Permalänk
Skrivet av Fuzzmeister:

Efter att ha avänt min Atlantis sen december, så fick jag äntligen hem en Nautilus mini och de nya cotton coilsen från fasttech i fredags.
Har verkligen saknat mouth-to-lung och smaken från nautilusen, och jag undrar om jag någonsin kommer ta fram Atlantisen igen. Dessutom känns det mycket mer ekonomiskt att vapea på en nautilus då atlantisen slukar juice som en big block v8!

Är det någon som har några schyssta juicetips? Har mest vapeat 'Nana cream från Bombies och söker efter någon liknande juice som man kan sitta hela dagen med, en all day vape helt enkelt. En bra Piña colada juice hade vart kul att hitta också!

Tycker allt är så jäkla dyrt, speciellt i Sverige. Finns det verkligen ingen schysst juice till BRA pris? Yaeliq är uteslutet då tullen verkar norpa de flesta paketen...

Keep calm and vape on!

Beställde nyligen en hel del juice från Yaeliq (2 orderar inom en vecka typ) och inga hamnade i tullen. vapingking.co.uk har en hel del goda juicer, min favorit är nog Kings ring och Kings custard.
Edit:
100 sidor med vejpglädje! Vape on, vape strong!

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15348527']KLoner är som allt annat det finns bra kloner och usla kloner. En sak man kan göra är att inte beställa saker från fasttech som inte har reviews. Ser man en klon på ft med 150 reviews och nästan full pott på betygen så kan man vara rätt säker på att man får en bra produkt. Jag har fått ett par riktiga skitsaker från FT men det har varit när jag missat att följa mitt eget råd. Skulle säga att 95% av allt jag köpt från fasttech har varit riktigt jävligt bra saker.

Tänkte inte på det, tack för tipset!
Funderar på att beställa lite saker från FT, men har ni varit med om att ert paket slarvats bort under leverans?
Tänkte att det kanske är oklokt att lägga en stor order om det finns större risk att det försvinner i leverans.

Permalänk
Skrivet av Locnox:

Tänkte inte på det, tack för tipset!
Funderar på att beställa lite saker från FT, men har ni varit med om att ert paket slarvats bort under leverans?
Tänkte att det kanske är oklokt att lägga en stor order om det finns större risk att det försvinner i leverans.

Nej, har aldrig varit med om att ett paket har slarvats bort, och jag har gjort måånga ordrar på Fasttech, det tar rätt så lång tid att få paketet, men väntar man på något gott..

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Locnox:

Tänkte inte på det, tack för tipset!
Funderar på att beställa lite saker från FT, men har ni varit med om att ert paket slarvats bort under leverans?
Tänkte att det kanske är oklokt att lägga en stor order om det finns större risk att det försvinner i leverans.

Nej har aldrig haft ett enda problem med fasttech har lagt en bra bit över 20 orders där och det har funkat klockrent 100% av gångerna

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av Locnox:

Tänkte inte på det, tack för tipset!
Funderar på att beställa lite saker från FT, men har ni varit med om att ert paket slarvats bort under leverans?
Tänkte att det kanske är oklokt att lägga en stor order om det finns större risk att det försvinner i leverans.

Inget att oroa sig över, välj dock inte Malaysia post som jag råkade göra senast... Tog nästan en månad istället för en vecka som det brukar ta med Singapore post.

Skrivet av MuffinManxD:

Beställde nyligen en hel del juice från Yaeliq (2 orderar inom en vecka typ) och inga hamnade i tullen. vapingking.co.uk har en hel del goda juicer, min favorit är nog Kings ring och Kings custard.
Edit:
100 sidor med vejpglädje! Vape on, vape strong!

Somliga har tur!

Jag lade en beställning på några 10ml flaskor hos vapingking faktiskt!
Beställde följande i 70/30 VG/PG och 2mg nic;
Frosted Strawberry
King's Custard
MDV666
Monkey Jizz
Peaches & Cream
Rhubarb and Custard

Någon av de där måste ju vara god iallafall!

Permalänk
Proffsmoddare

Oh Yes!!! En ny medlem i vapefamiljen YiHi SX Mini

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Nu drog jag precis en beställning på Vaporstore

iTaste MVP 2,0

Aspire Nautilus-tank

+ massa E-juice

Har jag gjort ett bra köp?

Förrförra köpet gick ju åt skogen, men fick hjälp här med att testa EVOD-kittet, så det blev lugna gatan.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Nu drog jag precis en beställning på Vaporstore

iTaste MVP 2,0

Aspire Nautilus-tank

+ massa E-juice

Har jag gjort ett bra köp?

Förrförra köpet gick ju åt skogen, men fick hjälp här med att testa EVOD-kittet, så det blev lugna gatan.

Beroende på juice så tycker jag det låter bra!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Nej, har aldrig varit med om att ett paket har slarvats bort, och jag har gjort måånga ordrar på Fasttech, det tar rätt så lång tid att få paketet, men väntar man på något gott..

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15350394']Nej har aldrig haft ett enda problem med fasttech har lagt en bra bit över 20 orders där och det har funkat klockrent 100% av gångerna

Skrivet av Fuzzmeister:

Inget att oroa sig över, välj dock inte Malaysia post som jag råkade göra senast... Tog nästan en månad istället för en vecka som det brukar ta med Singapore post.

Låter som det är ganska lugnt ändå, men fick tipset att dela upp ordrar. Speciellt så det inte överstiger 1400kr som är gränsen på tullen, trist om man skulle åka på tullavgift. Momsen måste man ju betala om det fastnar.

Tack för tipset om Singapore post.

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Nu drog jag precis en beställning på Vaporstore

iTaste MVP 2,0

Aspire Nautilus-tank

+ massa E-juice

Har jag gjort ett bra köp?

Förrförra köpet gick ju åt skogen, men fick hjälp här med att testa EVOD-kittet, så det blev lugna gatan.

Låter fint, men jag rekommenderar att du köper dig ett 5-pack BVC coils direkt, för BDC som hänger med från början är riktigt kassa.
Rekommenderar att du beställer dessa: https://www.fasttech.com/products/0/10009799/1859402-authenti...
De är nyligen uppdaterade med bomull istället för det omdiskuterade "keramiska" fibern de hade från början, dessutom större juicekanaler. Grymt bra!
Fri frakt till sverige också.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Beroende på juice så tycker jag det låter bra!

Perfekt! Då tutar och kör vi

Skrivet av Fuzzmeister:

Låter fint, men jag rekommenderar att du köper dig ett 5-pack BVC coils direkt, för BDC som hänger med från början är riktigt kassa.
Rekommenderar att du beställer dessa: https://www.fasttech.com/products/0/10009799/1859402-authenti...
De är nyligen uppdaterade med bomull istället för det omdiskuterade "keramiska" fibern de hade från början, dessutom större juicekanaler. Grymt bra!
Fri frakt till sverige också.

Mvh

Tackar

Något mer man bör beställa, när man håller på? Tänker på den kända och långa frakten man läst om här

Edit: beställde 1 "Aspire BVC-coil" från vaporatore. De är väl de du menar? I så fall har jag åtminstone en

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Perfekt! Då tutar och kör vi

Tackar

Något mer man bör beställa, när man håller på? Tänker på den kända och långa frakten man läst om här

Edit: beställde 1 "Aspire BVC-coil" från vaporatore. De är väl de du menar? I så fall har jag åtminstone en

Om du har pengar så beställ fler coils (du lär behöva byta runt varannan vecka + köp ett extra glas till din nautilus ifall olyckan skull vara framme.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av Locnox:

Låter som det är ganska lugnt ändå, men fick tipset att dela upp ordrar. Speciellt så det inte överstiger 1400kr som är gränsen på tullen, trist om man skulle åka på tullavgift. Momsen måste man ju betala om det fastnar.

Tack för tipset om Singapore post.

Har aldrig tullat från Fasttech, även när jag beställt över 1400kr, men tror att Fasttech skriver att värdet på paketet är typ 1/10 del nåt av vad det faktiskt är värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Har aldrig tullat från Fasttech, även när jag beställt över 1400kr, men tror att Fasttech skriver att värdet på paketet är typ 1/10 del nåt av vad det faktiskt är värt.

Det är snällt av dem, de skulle ju förlora massor av kunder om allt fastnade i tullen.

Någon som har beställt från Norge någon gång? Verkar finnas en del vettiga butiker där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Det är snällt av dem, de skulle ju förlora massor av kunder om allt fastnade i tullen.

Någon som har beställt från Norge någon gång? Verkar finnas en del vettiga butiker där.

Aldrig Norge en det finns en vettig i dk. 1life.dk

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Perfekt! Då tutar och kör vi

Tackar

Något mer man bör beställa, när man håller på? Tänker på den kända och långa frakten man läst om här

Edit: beställde 1 "Aspire BVC-coil" från vaporatore. De är väl de du menar? I så fall har jag åtminstone en

Med singapore post tar det oftast inte mer än en vecka. Väldigt bra pris dessutom!
Tror inte vaporstore har så stor omsättning, så jag tvivlar på att de har fått in de nya med bomull.
25 kronor för en coil är väldigt dyrt också. För typ 80 spänn får du ett 5 pack av de nya från fasttech.
Du kan se skillnaden här också mellan de gamla och de nya på den här bilden:
http://i194.photobucket.com/albums/z236/hitshane/3_zps7574edf...

Som du ser är det mycket större hål så juicen kan tränga in lättare, så du slipper dry hits.
Den stora fördelen är ju dock att man slipper den keramiska fibern som verkade väldigt shady... Man vill ju ta hand om lungorna

Permalänk
Skrivet av Fuzzmeister:

Med singapore post tar det oftast inte mer än en vecka. Väldigt bra pris dessutom!
Tror inte vaporstore har så stor omsättning, så jag tvivlar på att de har fått in de nya med bomull.
25 kronor för en coil är väldigt dyrt också. För typ 80 spänn får du ett 5 pack av de nya från fasttech.
Du kan se skillnaden här också mellan de gamla och de nya på den här bilden:
http://i194.photobucket.com/albums/z236/hitshane/3_zps7574edf...

Som du ser är det mycket större hål så juicen kan tränga in lättare, så du slipper dry hits.
Den stora fördelen är ju dock att man slipper den keramiska fibern som verkade väldigt shady... Man vill ju ta hand om lungorna

Köper du coils på Fasttech så glöm inte att köpa Authentic, då klonerna brukar vara riktigt usla.

Permalänk
Proffsmoddare

Mera vapemail!! SX Mini igår och idag blev det

50ml Liquid Voyage-Oh My Lemonpie 18mg
10ml Liquid Voyage-Coockie Custard

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Wiho mitt paket från Zeus fastnade i tullen...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Så, stället jag beställde en Goblin RTA V2 ifrån skickade fel order och jag fick en Goliath Istället.
Jag undrar om det är någon på detta forum som har en Goblin RTA V2 och kunde tänkas byta? Jag har ingen större lust att hålla på krångla med att skicka tillbaks till Kina eller öht betala frakt för något de har gjort fel. De vill dessutom att jag skall betala extra för den vilket de kan se sig stjärnorna efter.
Så om ni har en Goblin RTA V2 (gärna ny då min är helt oöppnad) och kan tänkas byta så skicka gärna ett PM.

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15353430']Mera vapemail!! SX Mini igår och idag blev det

50ml Liquid Voyage-Oh My Lemonpie 18mg
10ml Liquid Voyage-Coockie Custard

http://i.imgur.com/sVGnhOq.jpg

Var hittade du dessa godingar?

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Var hittade du dessa godingar?

De finns på http://liquidvoyage.eu/index.php

Gjorda i Sverige!

Permalänk
Skrivet av Fuzzmeister:

Oo, får kanske ta en beställning någon dag

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Oo, får kanske ta en beställning någon dag

Det tycker jag absolut Marco är galet seriös och har top notch kvalitet rakt igenom och superb kundservice. Liquid Voyage är utan tvekan Sveriges Juice kung

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzzmeister:

Med singapore post tar det oftast inte mer än en vecka. Väldigt bra pris dessutom!
Tror inte vaporstore har så stor omsättning, så jag tvivlar på att de har fått in de nya med bomull.
25 kronor för en coil är väldigt dyrt också. För typ 80 spänn får du ett 5 pack av de nya från fasttech.
Du kan se skillnaden här också mellan de gamla och de nya på den här bilden:
http://i194.photobucket.com/albums/z236/hitshane/3_zps7574edf...

Som du ser är det mycket större hål så juicen kan tränga in lättare, så du slipper dry hits.
Den stora fördelen är ju dock att man slipper den keramiska fibern som verkade väldigt shady... Man vill ju ta hand om lungorna

Just nu inväntar jag sakerna jag beställt. Beställde igår natt, fick någon bekräftelse imorse, men inte att packetet blivit skickat :/
Står bara "Payson:Betalning gjord"

Deras facebook ser ju helt död ut...

Kanske blir en beställning från Fasttech ifall sakerna inte kommer. Får återkomma då Tack för tipset iaf. lär behöva coils oavsett.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Någon som har en aning om hur lång tid frakten brukar ta ifrån vapingking? beställde i onsdags, och det är väl inte helt omöjligt att det kanske kommer på fredag? Hoppas kan man ju göra iallafall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzzmeister:

Någon som har en aning om hur lång tid frakten brukar ta ifrån vapingking? beställde i onsdags, och det är väl inte helt omöjligt att det kanske kommer på fredag? Hoppas kan man ju göra iallafall!

3-7 dagar typ. Royal mail är slöare än fasttech.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av jkrx:

3-7 dagar typ. Royal mail är slöare än fasttech.

Haha nej, Royal mail är mycket snabbare än Fasttech tycker jag, har väntat 3 veckor som mest på ett paket från Fasttech (och 1 vecka och 4 dagar som minst) och 5 dagar som mest från Vapingking (Och 2 dagar som minst). Dock ligger ju Fasttech i Kina.

Permalänk

Ojoj, min post kommer inte vara i närheten av härligheterna alla andra har här

Nu har jag kört med en billig eGo-T CE5 sen början av året men känner av att den inte är helt tillfredsställande och vill ha något lite bättre.
Ekonomin är väldigt, väldigt tight just nu så gränsen ligger på 500kr men ju billigare desto bättre.
Tar annars emot förslag på vad jag kan göra för att förbättra den jag har för att klara lite till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightstar:

Ojoj, min post kommer inte vara i närheten av härligheterna alla andra har här

Nu har jag kört med en billig eGo-T CE5 sen början av året men känner av att den inte är helt tillfredsställande och vill ha något lite bättre.
Ekonomin är väldigt, väldigt tight just nu så gränsen ligger på 500kr men ju billigare desto bättre.
Tar annars emot förslag på vad jag kan göra för att förbättra den jag har för att klara lite till.

Du kan ju kopiera min beställning

Innokin iTaste MVP 2.0 för 349 kr

Sen kanske en iClear 30 Atomizer?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |