Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Ännu en försening! Hur lite/mycket folk jobbar egentligen PC-versionen när den försenas om och om igen?

Helt säkert en ensam praktikant som sitter och kodar på PC-versionen, tror inte Rockstar bryr sig mer än så om sina PC-spel.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Surt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Tar hellre 5 förseningar än att ett spel släpps innan det är färdigt.
Har respekt att Rockstar gör allt i sin makt för att spelet ska vara "färdigt" när det väl släpps.

Ja, de gjorde ju ett bra jobb med GTA IV till PC, eller vänta nu.....

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Vilka jävla amatörer. Håll inte på och sätt specifika släppdatum om ni inte säkert kan hålla dem. Hur många personer är det inte som uppdaterat sina datorer inför de påstådda släppen av GTA V, bara för att sedan få reda på att de lika gärna kunde ha väntat och fått mer valuta för sina pengar?
Min (totalt meningslösa) bojkott av GTA V blev, om möjligt, ännu mer solklar. Rockstar lägger uppenbarligen extremt knappa resurser på PC-versionen och visar än en gång hur mycket de värnar om sina lojala PC-fans som gjorde företaget till vad det är idag.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Vilka jävla amatörer. Håll inte på och sätt specifika släppdatum om ni inte säkert kan hålla dem. Hur många personer är det inte som uppdaterat sina datorer inför de påstådda släppen av GTA V, bara för att sedan få reda på att de lika gärna kunde ha väntat och fått mer valuta för sina pengar?
Min (totalt meningslösa) bojkott av GTA V blev, om möjligt, ännu mer solklar. Rockstar lägger uppenbarligen extremt knappa resurser på PC-versionen och visar än en gång hur mycket de värnar om sina lojala PC-fans som gjorde företaget till vad det är idag.

Mjae, priserna har faktiskt gått upp så det var bra att jag byggde i Januari men det är väldigt segt att dom först släpper långt efter konsolerna, sedan säger dom att "nextgen"+PC versionerna skulle släppas i November (detta sa dom väl i somras om jag inte minns fel). Sedan säger dom att PC kommer 27 Jan istället, sedan byter dom till 24 Mars och nu till April.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

Ja, de gjorde ju ett bra jobb med GTA IV till PC, eller vänta nu.....

Ja och förhoppningsvis så är det väl därför man väljer att skjuta upp det igen så det inte blir en katastrof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Vilka jävla amatörer. Håll inte på och sätt specifika släppdatum om ni inte säkert kan hålla dem. Hur många personer är det inte som uppdaterat sina datorer inför de påstådda släppen av GTA V, bara för att sedan få reda på att de lika gärna kunde ha väntat och fått mer valuta för sina pengar?
Min (totalt meningslösa) bojkott av GTA V blev, om möjligt, ännu mer solklar. Rockstar lägger uppenbarligen extremt knappa resurser på PC-versionen och visar än en gång hur mycket de värnar om sina lojala PC-fans som gjorde företaget till vad det är idag.

Finns ingen anledning till att uppdatera sin dator innan ett spel har släppts ändå.
Man måste ju veta hur det faktiskt presterar innan man köper delar pga spelet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

33 dagar kvar och väntan är lång. Förköpt på GG men hur stor risk tror ni det är att spelet blir ytterligare försenat till PC? Ex till hösten?

Här lite Live bilder från speöets miljö (om ni nu känner igen några av dem)

3evIhX9tqDA

Citerar mig själv. Tror mer och mer till hösten 2015. Rockstar är ju kända för sina enorma förseningar. Och tror, som en del skriver i tråden, att förseningen beror på att Rockstar inte lägger mycket krut på PC så länge de tjänar pengar på konsol. Hoppas självklart jag har fel.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Citat:

As always, we ask for the GTA PC community’s understanding and assistance in helping to report any concerns during the early days of launch when those inevitable initial teething issues arise on the new platform. If you do experience issues please visit Rockstar Games Support and send feedback to GTAOnline@rockstargames.com – we’ll be closely monitoring the situation and addressing any hitches as quickly as we can.

Gissa vad jag ska skicka in för bugg i min bugrapport...

Deras affärsmodell.

Dold text

Hoppas verkligen de fixar det "as quickly as we can" för en sak är säker, det märks inte.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

Den här gången var det bara 2 veckor i alla fall, inte 2 månader som sist...

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Den här gången var det bara 2 veckor i alla fall, inte 2 månader som sist...

Tre veckor.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mimematis:

Tar hellre 5 förseningar än att ett spel släpps innan det är färdigt.
Har respekt att Rockstar gör allt i sin makt för att spelet ska vara "färdigt" när det väl släpps.

Jovisst. Men det verkar ju som att dom har nåt typ av problem, så jag litar inte på att det kommer vara optimalt när det släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jovisst. Men det verkar ju som att dom har nåt typ av problem, så jag litar inte på att det kommer vara optimalt när det släpps.

Vilka spel är optimala vid release, egentligen? Det är ju en avgrundsvid skillnad mellan optimalt och spelbart. Alldeles för många spel som släpps idag är ju knappt spelbara vid release. Många nostalgiker hävdar ju dessutom att det var bättre förr, men jag är inte lika övertygad om det. Har fortfarande gamla favoritspel med buggar som är game-breaking, som aldrig officiellt patchades bort. Möjligheterna att patcha spel har ju tack och lov förbättrats avsevärt. Jag tror dock att många har förträngt (alternativt aldrig upplevt) allt jävla patchande man satt och höll på med förr i tiden på t.ex. LAN, när man satt och skulle installerade massa spel för att kunna lira ihop med andra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Vilka spel är optimala vid release, egentligen? Det är ju en avgrundsvid skillnad mellan optimalt och spelbart. Alldeles för många spel som släpps idag är ju knappt spelbara vid release. Många nostalgiker hävdar ju dessutom att det var bättre förr, men jag är inte lika övertygad om det. Har fortfarande gamla favoritspel med buggar som är game-breaking, som aldrig officiellt patchades bort. Möjligheterna att patcha spel har ju tack och lov förbättrats avsevärt. Jag tror dock att många har förträngt (alternativt aldrig upplevt) allt jävla patchande man satt och höll på med förr i tiden på t.ex. LAN, när man satt och skulle installerade massa spel för att kunna lira ihop med andra.

Jag har spelat väldigt mycket under 90-talet och har inte alls samma bild av det som du, spel var inte lika buggiga förr i samma utsträckning, även om det fanns en del som var. Delvis beror det väl dock på att spelen är mer avancerade nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Finns ingen anledning till att uppdatera sin dator innan ett spel har släppts ändå.
Man måste ju veta hur det faktiskt presterar innan man köper delar pga spelet.

Många (inklusive mig själv) uppgraderade/köpte nytt då det var massa reor (mellandagsrea bland annat) då vi trodde vi skulle få spelet den 27 Januari. Det kliar ganska bra i fingrarna när man ser grafikkort för flera hundra spänn lägre pris, billigare minnen, chassin osv.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Många (inklusive mig själv) uppgraderade/köpte nytt då det var massa reor (mellandagsrea bland annat) då vi trodde vi skulle få spelet den 27 Januari. Det kliar ganska bra i fingrarna när man ser grafikkort för flera hundra spänn lägre pris, billigare minnen, chassin osv.

Really? Själv tänkte jag mest uppgradera till ett 970 från dom större tillverkarna. Där har priserna bara gått åt fel håll sedan jag avvaktade med att uppgradera i slutet på 2014

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Really? Själv tänkte jag mest uppgradera till ett 970 från dom större tillverkarna. Där har priserna bara gått åt fel håll sedan jag avvaktade med att uppgradera i slutet på 2014

Beställde mitt 970 från Inet när det var mellandagsrea, fick det för 2800kr eller något i den stilen. Sedan skaffade jag chassit (FD Define R4) ganska långt i förväg (då det var kampanj på den eftersom R5 hade släppts). Men man måste vara snabb för det var alltid bara några få ex och det är ju först till kvarn

Permalänk

WHY US! xD
Jag har tröttnat på dom flesta spelen, sitter bara och väntar på detta evighetsprojektet.
Men de ska bli kul när de väl kommer.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Finns ingen anledning till att uppdatera sin dator innan ett spel har släppts ändå.
Man måste ju veta hur det faktiskt presterar innan man köper delar pga spelet.

Nej precis, jag håller med.

Framtidssäkring av datorer finns liksom inte.

Permalänk
Avstängd

Framtidssäker, jo det finns.

Min granne har en Alienware Area-51, eller kanske heter Aurora, från 1998

och den funkar än idag och går utmärkt att Spela Grand Theif Auto... från 1997

Dold text

.......Förlåt, kunde inte låta bli

Och detta kallar jag verkligen unboxing
Observera den handskrivna lappen i slutet, kan det bli gulligare?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ReZZiE:

Nej precis, jag håller med.

Framtidssäkring av datorer finns liksom inte.

Det ska vara komponenter som det knappt händer något med. Chassin, kylning och i viss mån processorer är sånt som håller rätt bra i dagsläget.

Grafikkort är ren färskvara. Behöver man inte kortet "idag" så är det bättre att vänta då priserna ständigt rör sig neråt, speciellt när nya kort som ersätter äldre. Sen förmodar jag att man tänker spela något mer spel än just det spel man handlat dator inför så det är nog inte några bortkastade pengar ändå.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt. En av bilderna har lite lågupplösta textures på en vägg, men det är inget att haka upp sig på i ett sånt stort spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Det ska vara komponenter som det knappt händer något med. Chassin, kylning och i viss mån processorer är sånt som håller rätt bra i dagsläget.

Grafikkort är ren färskvara. Behöver man inte kortet "idag" så är det bättre att vänta då priserna ständigt rör sig neråt, speciellt när nya kort som ersätter äldre. Sen förmodar jag att man tänker spela något mer spel än just det spel man handlat dator inför så det är nog inte några bortkastade pengar ändå.

Precis... och så kommer ju inom kort Intels nya plattform... vad den nu hette igen. Skylake? Med socket 1151... och sedan DDR4-minne.

Där är väl ett bra uppgraderingstillfälle antar jag... men får se vad testerna säger.

Permalänk
Avstängd

Max Payne 3 kom i 4 DVD-boxar, hur många tror ni GTA V kommer med? Nu har jag visserligen köpt digitalt men är nyfiken.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Max Payne 3 kom i 4 DVD-boxar, hur många tror ni GTA V kommer med? Nu har jag visserligen köpt digitalt men är nyfiken.

Om spelet GTA5 är runt 65GB och en DVD skiva kan hålla 8GB då blir det 8st DVD skivor för Pc.
(8GB x 8st = 64GB)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av intel2000:

Om spelet GTA5 är runt 65GB och en DVD skiva kan hålla 8GB då blir det 8st DVD skivor för Pc.
(8GB x 8st = 64GB)

Vad är hastigheten för DVD nu igen? ca 100-200 Mbit?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel2000:

Om spelet GTA5 är runt 65GB och en DVD skiva kan hålla 8GB då blir det 8st DVD skivor för Pc.
(8GB x 8st = 64GB)

Känns som att det börjar bli dax att gå över till USB stickor eller minneskort.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Vad är hastigheten för DVD nu igen? ca 100-200 Mbit?

Det beror på vilken DVD-Läsare du har. Exempel jag har Ett LG DVD-läsare som kan läsa DVD-R skivor i 16x hastighet.
1X speed = 11MB ? (16 x 11mb = 176MB)

16x hastighet ger 22.16 Mbytes/s för min LG dvd.läsare när det kopiera filer till hårddisken. Så i praktiken det blir jobbigt att ha många dvd skivor och installeringen kommer ta lång tid långsamt!. Så det bästa valet att köpa spelet digitalt och ladda ner om man har snabb bredband.

Har hört att DVD version av gta5 kräver inte steam den behöver bara social club drm, är bara rykte troligen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av intel2000:

Det beror på vilken DVD-Läsare du har. Exempel jag har Ett LG DVD-läsare som kan läsa DVD-R skivor i 16x hastighet.
1X speed = 11MB ? (16 x 11mb = 176MB)

16x hastighet ger 22.16 Mbytes/s för min LG dvd.läsare när det kopiera filer till hårddisken. Så i praktiken det blir jobbigt att ha många dvd skivor och installeringen kommer ta lång tid långsamt!. Så det bästa valet att köpa spelet digitalt och ladda ner om man har snabb bredband.

Har hört att DVD version av gta5 kräver inte steam den behöver bara social club drm, är bara rykte troligen.

Stämmer nog för jag köpte min förbeställning på http://www.greenmangaming.com/ och går inte ladda ner på Steam utan man får en download-link. Had blivit några kronor billigare att köpa från svensk butik men installera 8 DVD-skivor. pust, när man inte ens har en spelare är ju inte lätt.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)