles through the game, so that a game restart is not needed
- Better pathfinding on rocks so your team doesn't get stuck
- The multiplayer death cam could also be fixed where we can maybe just pick the player we want to watch until next checkpoint.
- UI needs optimization
- Talent tree should be a bit more optimized and made smoother for players
- Hide UI button - for screenshots
- Improve companion tactics somehow - settings need better definition
- Text being too small for some players, maybe an option to scale that in game
- Face presets - pretty or ugly choices
- Eyebrow color - different from hair colors
- Auto attack restored (or option) - click on distant target, you run to target and begin auto-attacking with no further input necessary
- Restore enemy selection circles - improve targeting in general
- Hold-down to highlight interactable objects, instead of having to constantly press.
- Could be helpful to have items categorized so we know what is junk, whats rare etc....
- Remove spammable search function - basically overhaul loot/herb/etc system
- AI needs major overhaul, if tactics not possible - help eliminate constant need for micromanagement
- Ability to queue actions during combat (or in Tac Cam)
- Revamp the health->damage system - prevent tedious traveling strictly for potion retrieval
- Edge scrolling - ability to pan Tac camera by touching the sides of screen with mouse
- looted item should show an inventory total next to them
- Group/AoE looting
- Followers pick up money automatically (option for them to pick up loot)
- Add option to add a mole and place it
- Allow save games to be named
- Click-to-loot ability - similar to click to move, and is likely tied into overall design req'd for auto-attack
- Right click does too many things--give us options to separate them out (i.e. interact, loot, talk)
- Tooltips - need descriptions of spells, abilities, functions, and general info (health, mana, etc)
- 30 fps cut scenes need to be uncapped

PC Control Scheme:
- No mouse movement
- Ability to move forward with Right Mouse+Left Mouse - like previous games
- Allow holding down right mouse button to rotate char's face
- Option to bind mouse to window
- Mouse pointer too small/hard to see
- Mouse keybinds are also much appreciated
- Auto targeting/target lock
- Walking toggle would be a nice add on
- Ability to re-bind controls to mouse buttons, both left/right as well as additional 4th, 5th, scroll buttons, etc.
- Keyboard mouse controls need fixing (ex: give a click to move option for people who want it)
- Holding RMB in order to activate camera jerks the view to pointer location - (this seems like it might have have far reaching implications)
- Tactical cam is too zoomed in and controls are flunky
- Tac cam collides with environment

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jo, det kan mycket väl vara ett grymt spel - men frustration och inte alltid så mycket tid att spela så jag vill prioritera rätt. att sitta och spela och bli upprörd över skaer i ett spel är inte sånt man gillar när man väl har sin tid och grabben sover - frugan FB:Ar eller ser någon serie. Att bli upprörd över sina egna usla resultat i BF4:a funkar men att spela ett konsol-spel på PC - då får det sjuttonnimig vara grymt bra - och kontroller gör att jag njuter mindre av spel om de inte fungerar.

Senaste konsolspelet jag spelade på PC var Dark Souls 2, jag blev aldrig riktigt så bra som jag ville men gav mig in spelet och gillade den tuffa utmaningen. Att spela med kontroller visade sig vara givet och när jag trodde att jag fått lite förståelse för kontrollern (en xbox360) och testade att spela Shadows of Mordor eller Sleeping Dogs had jag snabbt förkastat den och var tillbaka på mus och tangentbord. Så om det inte funkar så är det inte för mig. Avskalningen av färdigheter och dålig AI i BioWare spel har jag sett som en trend som jag skarpt ogillar och är inte något som ökar min njutning direkt.

