TopTechCashback, någon som testat?

Permalänk
Medlem

TopTechCashback, någon som testat?

Inet länkar i samband med intel processorer och moderkort till
https://toptechcashback.com/se/sv/pages/cashback/qualifying

Jag bara undrar om det är någon här som använt sig av det och om det finns någon hake?

Är det bara i samband med Inet eller gäller det oavsett vart jag köper grejerna?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Undrar också detta. Känns oseriöst på något sätt. Men Inet har ju det som kampanj så det är ju konstigt om det är så.

Permalänk
Medlem

Det är seriöst och ett är något från intel

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Domänen toptechcashback låter som en scam men så vitt jag kan se är det en legitim Intel promotion. Det hade varit bättre om de hade använt en underdomän till intel.com för detta.

Idag skickade jag in mitt egna claim för en Z97X-Gaming G1 + i7-4790K kombo vilket borde ge mig 550 kr tillbaka. Fylla i formuläret gick bra men "landline number" var obligatoriskt. Vem har fast telefon nu för tiden? Det tar några dagar för dom att process my claim så jag postar igen om jag får några pengar.

Permalänk
Medlem

https://toptechcashback.com

Jag har testat detta tidigare på andra varor jag handlat, och pengarna betalades ut som lovat, och nu kommer jag återigen att göra detta med moderkort + CPU.
Det är flertalet butiker som upplyser om denna kampanjen men dock inte alla, men det spelar ingen roll i vilken butik du inhandlat produkterna i, så länge som du har kvitto så är det fritt fram att ansöka om pengar tillbaka.
Detta är en kampanj från INTEL och är ingen bluff.

Permalänk
Medlem

Jag fick mina 550kr igår.

Permalänk

Hur länge har det tagit för er att få tillbaka pengarna? Jag fick min claim godkänd 20 oktober och har ännu inte sett röken av pengarna. Vet att det är upp till 60 arbetsdagar, så då får jag väl vänta till i januari någon gång som längst skulle jag tro.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte ansöka om cashback förrän minst 30 dagar efter köp? Jag hittar inte heller någon information om hur man ansöker och om man besöker /claims får man bara upp ett meddelande om att man ska återvända till sidan när 30 dagar har passerat.

Är kampanjen nedlagd i förtid? Den ska pågå till 27/12 men det står i villkoren att den kan dras tillbaka när som helst. Det finns inte heller någon info om datumen gäller inköpsdatum eller ansökningsdatum.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Varning

Vill bara gå in här med en liten varning angående https://toptechcashback.com

Jag har förut använt mig av "toptechcashback" och då också fått pengar återbetalda. Nu har jag återigen skickat in ett anspråk på återbetalning för över 60 dagar sedan, denna gången fick jag ett mail från dom i början om att jag var berättigad till återbetalning och att pengarna skulle betalas ut efter mellan 30-60 dagar, men nu har det gått en bit över 60 dagar, och inga pengar har betalats ut och det går nu heller inte att få svar från dom på adressen " help@toptechcashback.com " och jag har skickat flertalet med mail under ett par veckors tid utan resultat.
Så passa er för dom, för som det verkar nu så står inte allt rätt till.
Troligtvis är det sista gången jag handlar något det står Intel på, men det är upp till dom att avgöra nu genom att sätt in pengarna på mitt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Varför kan man inte ansöka om cashback förrän minst 30 dagar efter köp? Jag hittar inte heller någon information om hur man ansöker och om man besöker /claims får man bara upp ett meddelande om att man ska återvända till sidan när 30 dagar har passerat.

Är kampanjen nedlagd i förtid? Den ska pågå till 27/12 men det står i villkoren att den kan dras tillbaka när som helst. Det finns inte heller någon info om datumen gäller inköpsdatum eller ansökningsdatum.

Det hade tydligen gått mer än 60 dagar sen förra kampanjens slut och färre än 30 sen den nya drog igång, därav att formuläret blev borttaget.

Skrivet av Jersey:

Vill bara gå in här med en liten varning angående https://toptechcashback.com

Jag har förut använt mig av "toptechcashback" och då också fått pengar återbetalda. Nu har jag återigen skickat in ett anspråk på återbetalning för över 60 dagar sedan, denna gången fick jag ett mail från dom i början om att jag var berättigad till återbetalning och att pengarna skulle betalas ut efter mellan 30-60 dagar, men nu har det gått en bit över 60 dagar, och inga pengar har betalats ut och det går nu heller inte att få svar från dom på adressen " help@toptechcashback.com " och jag har skickat flertalet med mail under ett par veckors tid utan resultat.
Så passa er för dom, för som det verkar nu så står inte allt rätt till.
Troligtvis är det sista gången jag handlar något det står Intel på, men det är upp till dom att avgöra nu genom att sätt in pengarna på mitt konto.

