Skärmen har helt plötsligt börjat flimmra till då och då

Permalänk

Skärmen har helt plötsligt börjat flimmra till då och då

Hejsan Sweclockers!

Jag har suttit på samma dator i strax över två år och haft den felande skärmen i drygt ett. Har aldrig haft några problem men nu sen igår har den helt plötsligt börjat flimmra till lite då och då. Det sker sällan när man inte använder datorn, utan mest när jag öppnar program eller klickar på länkar och surfar runt etc.
Jag har tre skärmar kopplade till datorn, varav en alltid är avstängd (TVn). Den som bråkar är min 144Hz BenQ skärm.

Det var inte alltför länge sedan som jag satte upp skärmen på 144Hz (tidigare 60), men den funkade felfritt utan flimmer åtminstone i 2-3 veckor efter det. Det flimrar aldrig när jag spelar spel, utan bara när jag är på internet/skrivbordet.

Någon som vet vad som kan vara fel?

GPU - Gtx 680 Twin Frozr
CPU - Intel i5-3570K
RAM - 16GB
Inget är klockat över fabriksinställningarna.

GPUn ligger på drygt 40 grader på skrivbordet.

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Hejsan Sweclockers!

Jag har suttit på samma dator i strax över två år och haft den felande skärmen i drygt ett. Har aldrig haft några problem men nu sen igår har den helt plötsligt börjat flimmra till lite då och då. Det sker sällan när man inte använder datorn, utan mest när jag öppnar program eller klickar på länkar och surfar runt etc.
Jag har tre skärmar kopplade till datorn, varav en alltid är avstängd (TVn). Den som bråkar är min 144Hz BenQ skärm.

Det var inte alltför länge sedan som jag satte upp skärmen på 144Hz (tidigare 60), men den funkade felfritt utan flimmer åtminstone i 2-3 veckor efter det. Det flimrar aldrig när jag spelar spel, utan bara när jag är på internet/skrivbordet.

Någon som vet vad som kan vara fel?

GPU - Gtx 680 Twin Frozr
CPU - Intel i5-3570K
RAM - 16GB
Inget är klockat över fabriksinställningarna.

GPUn ligger på drygt 40 grader på skrivbordet.

Jag sitter på ett EVGA GTX680 4gb, som nyligen börjat flimmra, lite då och då..
Det uppstår helt random, dock inte när jag har spelat ännu.. utan enbart under surfning och filmtittande.

Visa signatur

FULL COUNTER