Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Avstängd

Har vart skottlossning här jag bor och allt tyder på att någon har blivit dödad då både polis och ambulans har värt här och ett par grannar säger att någon har blivit mördad.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Naque:

Får se vad jag kan göra. Detta är faktiskt första gången jag haft något stulet så jag är inte helt haj på vad man ska/kan göra.

Det är nog bara att glömma cykeln tyvärr. Polisen är generellt överbelastad och stölder är svåra att lösa samt att en cykelstöld knappast har prio 1. Blev själv av med en cykel när jag växte upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Nu tänker jag klaga ut en jävla massa saker som stör mig..

För det första så vill jag få ut något mindre. Jag flyttade precis till en ny lägenhet som ligger på BV. Utegården och huvudentrén ligger alldeles utanför mina två fönster och ungarna som bor här håller på att kolla in genom fönstren mer eller mindre hela tiden.

Det är barn, ja, jag vet. Men jag säger åt dem att det inte är okej att stå I FÖNSTRET och kolla in i lägenheten. Det är en sak om man går förbi och ser in liksom, men att stå och glo är fan inte okej. Men de fortsätter och jag vet helt ärligt inte om det är några som bor här eller om det är kusiner till kusiner med sina kusiners kusiner. (Om ni förstår vad jag menar)

Sen så vill jag klagar på tjejer. Jag träffade en tjej som jag verkligen började tycka om och hon var helt amazing på alla sätt och vis. Vi var båda eniga om att ta det lugnt eftersom båda vill ha något seriöst och ingen sommarflört och helt plötsligt en dag började hon klaga på i princip allt jag gjorde. Jag försökte försvara varför jag t.ex valde tapeter i MIN lägenhet utan henne eftersom vi inte bor tillsammans eller var på den nivån om så säga.

Det var vårt första "argument" och efter det så blev det bara mer och mer klaga. Så fort jag inte höll med om vad hon sa blev hon sur och antingen började skrika på mig eller slutade prata med mig.
En kväll där allt föll åt helvete var när vi satt i skype och slösnackade så berättade jag om en jobbkamrat som smaskar som in i helvete när han tuggar tuggummi och jag verkligen AVSKYR det ljudet.

Det finns inget värre och jag blir riktigt förbannad när jag hör det. Vad tror ni hon börjar göra? Jo, smaska på tuggummit även fast hon aldrig gjort det förut, så jag säger åt henne att, "sluta. Jag hatar verkligen det där ljudet. Jag går härifrån annars". Hon slutade inte så jag gick iväg en halvtimme eller så. Jag gick tillbaks för att i hopp tro hon slutat men så klart började direkt jag visade ansiktet i kameran, så jag sa bara, "ain't dealing with this shit", stängde av och gick och la mig för kvällen.

Då blev hon skitförbannad och slutade prata med mig helt och hållet.
Jag fattar verkligen hur fan en person kan vända sig så jävla snabbt och det är helt otroligt i mina ögon. Detta var ett tag sen nu och jag har börjat kolla runt och börjat snacka med andra tjejer igen och hittade en skitsöt tjej från Skåne som jag flörtade med ganska mycket och hon flörtade tillbaks, om inte mer och helt plötsligt får jag reda på att hon har kille redan.

Menar, vad fan är det för fel på folk? Det var inte direkt någon oskyldig flörtning heller, så det kan inte ha misstagits.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd

Nä, Man skulle ha varit bög...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Det finns inget värre och jag blir riktigt förbannad när jag hör det. Vad tror ni hon börjar göra? Jo, smaska på tuggummit även fast hon aldrig gjort det förut, så jag säger åt henne att, "sluta. Jag hatar verkligen det där ljudet. Jag går härifrån annars". Hon slutade inte så jag gick iväg en halvtimme eller så. Jag gick tillbaks för att i hopp tro hon slutat men så klart började direkt jag visade ansiktet i kameran, så jag sa bara, "ain't dealing with this shit", stängde av och gick och la mig för kvällen.

