Permalänk
Skrivet av lorgix:

Hon kanske nojjar över vad hon ska skriva, precis som du gjorde. Tjejer är bara människor dom också.
Eller så är hon inte intresserad. Nåväl, friskt vågat hälften vunnet säger man.

Skrivet av Jonssown:

@Kevinkingeen
Om hon inte är ett arsle så lär hon svara oavsett och inte bara ignorera det, man säger i alla fall tack. (sen kan det självklart komma saker i vägen, och så vidare)
Ta det lugnt så svarar hon säkert, håll en positiv attityd bara så fungerar det mesta.

Ursäkta uttrycket.
/P

Tror dock inte hon svarar, har gått drygt en timme så har inte höga förhoppningar, fast man vet ju aldrig, kan alltid fortsätta hoppas

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Miss av henne att inte svara, skulle lätt ha tagit en fika med partnern om jag visste att hen hade I5, 970 och SSD!

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av mangoo97:

Miss av henne att inte svara, skulle lätt ha tagit en fika med partnern om jag visste att hen hade I5, 970 och SSD!

Hahaha, ja, hon missar definitivt något

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Jag älskar såna här trådar. Alla är bara glada och hoppas att han lyckas

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Avstängd

Härlig tråd! Hoppas allt går bra! Fixa update så fort hon svarar, det här är mycket skönare än all skit-tv-drama ^_^

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Inget svar än, fast hon har läst det. Verkar som att hon inte kommer svara på det. Ja, håller med dig om att man sketar på sig så fort man ska snacka med tjejer. Första gången jag snacka med henne så frågade jag vad hon tyckte om vädret

En av anledningarna till varför jag hatar Facebook. Att implementera "läst"-funktionen skapar bara avundsjuka och ovänner.
Men men.. nu ska vi inte vara såna. Jag håller med dom andra och säger att det är hennes miss om hon inte ens säger tack. Visst ska du väl inte förvänta dig en flickvän, men ett tack borde du få iaf.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

@Piece of Cake: vad tycker du om maten? "bra"

Ja, i värsta fall. Men då har man i alla fall försökt. Usch vilken tråkig person man måste vara för att svara så.

Skrivet av Peppar2014:

Då måste jag vara ett extremt creep som fortfarande kan mitt ex person-nr trots att vi gjorde slut för över 3år sen?

Njae, är det ditt ex så är det en annan sak än om man knappt pratat med varandra. Borde kanske ha skrivit att jag inte var intresserad av henne, tycker bara att det är kul att komma ihåg folks födelsedagar. Men hon började tro saker bara för att jag kom ihåg. Hon visste väl inte att jag kommer ihåg många personers födelsedagar.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

@Kevinkingeen: fråga om hon spelar sims, brudar älskar sims.

Permalänk
Medlem

Kan ju också vara så att hon har läst det men hann inte svara då släkten är på besök och tårta och grejer. Får hoppas det kommer ett svar inom 24h iallafall, efter det kan man ju börja undra lite... Iallafall ett tack ska ju komma annars är det bara att ta bort som vänn.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Hon kan mycket väl vara som jag, jag är expert på att läsa sms och/eller chattmeddelanden och tänka "aanh, najs, det svarar jag på sen!" för att sen glömma. Eller så är hon upptagen, men hon hann liksom kolla till telefonen lite snabbt. Som sagt, även om hon inte är intresserad så bör hon i alla fall skriva ett tack tillbaka! Håller tummarna för dig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piece of Cake:

Njae, är det ditt ex så är det en annan sak än om man knappt pratat med varandra.

Hennes person-nr kan jag, men inte de övrigas, måste vara något med siffror.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Då måste jag vara ett extremt creep som fortfarande kan mitt ex person-nr trots att vi gjorde slut för över 3år sen?

Eller så har du bra minne

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevinkingeen:

Hahaha, ja, hon missar definitivt något

Om inte annat när du ligger i det övre lönesegmentet och lever flott medans hon kanske sitter i kassan på ICA med en dålig timlön

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Vet inte vad jag ska säga utan kör med känslan i magen. Du är ung och ha hela livet framför dig. Jag kommer ihåg alla mina ups och downs när jag var 15-16... men nu 10 år senare är jag ihop med en underbar tjej life works out sooner or later. Lycka till!

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

@Kevinkingeen fråga datorentusiaster om kärleksråd verkar vara lite fel ställe enligt mig. Själv tycker jag att du ska testa få igång kommunikationen igen med ett grattis och lite chattande, ifall det inte funkar gå vidare med att hitta någon annan tjej du gillar.

Nu ska vi inte döda diskussionen

Viss här inne sitter inte vid datorn så ofta, sen är det inte alltid tips hjälper. Utan bättre att bara va sig själv (om det nu är ett bra tips vet jag ej)

Skrivet av Mikeybikey:

Vet inte vad jag ska säga utan kör med känslan i magen. Du är ung och ha hela livet framför dig. Jag kommer ihåg alla mina ups och downs när jag var 15-16... men nu 10 år senare är jag ihop med en underbar tjej life works out sooner or later. Lycka till!

Tja själv sitter man 10 år senare utan flickvän (räknat från åldern du skrev så klart) , hoppas det du säger stämmer

Värsta är ju att man inte har något större kontaktnät, själv inte är så aktiv i sökandet (kanske är bäst så)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Då måste jag vara ett extremt creep som fortfarande kan mitt ex person-nr trots att vi gjorde slut för över 3år sen?

Jag kan fortfarande person-nr och telefon-nr till ett ex som jag inte träffat nu på över 10 år.. dock bodde vi ihop i flera år så om jag inte kom ihåg sånt skulle jag snarare bli orolig över att jag hade så dåligt minne än nåt annat.
Så svårt är det inte att komma ihåg saker som har haft betydelse för en, kommer även ihåg telefonnummer till bästa polarens barndomshem som han flyttade ifrån för 17 år sen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Skriv det, men lägg till någon form av fråga så att en konversation mellan er startas. Annars är det lätt hänt att bara få ett "Tack!" tillbaka och sen dör kommunikationen.

Kör något i stil med "Stort grattis på födelsedagen! Något speciellt planerat eller blir det bara lugnt firande med familjen?"

Edit: Såg inte att du redan skickat något.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tja själv sitter man 10 år senare utan flickvän (räknat från åldern du skrev så klart) , hoppas det du säger stämmer

Värsta är ju att man inte har något större kontaktnät, själv inte är så aktiv i sökandet (kanske är bäst så)

Get Tinder!

Låter ju lite som one-night-stand-appen, men jag har en kollega som träffade en via Tinder och är lycklig. De har faktiskt precis köpt ett hus tillsammans

Visa signatur

Intel I5-4690k 4.4ghz | Asus Pro Gamer Z97 | Gigabyte 1080ti | Ajax-fan

Permalänk
Sötast
Skrivet av Kevinkingeen:

Tror dock inte hon svarar, har gått drygt en timme så har inte höga förhoppningar, fast man vet ju aldrig, kan alltid fortsätta hoppas

En enormt viktig sak du ska komma ihåg i detta fallet är att: *Du skickade det!!

Det låter kanske inte som mycket just nu... men du gillade någon, var lite osäker på vad du kunde göra.... du frågade om hjälp, och du tog dig modet att gå all in, brista eller bära.

Oavsett om hon svarat eller ej så har du utmanat dig själv, och nästa gång du hamnar i en liknande situation så kommer den att kännas så mycket enklare enklare än vad den gjorde förra gången! Det här är personlig utveckling på hög nivå

Nu hoppas vi ju båda på att hon faktiskt snart får för sig att skriva nåt sött tillbaka, men om inte? Då var det grymt modigt av dig ändå!

Good Job!

(De som aldrig vågar sitter där med panikångest 10 år senare och undrar varför man aldrig kysst en tjej, ***Absolut no offence till er som sitter på den plats jag just beskrev*** men så är ofta verkligheten)

Permalänk
Medlem

det gör ont som satan när man inte får respons eller "fel svar"...

men det gör fan mycket ondare att ångra sig att man inte försökte.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

En enormt viktig sak du ska komma ihåg i detta fallet är att: *Du skickade det!!

Det låter kanske inte som mycket just nu... men du gillade någon, var lite osäker på vad du kunde göra.... du frågade om hjälp, och du tog dig modet att gå all in, brista eller bära.

Oavsett om hon svarat eller ej så har du utmanat dig själv, och nästa gång du hamnar i en liknande situation så kommer den att kännas så mycket enklare enklare än vad den gjorde förra gången! Det här är personlig utveckling på hög nivå

Nu hoppas vi ju båda på att hon faktiskt snart får för sig att skriva nåt sött tillbaka, men om inte? Då var det grymt modigt av dig ändå!

Good Job!

(De som aldrig vågar sitter där med panikångest 10 år senare och undrar varför man aldrig kysst en tjej, ***Absolut no offence till er som sitter på den plats jag just beskrev*** men så är ofta verkligheten)

Skrivet av pokelia:

det gör ont som satan när man inte får respons eller "fel svar"...

men det gör fan mycket ondare att ångra sig att man inte försökte.

Ja, det är klart, även om det inte gick som jag hoppades så ångrar jag inte för en sekund att jag skrev till henne, för man ångrar ju alltid som mest det man inte gjorde

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Bara 16 själv, men kan lova dig att inget suger så hårt som att sitta där några dagar efter man fått sin chans å fundera varför fan man inte körde på. Gjort det för många gånger, kör på bara, enda gången jag tycker man faktiskt kan använda YOLO begreppet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fan vilken mystråd När man själv var 16 så var jag alldeles för blyg för det mesta. Men då hade man inte några fellow swecare att hämta kraft från heller;)

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Bara 16 själv, men kan lova dig att inget suger så hårt som att sitta där några dagar efter man fått sin chans å fundera varför fan man inte körde på. Gjort det för många gånger, kör på bara, enda gången jag tycker man faktiskt kan använda YOLO begreppet

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är bara 14 (nära 15) och har fått erfara detta många gånger under de sisådär två senaste åren... Senast i tisdags.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Det finns vissa gånger man måste verkligen bara köra på det. Bokade in en resa till Gävle 11 på natten för att träffa en tjej där jag enbart träffat 2h sammanlagt, det höll inte så länge men det var värt det känner jag i efterhand.
Dvs försök att säga ja till det mesta. Roliga saker händer då, jag lovar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Ja, det är klart, även om det inte gick som jag hoppades så ångrar jag inte för en sekund att jag skrev till henne, för man ångrar ju alltid som mest det man inte gjorde

Uppdatering!, har det hänt något??

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Uppdatering!, har det hänt något??

Nej, hon svarade tyvärr aldrig, så jag ska helt enkelt sluta försöka med henne, för det är bara dålig stil att inte ens tacka.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Nej, hon svarade tyvärr aldrig, så jag ska helt enkelt sluta försöka med henne, för det är bara dålig stil att inte ens tacka.

Sånt som händer tyvärr, hennes förlust helt enkelt! Men ge inte upp, finns runt 3.4 miljarder tjejer på jorden!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Nej, hon svarade tyvärr aldrig, så jag ska helt enkelt sluta försöka med henne, för det är bara dålig stil att inte ens tacka.

Att inte ens skriva "Tack!" kan väl inte vara så himla jobbigt?
Är också 16 (17 om några månader) och hade inte ens haft en tjej förens några månader tillbaka... och den största anlednigen var att jag inte var så värst "intresserad" av att ha tjej då jag höll på med så mycket annat!

Men det ändrade sig snabbt, då jag och 4 vänner var på Dreamhack i vintras, och jag hade sagt till mig själv och min bästa vän innan vi åkte att "jag ska inte skaffa nån tjej på DH osv" (ni som varit där förstår varför ) men sen på tredje dan så kom hans flickvän dit med sin vän, och efter ett par timmar spenderade med dem så slutade det med att jag och denna tjejen gick för oss själva osv.. Men de två hade bara dagspass så de var ju tvungna att åka hem... och efter de hade åkt kunde jag inte sluta tänka på henne en enda sekund och jag kunde inte sova alls på hela de dygnet, då visste jag att jag blivit riktigt kär! Efter det kunde jag knappt sova på flera dagar men, sen så började vi skriva på sms och det dröjde inte länge innan det blev "vi"
meeeen, det gick åt helvete sen så...
(Notera att detta var inga gamer-tjerjer alls! de ville bara se hur de var och överraska min bästa vän)

Det är bara att försöka igen TS, fast på någon annan med mer vett innanför pannan! Men man vinner inget om man inte försöker, så kör på bara!

Visa signatur

Stationär: | NZXT H440W | ASUS P8Z77-DELUXE | Core i7 3770k DELIDD @ 4,8 Ghz | 2X MSI GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 32GB 1866MHz | EVGA Supernova G2 850W | Corsair H110i GTX 280mm |
Bärbar:| MacBook Pro 13" 2015 | Intel Core i7 5557U 3.1GHz | Intel HD Graphics 6100 | 16 GB RAM | 512GB PCI-SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Har nu skrivit grattis på födelsedagen och frågat ifall hon vill ta en fika nån gång så vi får se hur det går

Skicade du SMS?
Du skrev väl vem det var från? Annars sitter hon och ser ut som ett frågetecken och undrar vem det kan vara om hon inte känner igen ditt nummer

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU