Gaming + Stream-vänlig dator. Max 10k.

Permalänk

Gaming + Stream-vänlig dator. Max 10k.

Hej!

Jag planerar på att börja ta min gaming mer seriöst, och sätta igång streamen på en daglig basis.
Då blir det nu dags för en ny dator, men efter någon timmes sökande, så insåg jag att mina kunskaper för hårdvara är obefintliga.

Jag har en budget på 8500 kr. (Kan tänja på den om det är absolut nödvändigt, men föredrar att inte.)

Jag spelar inte några superkrävande spel. Sålänge den klarar av WoW i actionfyllda scenarion, samt Moba-spel såsom Dota 2 och Heroes of the storm.

Med det sagt, vill jag även kunna LIVESTREAMA dessa spel som ett bevis på min otroliga talang.

Jag hade varit evigt tacksam om någon kunde sätta ihop en rimlig datorsetup och kommentera den.

Det viktigaste är att den fixar spel + stream samtidigt utan några problem. Sjuka grafiker och liknande är inget jag är ute efter, så där får jag nöja mig med vart plånboken räcker.

Help a brother out?

Permalänk
Medlem

Varsågod, sjukt prisvärd.

http://imgur.com/OsJcThf

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Kan du bygga själv? Behövs operativsystem?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk

Räcker i5 för att streama utan problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Räcker i5 för att streama utan problem?

en I5:a klarar det om vi pratar om 4690k som är den starkaste

Permalänk
Skrivet av Mikeyland:

Räcker i5 för att streama utan problem?

Har streamat samtidigt som jag haft igång x antal andra applikationer (däribland BF4) tidigare på min 3570K utan hackande eller något sådant. Så länge man optimerar inställningarna för streamen är allt lugnt. Dock rekommenderas helt klart i7 om det har rum i budgeten, men i5 är också ett gott alternativ om budgeten är lite mindre.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Skrivet av Finlandssvensken:

Har streamat samtidigt som jag haft igång x antal andra applikationer (däribland BF4) tidigare på min 3570K utan hackande eller något sådant. Så länge man optimerar inställningarna för streamen är allt lugnt. Dock rekommenderas helt klart i7 om det har rum i budgeten, men i5 är också ett gott alternativ om budgeten är lite mindre.

Ok funderar nämligen själv på att börja streama å ska köpa ny dator.

Permalänk
Skrivet av Mikeyland:

Ok funderar nämligen själv på att börja streama å ska köpa ny dator.

Japp, en i5:a klarar av det med bravur Brukade oftast streama WoW själv och hade då musik och en del annat igång i bakgrunden, så det ska inte vara några problem. Gjorde också detta med endast 8GB RAM, men vill du vara på den säkra sidan (beroende på spel) så rekommenderas i allmänhet 16GB. Men i och för sig rekommenderas även en i7:a generellt för streaming, men som sagt: en i5:a med 8+GB RAM och något trevligt grafikkort på ska klara åtminstone 1080p30fps Körde själv 720p30fps men fanns mycket resurser kvar också vid den punkten. Jag rekommenderar att testa sig fram lite och se. Har streamat med värre grejer innan det också, så det kräver inte så mycket som man skulle kunna tro.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk

Kommer främst streama CS:GO och spelar i 1024x768 med allt LOW eller Lowest Så då borde en i5 klara av det utan problem right?

/M

Permalänk
Skrivet av Mikeyland:

Kommer främst streama CS:GO och spelar i 1024x768 med allt LOW eller Lowest Så då borde en i5 klara av det utan problem right?

/M

i5 är att räkna som smått overkill för det. Men ja, kommer att göra det utan minsta problem.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Skrivet av Mikeyland:

Kommer främst streama CS:GO och spelar i 1024x768 med allt LOW eller Lowest Så då borde en i5 klara av det utan problem right?

/M

Skrivet av Finlandssvensken:

i5 är att räkna som smått overkill för det. Men ja, kommer att göra det utan minsta problem.

Ok Funderar på i5 4690k , 8 gig minne, en ssd, evo 212 kylare, och ett grafikkort för runt 2500:- resterande delar har jag inte någon koll på just nu.

Permalänk
Skrivet av Stefan93:

Stefan, you da real MVP.
Ha en god forsättning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emanuel_Sund:

Stefan, you da real MVP.
Ha en god forsättning!

On 2nd Thought jag hade nog kört på Fractal Design R5 chassit istället som är bara 100 kr dyrare!

Alternativt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=807663 Som är sjukt prisvärt ord pris ca 750 kr

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Vill även nämna att CDON har just nu samma grafikkort dock Asus DCII Top och detta är den bästa eftermarknads kylaren du kan få på ett grafikkort

http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-280-top-dire...

KOD xY87gP26

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.