Det där var nog mest för att hon ville skoja lite och förstod inte att du skulle reagera på det viset.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jobbar som automationstekniker, varit på företaget i två månader nu.
Fick mitt första uppdrag där jag ska programmera en maskin, den enda typ av programmering jag sysslat med är PLC, nu är det en hel del VB jag måste lära mig på egen hand.

Har absolut inte ljugit om vad jag kan och inte kan så hoppas att dom vet om detta och har överseénde för det så jag får min tid till att lära mig språket. Känner mig väldigt stressad av det iaf!

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naque:

Får se vad jag kan göra. Detta är faktiskt första gången jag haft något stulet så jag är inte helt haj på vad man ska/kan göra.

Anmäla till din hemförsäkring. Din cykel får du nog aldrig tillbaka, men en slant kanske du får iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Nu tänker jag klaga ut en jävla massa saker som stör mig..

För det första så vill jag få ut något mindre. Jag flyttade precis till en ny lägenhet som ligger på BV. Utegården och huvudentrén ligger alldeles utanför mina två fönster och ungarna som bor här håller på att kolla in genom fönstren mer eller mindre hela tiden.

Det är barn, ja, jag vet. Men jag säger åt dem att det inte är okej att stå I FÖNSTRET och kolla in i lägenheten. Det är en sak om man går förbi och ser in liksom, men att stå och glo är fan inte okej. Men de fortsätter och jag vet helt ärligt inte om det är några som bor här eller om det är kusiner till kusiner med sina kusiners kusiner. (Om ni förstår vad jag menar)

Sen så vill jag klagar på tjejer. Jag träffade en tjej som jag verkligen började tycka om och hon var helt amazing på alla sätt och vis. Vi var båda eniga om att ta det lugnt eftersom båda vill ha något seriöst och ingen sommarflört och helt plötsligt en dag började hon klaga på i princip allt jag gjorde. Jag försökte försvara varför jag t.ex valde tapeter i MIN lägenhet utan henne eftersom vi inte bor tillsammans eller var på den nivån om så säga.

Det var vårt första "argument" och efter det så blev det bara mer och mer klaga. Så fort jag inte höll med om vad hon sa blev hon sur och antingen började skrika på mig eller slutade prata med mig.
En kväll där allt föll åt helvete var när vi satt i skype och slösnackade så berättade jag om en jobbkamrat som smaskar som in i helvete när han tuggar tuggummi och jag verkligen AVSKYR det ljudet.

Det finns inget värre och jag blir riktigt förbannad när jag hör det. Vad tror ni hon börjar göra? Jo, smaska på tuggummit även fast hon aldrig gjort det förut, så jag säger åt henne att, "sluta. Jag hatar verkligen det där ljudet. Jag går härifrån annars". Hon slutade inte så jag gick iväg en halvtimme eller så. Jag gick tillbaks för att i hopp tro hon slutat men så klart började direkt jag visade ansiktet i kameran, så jag sa bara, "ain't dealing with this shit", stängde av och gick och la mig för kvällen.

Då blev hon skitförbannad och slutade prata med mig helt och hållet.
Jag fattar verkligen hur fan en person kan vända sig så jävla snabbt och det är helt otroligt i mina ögon. Detta var ett tag sen nu och jag har börjat kolla runt och börjat snacka med andra tjejer igen och hittade en skitsöt tjej från Skåne som jag flörtade med ganska mycket och hon flörtade tillbaks, om inte mer och helt plötsligt får jag reda på att hon har kille redan.

Menar, vad fan är det för fel på folk? Det var inte direkt någon oskyldig flörtning heller, så det kan inte ha misstagits.

Vissa är som dom är, den där första personen ska du nog hålla dig undan för, hon låter lite knäpp, hon kanske tycker om att få andra personer arga eller något, den där andra tjejen låter normal, många tjejer gillar att flörta även ifall dom har pojkvänner, det kan handla om att få uppmärksamhet och självförtroende, att flörta handlar mycket om att få bekräftelse att man fortfarande är snygg och kan få killars uppmärksamhet, vissa tjejer tycker också om att få sin pojkvän svartsjuk då dom får ett övertag över sin pojkvän. Tjejer är väldigt känslomässiga och egoistiska varelser, vänta bara tills dom tar dina barn och allt du äger :P. Detta går inte ut över alla tjejer såklart, men om du vistas i dom områdena som tex. nätdejting, blind-dates eller hittar någon på baren etc. så måste du ha i åtanke att MÅNGA tjejer som vistas i dessa områden är ensamma av en anledning. Många tjejer tar också den första bästa för dom inte vill visa sig ensamma för andra även ifall dom inte gillar personen. Jupp, tjejer är så tosiga! Be aware. Jag är ensamstående, som du kanske kan förstå, av en anledning

Och barn är dumma i huvudet fast man ska vara snälla mot dom, tyvärr, hota dom med att ringa polisen om det går för långt, barn är lite känsliga för hot, om dom nu inte är barn till nedknarkade ensamstående mammor, då kan det bli lite svårare. Vissa barn gillar också uppmärksamhet och dom gillar att provocera och upprepa saker mot en person som inte tycker om dom, så försök hålla dig borta från deras radar så mycket som möjligt om dom är den typen.

Permalänk
Medlem

Det är för varmt..

Permalänk
Medlem

@Naque: Faller väl under "bystander"-effekten. Här finns en video som förklarar vad det är: https://www.youtube.com/watch?v=sLC0P_6OJ-g
De pratar iofs om våldsbrott, men det kan nog utvidgas till stölder också. Flera i TV3s "Stoppa tjuven" sa också "Det är ju inte min cykel" när de blev frågade varför de inte ingrep.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

jag är sur över: all rasism som helt plötsligt har stigit upp i världen jag är socialdemokrat och när jag växte upp så har det varit borgeligt styre okej bättre än rasismen iaf men jag har blivit så trött på alla borgeliga som har gått från borgeligt till sd och jag tänker inte sticka under stol med att de funnit folk som gått från socialdemokraterna till sd självklart finns det nätter där med men ajg e bara så djävla sur på alla rasister alltså sdare och är ännu surare på folk som säger jamen sd är inte rasister... dem har ju vuxit upp ur ett naziztiskt parti för helvete BSS någon osm vet va de e de heter närmare bestämt Bevara sverige svenskt. jag e bara trött på detta och tack för mig

Visa signatur

Live Long And Prosper

Permalänk
Medlem

Haft beslutsångest i flera dagar vilket leder till depression.
Nyligen fått jobb vilket jag är överlycklig för, cirkus en och en halv månad sen.
Precis innan jag fick jobbet så havererade mitt grafikkort och fick sitta med ett gammalt 5770 som knappt klarar av äldre spel i 1080. Jag svor för mig själv och för andra att jag skulle köpa ett grafikkort för första lönen, vilket inte blivit av, jag satte hälften som sparande och har nu beslutsångest om att spendera dessa pickalurver.
Innan jag fick jobb så spelade jag rätt mycket CS:GO och satsade emot att spela turneringar och ladders - detta kommer i framtiden bli svårt att uppnå i och med att jag jobbar både helg och kvällar.
Jag är intresserad av andra spel också såklart, men kommer detta väga upp mitt beslut att investera i ett grafikkort? - Och även om jag investerar i det, så gäller det att köpa alla efterlängtade spel vilket i sin tur innebär tusenlappar.