Om jag vill ha fett med möjligheter och utforskande tar jag hellre Skyrim med Mods.
Jag spelar hellre om The Witcher 2 för en bra story - men i dagsläget så får de alla ge sig för att jag har precis införskaffat WARHAMMER 40k Armageddon
Low tech brädspels upplägg men grymt för en gammal tärningsrullare som mig

Smaken är verkligen som röven klöven!
Som sagt innan, mycket tacksam för alla bra inlägg om spelet och kommer ju att kika lite extra nu efter patchen för att se om det blir mer positivt

Permalänk
Medlem

Något sagt om datum för kommande patch?

Visa signatur

#ryssjävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Uppdated bugglista pluss Community Wishlist!

http://forum.bioware.com/topic/522528-pc-community-bug-list-o...

***Should add that these bugs may also be visible on all other platforms***

Community Bug List Below:

Campaign Specific:

- Sound sometimes randomly cuts from story missions
- Loading times are tremendously long
- Game crashing during auto saves
- Companions do some slight dragging along the floor sometimes when you get off your horse
- Game crashes for some during loading screens while doing missions
- Sometimes dialogue glitches and you can't select it with your mouse, only numbers
- Some rifts are pretty high up which makes it harder to target them when trying to close
- Trouble seeing color of highlighted item, could be more vibrant or different totally.
- War table in haven glitches out sometimes where you cant do anything, so you have to leave the room and go back in
- Random hair color changing bug
- Some users experiencing crashes upon auto-save
- Minimap could use some basic terrain information
- Minimap needs some general work to be a bit more useful
- Right clicking sometimes makes AI chase after animals etc....
- One rift in hinterlands has level 12 mobs spawning (is that normal?)
- Enemy respawning at alarming rates after being killed. Maybe add a bit more time before they respawn so we can leave the zone without having to kill them twice!
- Gender issues with the game, NPC's thinking you're a different class then you actually are
- Random bug where AOE spells won't trigger
- Visual bug reported by some users where weapon isn't materializing when spell is used
- Some users experiencing bad audio lag between dialogue and lip sync
- Melee/Hitbox issue; take a long time to execute ability due to crowded melee issue
- Bron in hinterlands not recognizing quest is done
- Some can't switch characters after a recent character swap
- Auto loot key requested by the community
- Search button V needs revamping, hard to distinguish the item because the color could be hard to track
- Collision detection on friendlies
- No object fade causing screen full of trees all the time
- Poor AI on following NPC's
- Stuck in crestwood bug (world map won't show up so no way to get to it)
- When turning around corners, companions sometimes glitch and get stuck and don't follow through the whole way
- Sometimes right clicking on an NPC or anything either doesn't work or takes very long
- If you set revive on companion in tactical, then switch out to regular play, your companion ignores that command and keeps attacking current target
- War table bugs sometimes and says quests you sent people to do will be completed in a few years (for example)
- Character record can become permanently locked if you do not assign ability points during the tutorial
- After cut scene post-character creation, glitch in which character is stuck in cutscene scenario
- Party not using special abilities, only a game exit and continue fixes the issue
- Warrior: Untouchable Defence says it gives +3 Constitution when unlocked
- Female inquisitor voice changing from British to American voice
- Sometimes your group doesn't speak at all for a few hours
- Game freezing sometimes when checking journal
- Game crashes a few times in 'Here Lies the Abyss"; when fighting Aspect of Nightmare
- In western approach, whistling down Abyssal High Dragon's health doesn't cause it to die, thus quest can't be completed
- One astarium may be broken, southwest in hinterlands.
- Troop loses head and fights headless when talking to comander cullen in haven
- Some characters and bosses randomly lose animations during final battle of templar quest
- Sometimes modified items don't show up
- Few cut scenes where your face changes color
- Cannot requisition the Mercy's Crest to challenge the leader
- Throne Room is bugged for "Promoting Barris," quest can't be activated for some users (report)
-Mage starts with staff, but in beginning bugs out and gives bow to some users
- Game crashing for some users when looking through skull to located shards
- Sometimes reaver skill "rampage" stops working after used once for the entirety of the game
- Cullen disappears for some users from haven after cutscene with the chancellor and mob in front of chapel
- In hinterlands, you can run into Druffy before accepting the quest
- When trying to expand "Skyhold" quest log in the journal, game freezes up
- Invisible characters in Haven, thus not allowing any interaction.
- When Darkspawn are fighting spiders in a cave, and I'm standing above them outside (Stormcoast) - if the characters are within range and their weapons auto pull out, once the spiders or darkspawn are dead, the corpses will warp up to the top of the hill / cave I'm standing on and I can loot them
- When the dragon is fighting the giant on the storm coast, you stand close enough to see the health bar and your weapon auto pulls out, once the giant is dead, his corpse will teleport to the party and you will be able to loot the kill
- Party will not entr one of the caves, they keep running outside
- Foritifying Blast needs fixing; covers user in blue mist and makes barrier weaker
- Sometimes entering the war room in Skyhold acts as a normal room so running around etc....can be done
- Putting notes on the map. Like: lvl x enemies, dragon.
- More zoomin option in third person mode, but not into first person. (Makes the can't view up problem go away, like targeting rifts.)
- Some hotkey for displaying monster properties in third person view (like in tactical mode), or a toggle key or an option for it.
- Missing tooltips.
- Tooltips in inventory sometime stuck on previously displayed item. Takes too much time to display, little annoying. Comparison not very user friendly.
- Hide items from inventory that are currently equipped, it is confusing.
- Some kind of sorting for selling/buying weapons and armor, not just by price. By armor rating, By dps, By weapon types.
- An addition inventory category for quest-ish like items.
- My british male inquistor voice always changing when jumping, sometimes has famale sometimes other male voices.
- Fighting in forest is impossible, even in third person mode, can't see anything, trees always blocking the view.
- Some skills has problem with targeting, like Flank Attack, Twin Fangs.
- So many NPCs interrupting each other, can't properly view/hear what they are saying. Sometimes even quest givers too.
- Option for quest givers won't start talking until clicking on them. Same when finishing / turning in a quest.
- Sometimes controlled companions doesn't revive main/other characters.
- Some codex entries are not labeled as new/unread, but they are.
- No instant changing between menus: from character screen to inventory for example.
- Inventory is a mess. Character selection by arrows has to go, bring back portaits for it. Previous dragon age's had good, manageable inventory. Why change it? This one not so much.
- In inventory characters can only be spinned by keyboard and not by mouse
- Some not receiving awards for certain quests being completed
- "From the Beyond" quest; chose dialogue to complete but immediately after keeper walks out of range and ends convo
- Qunari Warrior can only wear helmets, not qunari paint
- Some users experiecing slow movements by their characters
- Broken arms on the male elf model
- Some party members don't climb up ladders if you engage into combat right after climbing
- Ventatori helmet model and Gladiator helmet model are switched
- Sometimes NPC's conversation doesn't finish because other NPC's start talking mid way through
- Companions listed to disappear randomly (especially in Skyhold)
- Rogue; Shadow strike doesn't work in combat when you stealth and then try to use it; Flank attack isn't working how it's suppose to either
- Some can't complete "The Trouble with Darkspawn'
- Some unable to run forward while in fight mode, resolved after restart
- At redcliff village, NPC is above a branch for a bit before he comes down
- A requisition officer at Hinterlands is half buried in the ground
- In some cut scenes everyone stands with there arms out shaped in a T form
- Some characters shoulders look very low in cut scenes (as if they dropped down a good amount)
- Health can be incosistent, sometimes entering a region drops you from 5 to 4 bars
- Quest 'Scattered in Skyhold' doesnt update when pages and books are picked up

Multiplayer:

