Permalänk

Klokt att byta nätagg?

Tjena
Jag hade ett väldigt fint nätagg i min gamla dator, ett Corsair 750 W som var väldigt high-end när jag köpte det.

Jag köpte dock ett nytt Corsair 750 W nu för runt tusenlappen eftersom jag bygger en ny dator.

När man har köpt i7-490k, GTX 970 och liknande, så vågade inte jag chansa på att köra med ett 6 år gammalt nätagg
så Köpte ett nytt.

Då kan man fråga sig, var jag helt överbeskyddande nu som gjorde detta eller var de klokt att köpa ett nytt nätagg?
Det var bara min magkänsla.
Sen kanske det var i verkligheten som att inte våga chansa med att ta radion från sin gamla bil till den nya ^^

Visa signatur

Asus P55 EVO,Corsiar TX 650w PSU, 8 GB Corsiar xms3 1600 Mhz, i5 750 @ 3.2 Ghz, Geforce GTX 570, cooler master elite.

Permalänk
Medlem

Vilken modell är det på nätaggen? Ifall du hade ett HX750 har du sannolikt bytt ner dig, ifall du inte köpt ett AX750.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gibson700:

Tjena
Jag hade ett väldigt fint nätagg i min gamla dator, ett Corsair 750 W som var väldigt high-end när jag köpte det.

Jag köpte dock ett nytt Corsair 750 W nu för runt tusenlappen eftersom jag bygger en ny dator.

När man har köpt i7-490k, GTX 970 och liknande, så vågade inte jag chansa på att köra med ett 6 år gammalt nätagg
så Köpte ett nytt.

Då kan man fråga sig, var jag helt överbeskyddande nu som gjorde detta eller var de klokt att köpa ett nytt nätagg?
Det var bara min magkänsla.
Sen kanske det var i verkligheten som att inte våga chansa med att ta radion från sin gamla bil till den nya ^^

Jag gjorde likadant när jag byggde min nuvarande dator.Jag hade ett corsair HX 650 W.Som var felfritt,
Men montera det i sonens dator istället.Så ja du gjorde rätt enligt mig

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

but why? roligt att köpa nytt?

970 = 120w + i7 = blir ju 300w så ett gammalt 750w skulle lätt palla även om det var ett billigare märke... provkört med dubbla 280x + fx8350 på ett 750w utan problem =D
(ca: 600w)

Permalänk
Medlem

Man kör väl prylarna tills de inte funkar längre? Lägg pengarna på något mer vettigt istället, t ex ram-minne eller en 4 tb disk.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gibson700:

Tjena
Jag hade ett väldigt fint nätagg i min gamla dator, ett Corsair 750 W som var väldigt high-end när jag köpte det.

Jag köpte dock ett nytt Corsair 750 W nu för runt tusenlappen eftersom jag bygger en ny dator.

När man har köpt i7-490k, GTX 970 och liknande, så vågade inte jag chansa på att köra med ett 6 år gammalt nätagg
så Köpte ett nytt.

Då kan man fråga sig, var jag helt överbeskyddande nu som gjorde detta eller var de klokt att köpa ett nytt nätagg?
Det var bara min magkänsla.
Sen kanske det var i verkligheten som att inte våga chansa med att ta radion från sin gamla bil till den nya ^^

Då har du bytt ner dig ordentligt. Misstänker att du köpt ett cx750?
Det agget är allt annat än bra. Skulle inte vilja köra med det.
Byt till ex evga g2, eller cooler master v700

De ligger bra i pris och är top notch

Skickades från m.sweclockers.com