GTA V slutar inte ladda vid Trevor

Permalänk

GTA V slutar inte ladda vid Trevor

Hej!

Jag har kommit till singleplayerdelen där Trevor introduceras, men kommer inte vidare därifrån. Allt som händer är att skärmen blir helt svart och den lilla vita cirkeln i hörnet börjar snurra. Jag får det inte att funka så ber nu er på Sweclockers om hjälp. Jag har inte provat att installera om det ännu, mest för att det tar ungefdär ett dygn med mina hastigheter. Jag spelar på pc och specs har ni i min signatur.

Tack på förhand!

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Medlem

Låter som att du har korrupta filer, och ominstallation kanske är enda sättet att lösa problemet. Men testa först att installera nyaste drivrutinerna till alla komponenter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Låter som att du har korrupta filer, och ominstallation kanske är enda sättet att lösa problemet. Men testa först att installera nyaste drivrutinerna till alla komponenter.

Och ifall du har det genom tex steam kan du validera filerna.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

prova reparera! innan du avinstallerar så kanske det fungerar

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Limpfittz:

Låter som att du har korrupta filer, och ominstallation kanske är enda sättet att lösa problemet. Men testa först att installera nyaste drivrutinerna till alla komponenter.

Skrivet av Carlj:

Och ifall du har det genom tex steam kan du validera filerna.

Skrivet av Andyah:

prova reparera! innan du avinstallerar så kanske det fungerar

Tack för svaren allihopa! Jag har uppdaterat drivrutinerna men det fungerade inte så bestämde mig för att ominstallera. Nu uppstår dock problem vid installeringen, när den ska börja(preparing download) så kommer det upp ett felmeddelande:
"The following error occured on the file 'C:/Program Files(x86)/Installshield Installation Information/}E01FA564-2094-4833-8F2F-1FFEX6AFCC46}/setup.exe'

Åtkomst nekad"

Man kan välja att fortsätta installationen ändå men det känns inte särskilt lockande att ladda ner det och sedan upptäcka att det inte fungerar. Värt att notera kan också vara att jag inte har det på Steam.

Tack på förhand!

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/GTAVpc/comments/32k6ub/gta_v_failed_...
https://support.rockstargames.com/hc/communities/public/quest...

Där har du två länkar som ger dig tips löste mina problem tyvärr verkar inte rockstar köra med någon form av verifiering av filerna.

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk
Skrivet av PeNMaX:

https://www.reddit.com/r/GTAVpc/comments/32k6ub/gta_v_failed_...
https://support.rockstargames.com/hc/communities/public/quest...

Där har du två länkar som ger dig tips löste mina problem tyvärr verkar inte rockstar köra med någon form av verifiering av filerna.

Tack så mycket, håller på att ladda ner igen just nu men om det inte fungerar igen provar jag med detta!

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Medlem

Inte för att jag orkat kolla länkarna men kan det inte vara rättighetsproblem ang felmeddelandet ovan?

Förslagsvis installera det i en mapp utanför Program files, t.ex C:\games eller så.

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.