- Stability patch is definitely needed
- Player freezing, delay in the beginning of joining matches
- Due to delay in early match, you never get back in sync with the rest of your group
- Joining games underway spawns you under the map and you can't do nothing but leave
- The mp UI can be somewhat laggy at points
- Separate tab for portraits that have been unlocked to make it easier to see and equip, instead of checking the whole challenge list for them
- No toggle format for voice chat (press to talk)
- A text chat window would be amazing for people without a mic
- Money vases sometimes take a few times to break before the loot can be obtained
- Some users experiencing issues with random black screen and loading icon when joining online matches (rest of players are in the dungeon already)
- Random crashes to desktop with no error code sometimes in any match, which leads to no exp or money from that whole run
- Host migration tends to fail sometimes
- Sometimes friend invites don't properly work
- Lose a lot of connection to games which sends you back to the menu
- Sometimes entering online matches causes character to lose all talents on bar (an exit and rejoin fixes this)
- Some items not going into slot their designed to be going (ex: accessories)
- Sometimes when completing a mission, camera keeps spinning and only way to fix issue is by having host leave, migrate to new house thus redoing zone 5

Gamebreaking (Any general issues ex: FPS, menu crashes, menu glitches etc...):

- Game needs to be more optimized to allow for better FPS both single player and multiplayer
- Mantle needs to be fixed for users (including the bug where it can't be picked from the list)
- Game freezing in main menu for some players
- Direct X crash causing game to crash and backtracking many players
- Crashes sometimes without any error codes
- Game freezing randomly for some users
- Camera angles cause trees to get in the way of combat
- Using a controller on PC has reports that sometimes the D-pad stops working at random moments, and only an exit and start up again fixing the issue
- Sli/Crossfire texture flickering
- Issue with SLI; bright white fog (AMD not confirmed)
- Users reporting issues with the way game uses vram
- Some users crashing in certain cutscenes
- Inquisition texture quality set to "Fade touched" causes you to no longer see Spirit Blade
- Title screen freezing for many users

Community Opinions:

- More hairstyle options added would be greatly appreciated
- Maybe a way to change our hairstyles through the game, so that a game restart is not needed
- Better pathfinding on rocks so your team doesn't get stuck
- The multiplayer death cam could also be fixed where we can maybe just pick the player we want to watch until next checkpoint.
- UI needs optimization
- Talent tree should be a bit more optimized and made smoother for players
- Hide UI button - for screenshots
- Improve companion tactics somehow - settings need better definition
- Text being too small for some players, maybe an option to scale that in game
- Face presets - pretty or ugly choices
- Eyebrow color - different from hair colors
- Auto attack restored (or option) - click on distant target, you run to target and begin auto-attacking with no further input necessary
- Restore enemy selection circles - improve targeting in general
- Hold-down to highlight interactable objects, instead of having to constantly press.
- Could be helpful to have items categorized so we know what is junk, whats rare etc....
- Remove spammable search function - basically overhaul loot/herb/etc system
- AI needs major overhaul, if tactics not possible - help eliminate constant need for micromanagement
- Ability to queue actions during combat (or in Tac Cam)
- Revamp the health->damage system - prevent tedious traveling strictly for potion retrieval
- Edge scrolling - ability to pan Tac camera by touching the sides of screen with mouse
- looted item should show an inventory total next to them
- Group/AoE looting
- Followers pick up money automatically (option for them to pick up loot)
- Add option to add a mole and place it
- Allow save games to be named
- Click-to-loot ability - similar to click to move, and is likely tied into overall design req'd for auto-attack
- Right click does too many things--give us options to separate them out (i.e. interact, loot, talk)
- Tooltips - need descriptions of spells, abilities, functions, and general info (health, mana, etc)
- 30 fps cut scenes need to be uncapped

PC Control Scheme:
- No mouse movement
- Ability to move forward with Right Mouse+Left Mouse - like previous games
- Allow holding down right mouse button to rotate char's face
- Option to bind mouse to window
- Mouse pointer too small/hard to see
- Mouse keybinds are also much appreciated
- Auto targeting/target lock
- Walking toggle would be a nice add on
- Ability to re-bind controls to mouse buttons, both left/right as well as additional 4th, 5th, scroll buttons, etc.
- Keyboard mouse controls need fixing (ex: give a click to move option for people who want it)
- Holding RMB in order to activate camera jerks the view to pointer location - (this seems like it might have have far reaching implications)
- Tactical cam is too zoomed in and controls are flunky
- Tac cam collides with environment

Dold text
Skrivet av heatm:

Något sagt om datum för kommande patch?

Inte hittat något om datum men man undrar hur mycket av önskemålen/behoven som de hinner/vill lägga till.

Måste bara dela med mig av en rolig men lite klantig grej avseende grafiken.

Har ju tyckt att det har rullat på utan större problem, tycker inte att det har hackat eller så, men vill testa den inbyggda benchmarken, den visade att det kanske inte var helt 100 som jag först hade trott, så jag testade lite, fipplade runt med inställningarna, från llow hela vägen till ultra, tyckte inte att det gav så mycket och det såg faktiskt ganska lika ut. Gick in i Nvidias kontrollpanel, såg att den pushar allt till max quality, alla sköna förkortningar, AA, AF till 180 typ, tog bort de och fick satte att programmet skulle få köra sitt race istället. Hoppade in i spelet och körde om benchmarken, fick nu betydligt högre marginal på Ultra och High.

Så det va min lilla klantiga historia

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larre77:

Har tagit mig till Hinterlands och upptäcker att det här spelet kommer ta väldigt lång tid för mig, jag vill liksom utforska allt. Gillar spelet skarp än så länge och hoppas att kommande miljöer är lika fantastiska som Hinterlands.

Tips angående Hinterlands. Stället är stort, verkligen skitstort och är "uppdelat" i två delar med en flod som korsar igenom. Första delen är monster i din level men korsar man en bro (som är sönder) så kommer man till level 8+ monster. En konstig grej dock är att första "delen" innehåller en Rift som har level 11+ monster mao kan ej dödas om man är 4-7 (eller är skillad). Tror de kommer patcha den Riften för den är konstig. Hursomhelst så rekommenderar jag att man drar vidare till t ex Storm Coast när man klarat första delen men det är självklart upp till var och en

"Överraskning" i Hinterlands:

Det finns en drake där precis efter ett camp i slutet på en grotta, vet inte vilken level men högre än man är när man börjar iaf

Dold text
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tips angående Hinterlands. Stället är stort, verkligen skitstort och är "uppdelat" i två delar med en flod som korsar igenom. Första delen är monster i din level men korsar man en bro (som är sönder) så kommer man till level 8+ monster. En konstig grej dock är att första "delen" innehåller en Rift som har level 11+ monster mao kan ej dödas om man är 4-7 (eller är skillad). Tror de kommer patcha den Riften för den är konstig. Hursomhelst så rekommenderar jag att man drar vidare till t ex Storm Coast när man klarat första delen men det är självklart upp till var och en

"Överraskning" i Hinterlands:

Det finns en drake där precis efter ett camp i slutet på en grotta, vet inte vilken level men högre än man är när man börjar iaf

Dold text

Läs inte om du inte vill ha en mindre spoiler i Hinterlands.

Jepp märkte det, trodde den skulle vara ungefär vid min level... that was not the case. 1 shot, 4 kills xD men fyfan vad grymt det var att springa ner där och få smisk. Mommy be mad!

Dold text
Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Avstängd
Skrivet av som99:

.

2 mage i gruppen, barriär, sätt skills för att maximera mana upptag gör att barriär är uppe 24/7.
krävs lite eller ingen healing alls.

PC kontrollerna samt tac cam gör en vansinnig speciellt med AI som är dummare än tåget. (konsol design)
spelet är gjort för casual och lyssna på karaktärerna samt följa storyn.
fighterna hemska med AI.
med konsol design i åtanke så suger spelet tyvärr hårt.

värt det för landskapet samt storyn men inte mer.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)