Permalänk

Gameboy spel på NDS?

Hej! Eftersom man kan köra DS spel på 3DS så undrar jag om man kan göra detsamma fast gameboy -> Nintendo Ds... Jo det hände en sak ett bra spel som heter lego Island som e som The sims 4 finns på Game boy och NINTENDO 3DS, Men har NINTENDO DS KAN MAN HA GAMEBOOYSPEL PÅ DS? E DET SAMMA KASSETT? Hoppas att jag får ett svar

Permalänk

Jag tror bara vissa GBA kunde köra Gameboy-spel, men jag är osäker.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Game Boy Advance-spel kan du köra på DS och DS Lite. DSi-modellerna saknar hårdvaran som krävs för att kunna köra Game Boy Advance-spel.
Om du vill köra Game Boy Color-spel kan jag rekommendera Game Boy Advance SP, väldigt likt DS/DS Lite till formatet och kan köra både Game Boy, Game Boy Color samt Game Boy Advance-spel. Den har dessutom inbyggd bakgrundsbelysning.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Du kan inte köra GB-spel på en NDS rakt av, även om det må vara möjligt att GB-kassetter går in fysiskt i slot2 på NDS och NDSL.

Det finns dock en alldeles utmärkt GB-emulator, Lameboy, som du kan köra från flashcart.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Jag tror bara vissa GBA kunde köra Gameboy-spel, men jag är osäker.

GBA och GBA SP kan köra GB och GBC spel, GBA Micro kan inte det.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!