Permalänk
Medlem

uppgraderat

Jag har uppgraderat min stationära dator (W7pro) med nytt moderkort och ny processor. Ska just till att slå på den. Kommer OS att funka?

Permalänk
Medlem

Kanske. Ominstallation är dock att rekommendera för att förebygga tråkiga överraskningar.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Tjena, även om den skulle fungera så rekommenderas de alltid en ny installation för att drivrutinerna på ditt förra moderkort är inte samma som på ditt nya, så därför kan de krockar eller så får du inte ens igång det för du får blå skärm.

Så för att undvika sånt gör en ny ren installation.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Jag fått moderkortets drivrutiner med på en dvd.
Jag var mer rädd att Microsoft länkar sitt exemplar till moderkortet för att man inte ska kunna flytta OS? Jag har ingen disk med nuvarande OS.
PS Tack för snabba svar. Ska slå på den om en timme ca. Så jag kan ju meddela.

Permalänk
Medlem

Inget hände. Antagligen fel RAM. Får skaffa nya.