Enligt Basketigge är det upp till 60 arbetsdagar som gäller och i så fall får de allra tidigaste ansökningarna (från 17-18 september) sina pengar utbetalda 30/10-11/12. Då snackar vi noll handläggningstid och ansökan från tidigast möjliga datum.

När lämnade du in din ansökan och hur lång tid tog det sist?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det hade tydligen gått mer än 60 dagar sen förra kampanjens slut och färre än 30 sen den nya drog igång, därav att formuläret blev borttaget.

Enligt Basketigge är det upp till 60 arbetsdagar som gäller och i så fall får de allra tidigaste ansökningarna (från 17-18 september) sina pengar utbetalda 30/10-11/12. Då snackar vi noll handläggningstid och ansökan från tidigast möjliga datum.

När lämnade du in din ansökan och hur lång tid tog det sist?

Sist så tog det ca 30 dagar innan jag hade pengarna på kontot, och nu har det gått 80 dagar efter att jag mottagit mail om att jag var berättigad till en återbetalning .....men nu hände något när jag bombarderade dom med mail, för dom skickade precis ett mail och påstod att pengarna betalas ut idag men att det tar en vecka till innan pengarna finns på kontot, och då frågar jag mig om mitt inlägg här som varnade för dom har något med saken att göra, och det misstänker jag, eller också bluffar dom igen.
Skall bli intressant att se.

Ps. Att man inte kan ansöka fören efter 30 dagar tror jag har att göra med att dom vill vara säkra på att folk inte lämnar tillbaka det dom gör anspråk på.Ds

Permalänk
Medlem

Skulle ni säga att ett paket som detta:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/201199-asus_r...

Skulle ingå i cashback kampanjen? Det finns en paragraf under informationen på sidan att:
"Konsumenter som har fått ett specialpris vid köp av en produkt som ingår i kampanjen, inklusive eventuella mängdrabatter från Intel, är inte berättigade till denna kampanj."

Annars kan man ju alltid bara vänta och testa.
Kanske ska tillägga också att jag inte betalade det priset utan 4299 eller ngt liknande.

God Jul

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddog:

Skulle ni säga att ett paket som detta:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/201199-asus_r...

Skulle ingå i cashback kampanjen? Det finns en paragraf under informationen på sidan att:
"Konsumenter som har fått ett specialpris vid köp av en produkt som ingår i kampanjen, inklusive eventuella mängdrabatter från Intel, är inte berättigade till denna kampanj."

Annars kan man ju alltid bara vänta och testa.
Kanske ska tillägga också att jag inte betalade det priset utan 4299 eller ngt liknande.

God Jul

Inet påstår det (länk) men jag tycker att det låter märkligt eftersom det går emot Intels egna villkor. Syftet men en bundle är ju att det ska vara billigare än att köpa produkterna var för sig.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag har två frågor.

1. Gäller erbjudandet t.ex om jag köper en 4790k från Netonnet nu då den är nere på 2790 kronor, eller räknas det som "Specialpris" som Intel beskriver det på Toptechcashback.
(jag vet att jag behöver köpa både Cpu och moderkort.)

2. Det står även att de kan avbryta kampanjen när dem vill. Kommer jag att kunna få Cashback även om kampanjen avslutas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillle3:

1. Gäller erbjudandet t.ex om jag köper en 4790k från Netonnet nu då den är nere på 2790 kronor, eller räknas det som "Specialpris" som Intel beskriver det på Toptechcashback.
(jag vet att jag behöver köpa både Cpu och moderkort.)

Nej vanliga rabatter ska inte räknas som nåt specialpris, dels är den omöjligt att kontrollera alla priser sen är det ju butiken som förlorar på att ge rabatt, inte intel så det är inget som ska störa deras utbetalning.

Skrivet av Krillle3:

2. Det står även att de kan avbryta kampanjen när dem vill. Kommer jag att kunna få Cashback även om kampanjen avslutas?

Det är klart du inte kommer få några pengar utbetalda från en avslutad kampanj, det säger ju sig självt. Detta är en ren bonus, ingen garanti.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Nej vanliga rabatter ska inte räknas som nåt specialpris, dels är den omöjligt att kontrollera alla priser sen är det ju butiken som förlorar på att ge rabatt, inte intel så det är inget som ska störa deras utbetalning.

Det är klart du inte kommer få några pengar utbetalda från en avslutad kampanj, det säger ju sig självt. Detta är en ren bonus, ingen garanti.

Tack för bra svar! Tror dock jag var lite otydlig med min andra fråga, menade att om jag köper processor och moderkort t.ex idag, och kampanjen går ut den 27e. Kan jag då fortfarande få cashback då det tar 30 dagar innan jag kan få tillbaka pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillle3:

Tack för bra svar! Tror dock jag var lite otydlig med min andra fråga, menade att om jag köper processor och moderkort t.ex idag, och kampanjen går ut den 27e. Kan jag då fortfarande få cashback då det tar 30 dagar innan jag kan få tillbaka pengar.

Datumen gäller inköpsdatum och så länge du köper dina delar innan 27/12 kan du ansöka om ersättning. Tänk på att du inte får ansöka förrän minst 30 dagar efter köp och att kampanjen dessutom kan avslutas i förtid.
Intel har förmodligen en viss summa avsatt till det här och när pengarna tar slut tar även kampanjen slut så se det som en bonus om du får någonting med tanke på att vi är i slutskedet av kampanjen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Datumen gäller inköpsdatum och så länge du köper dina delar innan 27/12 kan du ansöka om ersättning. Tänk på att du inte får ansöka förrän minst 30 dagar efter köp och att kampanjen dessutom kan avslutas i förtid.
Intel har förmodligen en viss summa avsatt till det här och när pengarna tar slut tar även kampanjen slut så se det som en bonus om du får någonting med tanke på att vi är i slutskedet av kampanjen.

Men även om kampanjen tar slut och deras summa är slut, så borde jag ju alltså få ersättning om jag skulle t.ex köpa delarna precis nu.
Det ska ju gälla hursomhelst om jag köper delarna nu, och kampanjen går ut senare idag?

Permalänk

När man ska fylla i bankuppgifter ska man uppge IBAN och BIC/Swift, jag har aldrig använt iban eller bic så hur vet jag vad jag har för nummer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NybbTronio:

När man ska fylla i bankuppgifter ska man uppge IBAN och BIC/Swift, jag har aldrig använt iban eller bic så hur vet jag vad jag har för nummer?

Brukar stå om du loggar in på internetbanken, t.ex. på Nordea står det under "konton > klicka på kontot du vill välja > välj fliken kontoinformation"

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av Naga:

Brukar stå om du loggar in på internetbanken, t.ex. på Nordea står det under "konton > klicka på kontot du vill välja > välj fliken kontoinformation"

Tack! Jag har skickat in en ansökan nu

Permalänk

Bara så jag förstår det rätt; om jag har köpt CPU + MB den 20'e december - alltså inom kampanjperioden 16/11/14 - 27/12/14 - så skall jag vänta 30-59 dagar efter inköpsdatum med att skicka in mitt claim?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexanderW:

Bara så jag förstår det rätt; om jag har köpt CPU + MB den 20'e december - alltså inom kampanjperioden 16/11/14 - 27/12/14 - så skall jag vänta 30-59 dagar efter inköpsdatum med att skicka in mitt claim?

ja, du kommer inte kunna välja rätt inköpsdag förens 30 dagar efteråt

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Ljusskygg

Om jag handlade via Webhallen och betalade direkt med kort, hur ser jag då mitt fakturanummer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För info

Vill bara tala om att jag ännu inte sett röken av några pengar. Fan vet vad detta är, och så länge som dom beter sig så här mot kunder, så handlar i alla fall inte jag något det står Intel på.

Permalänk

Jag skickade ett mejl till kundservice vid halv nio med mitt anspråksID och frågade om det var 60 dagar eller 60 arbetsdagar som gällde eftersom jag inte sett röken av pengar. I anspråksmejlet står det 60 arbetsdagar och om man läser på deras internetsida står det 60 dagar i deras vanliga frågor.... Inte fått något svar ännu.

MEN! Jag kollade banken alldeles nyss och vips, så hade mina 335 kr kommit in. Så jag har fått pengar iaf. Tror det berodde på att jag kontaktade de via mejl. Så jag är nöjd iaf

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem

Till slut

Så nu till slut har dom satt in pengarna på kontot, en bra bit över utlovade 60 arbetsdagar, detta har gjort mig rejält missnöjd med mitt köp.
Pengarna sattes denna gången in på ett annorlunda vis och från en kryptisk avsändare och inget som säger något som helst om Intel eller Toptechcashback.

Western Union GlobalPay Payee Manager Payment Tracker Notification
Opia Limited has initiated a EFT payment to XXXXXXX XXXXXXX
A payment of 400.00 SEK is scheduled for deposit into your account on 12 Jan, 2015
PayeeManager Admin - Pay-Alert@westernunion.com

Det kommer ta mycket lång tid innan jag köper något det står Intel på igen, det kan jag lova.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mina saker den 23 december .Enligt kampanjen skall köpet genomföras senast den 27 december. Nu när jag ska skicka in claim form kan jag bara välja fram till den 15 december som inköps datum ?
Är det ngn som vet mer om det .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timonski:

Jag köpte mina saker den 23 december .Enligt kampanjen skall köpet genomföras senast den 27 december. Nu när jag ska skicka in claim form kan jag bara välja fram till den 15 december som inköps datum ?
Är det ngn som vet mer om det .

Har det gått 30 dagar sedan den 23e december?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Har det gått 30 dagar sedan den 23e december?

Nej eftersom det är 13 Januari idag