Permalänk
Medlem

flytta domän

jag vill flytta en domän från ett ställe till ett annat (citynetwork till one) och undrar nu hur det funkar. jag har min mail på den domänen, kommer mina mail att försvinna vid överförningen? om ja, finns det något sätt att göra backup på det som man kan återställa sen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hye:

jag vill flytta en domän från ett ställe till ett annat (citynetwork till one) och undrar nu hur det funkar. jag har min mail på den domänen, kommer mina mail att försvinna vid överförningen? om ja, finns det något sätt att göra backup på det som man kan återställa sen?

Ta kontakt med nuvarande leverantör där du har mailen, fråga dom hur du gör en backup på mailen, alt om de kan göra det åt dig. Kolla även med den nya leverantören om de supportar backup-inläsning.

Det är det enklaste och snabbaste sättet att få svar, direkt från leverantören.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Ta kontakt med nuvarande leverantör där du har mailen, fråga dom hur du gör en backup på mailen, alt om de kan göra det åt dig. Kolla även med den nya leverantören om de supportar backup-inläsning.

Det är det enklaste och snabbaste sättet att få svar, direkt från leverantören.

tyvärr får jag inga riktiga svar av dom, därav tråden. känns som att snacka med en robot

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hye:

tyvärr får jag inga riktiga svar av dom, därav tråden. känns som att snacka med en robot

Skickades från m.sweclockers.com

Tråkigt att höra. Jag har själv aldrig setat i den sitsen där jag bytt leverantör och behöver få med mail tyvärr.
Hoppas någon annan här i forumet sitter på svaret du efterfrågar och ser denna tråd.

Permalänk
Rekordmedlem

Du får väl ladda hem alla mail du vill ha kvar, använd en mailklient typ Thunderbird så kan du spara allt lokalt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Här finns lite information om domänflytt
http://one.theoracle.se/wordpress/domanflytt/effekten-av-doma...

Jag håller också på att flytta en domän till one.com och jag har gjort som så att jag har beställt webbhotellet via one.com hemsida och angett att jag är den nuvarande ägare av domänen.

För att flytta över alla gamla mail så la jag upp alla e-postkonton på one.com. Sen använde jag mig utav outlook för att exportera samtliga inkorger från det gamla webbhotellets konton och med hjälp av inställningarna från one.com kunde jag sedan importera dessa inkorgsfiler till one.com kontona. Det tar lite tid att göra såhär eftersom att man måste gå igenom varje konton för sig men det fungerar.

När allt är synkat och du har lagt över allt du har hos ditt gamla webbhotell så ber du om att få din .se auktoriseringskod som du sedan anger till one.com via kontrollpanelen så löser de resten.