Hej!
Jag har ett problem jag inte lyckas lösa. Nämligen att min stationära dator vaknar upp ur sömnläget såvitt jag kan bedöma helt slumpvis. Detta började efter 3 större förändringar i mjuk- och hårdvaran.
1. Installerade Windows 10 Pro N
2. Installerade en ny SSD (Samsung 850 @ 256GB)
3. Inaktiverade mitt Creative X-Fi Titanium och aktiverade det integrerade ljudkortet (i väntan på att Creative släpper drivrutiner för Windows 10). Kortet sitter fysiskt kvar i alltså, men är inaktiverat i enhetshanteraren.
Innan detta och på gamla disken med Windows 8.1, samt på gamla disken med Windows 10 uppdaterat från 8.1 fungerade sömnläget utan problem.
Har gått igenom de vanliga stegen med att leta på mus, nätverkskort etc. med behörighet att väcka datorn ur sömnläget och bocka ur denna, utan framgång. Har även efter att datorn vaknat upp kollat vilken enhet som vart skyldig, men har där inte fått ut ett jota då den loggen ekar tom.
Sett över tjänsterna som körs också, i och med att datorn väcks oavsett tid på dygnet kan jag inte heller där se något som kan orsaka detta.
Jag står och stampar lite nu och vet inte vad mera jag kan göra, tänkte höra om någon här har en aning om vad som kan orsaka detta och vad mera man kan försöka se över för att lösa det hela? Denna burk detta inträffar på är f.ö den enda burken jag upplevt problemet på sedan jag gick över till W10.
Tack för tips och förslag på förhand!