Beslutsångesten gror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Vissa är som dom är, den där första personen ska du nog hålla dig undan för, hon låter lite knäpp, hon kanske tycker om att få andra personer arga eller något, den där andra tjejen låter normal, många tjejer gillar att flörta även ifall dom har pojkvänner, det kan handla om att få uppmärksamhet och självförtroende, att flörta handlar mycket om att få bekräftelse att man fortfarande är snygg och kan få killars uppmärksamhet, vissa tjejer tycker också om att få sin pojkvän svartsjuk då dom får ett övertag över sin pojkvän. Tjejer är väldigt känslomässiga och egoistiska varelser, vänta bara tills dom tar dina barn och allt du äger :P. Detta går inte ut över alla tjejer såklart, men om du vistas i dom områdena som tex. nätdejting, blind-dates eller hittar någon på baren etc. så måste du ha i åtanke att MÅNGA tjejer som vistas i dessa områden är ensamma av en anledning. Många tjejer tar också den första bästa för dom inte vill visa sig ensamma för andra även ifall dom inte gillar personen. Jupp, tjejer är så tosiga! Be aware. Jag är ensamstående, som du kanske kan förstå, av en anledning

Och barn är dumma i huvudet fast man ska vara snälla mot dom, tyvärr, hota dom med att ringa polisen om det går för långt, barn är lite känsliga för hot, om dom nu inte är barn till nedknarkade ensamstående mammor, då kan det bli lite svårare. Vissa barn gillar också uppmärksamhet och dom gillar att provocera och upprepa saker mot en person som inte tycker om dom, så försök hålla dig borta från deras radar så mycket som möjligt om dom är den typen.

Du har rätt på många punkter. I guess jag fortfarande jämnför tjejer med mitt ex som jag var tillsammans med i 6 år. Det tog iofs slut för 2 år sen och vi gick skilda vägar som vänner, gemensamt om så säga. Vi var bästa vänner rakt genom hela förhållandet och man behövde aldrig försöka med något.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av solomon:

Nu tänker jag klaga ut en jävla massa saker som stör mig..

För det första så vill jag få ut något mindre. Jag flyttade precis till en ny lägenhet som ligger på BV. Utegården och huvudentrén ligger alldeles utanför mina två fönster och ungarna som bor här håller på att kolla in genom fönstren mer eller mindre hela tiden.

Det är barn, ja, jag vet. Men jag säger åt dem att det inte är okej att stå I FÖNSTRET och kolla in i lägenheten. Det är en sak om man går förbi och ser in liksom, men att stå och glo är fan inte okej. Men de fortsätter och jag vet helt ärligt inte om det är några som bor här eller om det är kusiner till kusiner med sina kusiners kusiner. (Om ni förstår vad jag menar)

Sen så vill jag klagar på tjejer. Jag träffade en tjej som jag verkligen började tycka om och hon var helt amazing på alla sätt och vis. Vi var båda eniga om att ta det lugnt eftersom båda vill ha något seriöst och ingen sommarflört och helt plötsligt en dag började hon klaga på i princip allt jag gjorde. Jag försökte försvara varför jag t.ex valde tapeter i MIN lägenhet utan henne eftersom vi inte bor tillsammans eller var på den nivån om så säga.

Det var vårt första "argument" och efter det så blev det bara mer och mer klaga. Så fort jag inte höll med om vad hon sa blev hon sur och antingen började skrika på mig eller slutade prata med mig.
En kväll där allt föll åt helvete var när vi satt i skype och slösnackade så berättade jag om en jobbkamrat som smaskar som in i helvete när han tuggar tuggummi och jag verkligen AVSKYR det ljudet.

Det finns inget värre och jag blir riktigt förbannad när jag hör det. Vad tror ni hon börjar göra? Jo, smaska på tuggummit även fast hon aldrig gjort det förut, så jag säger åt henne att, "sluta. Jag hatar verkligen det där ljudet. Jag går härifrån annars". Hon slutade inte så jag gick iväg en halvtimme eller så. Jag gick tillbaks för att i hopp tro hon slutat men så klart började direkt jag visade ansiktet i kameran, så jag sa bara, "ain't dealing with this shit", stängde av och gick och la mig för kvällen.

Då blev hon skitförbannad och slutade prata med mig helt och hållet.
Jag fattar verkligen hur fan en person kan vända sig så jävla snabbt och det är helt otroligt i mina ögon. Detta var ett tag sen nu och jag har börjat kolla runt och börjat snacka med andra tjejer igen och hittade en skitsöt tjej från Skåne som jag flörtade med ganska mycket och hon flörtade tillbaks, om inte mer och helt plötsligt får jag reda på att hon har kille redan.

Menar, vad fan är det för fel på folk? Det var inte direkt någon oskyldig flörtning heller, så det kan inte ha misstagits.

Jag bjuder mer än gärna på ett par öl. Vi har mycket gemensamt märker jag

Permalänk
Medlem

Inte kunnat sova pga värmen Alla fönster vidöppna för att få in luft men det har varit helt vindstilla 2 dagar nu, med 29+ ute. 30 grader i lägenheten.
Helt stendöd i bollen av värmen.

Som tur är ska det bli svalare nästa vecka. Sen kan 30+ sommaren försvinna för gott, 20-23 är perfekt. Thanks.

Permalänk
Medlem

denna äckliga värme... ligger på 30 +/- i lägenheten... man kanske skulle tagit upp AC'n från källaren! någon som har tips med dörrtätning så man inte förlorar kylan?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Inte kunnat sova pga värmen Alla fönster vidöppna för att få in luft men det har varit helt vindstilla 2 dagar nu, med 29+ ute. 30 grader i lägenheten.
Helt stendöd i bollen av värmen.

Som tur är ska det bli svalare nästa vecka. Sen kan 30+ sommaren försvinna för gott, 20-23 är perfekt. Thanks.

Skrivet av Adnerhill:

denna äckliga värme... ligger på 30 +/- i lägenheten... man kanske skulle tagit upp AC'n från källaren! någon som har tips med dörrtätning så man inte förlorar kylan?

Äh hur ofta är det såhär varmt i Sverige?
Jag tycker det är perfekt, kunde varit 5-10 grader varmare till och med!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Äh hur ofta är det såhär varmt i Sverige?
Jag tycker det är perfekt, kunde varit 5-10 grader varmare till och med!!

haha! usch gillar inte när de är såhär varmt smaken är som baken! vissa tål värmen lite mer

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Sån jävla tur man har ibland, skulle dra hemifrån och ta en ryggsäck vad fan händer jo kamerastativet med kamera står på en av remmarna till ryggsäcken och kameran flyger i golvet man hör att glas krossas och jag tänker direkt helvete där gick det objektivet.

Men efter att lyckats få av linsskyddet som satt snett in så lyckades jag undkomma med ett helt objektiv utan en repa.

Kan bara säga det där hoya UV filtret man köpte en gång i tiden som man tyckt var onödigt räddade nyss ett objektiv, värt varenda krona.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Börjar bli rysligt trött på denna värmen!
Man kan ju knappt sova om nätterna. Nej nu får det snart vara höst tycker jag.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

@Navicula:
ajfan, det var trist =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Psyc:

Haft beslutsångest i flera dagar vilket leder till depression.
Nyligen fått jobb vilket jag är överlycklig för, cirkus en och en halv månad sen.
Precis innan jag fick jobbet så havererade mitt grafikkort och fick sitta med ett gammalt 5770 som knappt klarar av äldre spel i 1080. Jag svor för mig själv och för andra att jag skulle köpa ett grafikkort för första lönen, vilket inte blivit av, jag satte hälften som sparande och har nu beslutsångest om att spendera dessa pickalurver.
Innan jag fick jobb så spelade jag rätt mycket CS:GO och satsade emot att spela turneringar och ladders - detta kommer i framtiden bli svårt att uppnå i och med att jag jobbar både helg och kvällar.
Jag är intresserad av andra spel också såklart, men kommer detta väga upp mitt beslut att investera i ett grafikkort? - Och även om jag investerar i det, så gäller det att köpa alla efterlängtade spel vilket i sin tur innebär tusenlappar.

Beslutsångesten gror.

Du är inte helt ensam iaf...
Sitter i nästan samma scenario, kan typ inte köra något spel förutom skitgamla och har insett att man ligger enormt efter mot man gjorde när man körde på elitnivå.
Jag har inte ens riktig lön under mellanperioderna, har vart konstant utfattig i mer än ett halvår nu.
(Jobbar visserligen i perioder annars i den mån det finns jobb jag kan ta här, men när jag kör åt mig själv blir det inte så mycket över när hyra och annan skit är betalt tyvärr, har inte heller tid att spela då, hade bara ordentlig tid att spela när jag bodde i stan och jobbade fulltid på ett vanligt jobb, första gången i mitt liv man faktiskt haft helt fria eftermiddagar sedan jag slutade skolan.)

Det sociala livet här lockar mig helt enkelt inte det allra minsta, känner inte så många här som man umgås med mer frekvent och vill inte träffa folket här heller, datorn är det enda som lockar när jag inte kan vara ute i skogen eller på sjön när man inte jobbar, allt annat känns bara som en djäkla belastning. Jag vet att det inte är något bra liv, men kan inte ändra det så enkelt heller tyvärr.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Från och med imorgon så är det minst 3 veckor av stress och troligtvis övertid p.g.a rutten semester planering igen...

Samma sak hände förra året men då var det under 1 vecka..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

@Troberg:

Har exakt samma problem med min Audi 100 V6.
Med du har ju köpt den hos en bilhandlare, så har du rätt att få kompensation eller lämna tillbaka bilen. Däremot om du har skrivit ett kontrakt och skrivit under ''säljes i befintligt skick'' så har du ingen rätt.

Var inte så farligt som jag trodde utan behövde bara byta belägg ~750kr totalt.
Så känns onödigt att bråka om det
Hade det varit större kostnad hade det varit jobbigare och värt att bråka

Permalänk

@Troberg:

Fint. Dax för mig också att byta beläggen. Låter väldigt irriterande när bilen rullar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bibo_99:

jag är sur över: all rasism som helt plötsligt har stigit upp i världen jag är socialdemokrat och när jag växte upp så har det varit borgeligt styre okej bättre än rasismen iaf men jag har blivit så trött på alla borgeliga som har gått från borgeligt till sd och jag tänker inte sticka under stol med att de funnit folk som gått från socialdemokraterna till sd självklart finns det nätter där med men ajg e bara så djävla sur på alla rasister alltså sdare och är ännu surare på folk som säger jamen sd är inte rasister... dem har ju vuxit upp ur ett naziztiskt parti för helvete BSS någon osm vet va de e de heter närmare bestämt Bevara sverige svenskt. jag e bara trött på detta och tack för mig

Nu får du självklart vara hur pissed du vill och jag håller väl med dig i sak, trots att jag inte är en gudsförgäten sossezombie :p..
MEN BSS var aldrig ett parti.. Det har startats två partier ur rörelsen dock.

OCD:n slog till och var tvungen att rätta lite.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Är trött på att man som svensk måste älska sommaren bara för att vi "sällan" har ett varmt klimat. För mig är sommaren rutten! Kan förstå att det är skönt om man är i skärgården till exempel men mitt i stan? Fy pharao! Och så ska vi inte tala om att folk inte kan hålla godkänd hygien under denna period. Att gå i Linne eller bar överkropp på stan samtidigt som man luktar tre veckor gammal svett är inte okej!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Klagar som många andra på värmen, kan inte sova på nätterna och är konstant trött...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox

Permalänk
Avstängd

Just nu är här perfekt temperatur.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Som många andra orkar jag inte med värmen. Omöjligt att göra någon när det är såhär varmt D:

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination