Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Köpa gaming-PC, behöver tips.

Hej hej, går i tankarna om att köpa en ny gaming-PC, men har inte alls hållt mig uppdaterad om vilken hårdvara som är bra nu för tiden..

Hittade b.la. en Lenova som verkade intressant på NetonNet: NetOnNet

Har inte hört så mycket om märket (bra eller dåligt)

Är hårdvaran okej för att klara nya spel utan problem?

Har inte tillräckligt med kunskap/tid för att bygga en dator själv så lutar åt ett färdigt packet.

Om någon har andra tips runt denna prisklassen (~10.000) så ge gärna förslag

Permalänk
Medlem

Den där datorn är ej värd priset. Inet kan bygga en åt dig som är bättre.

Permalänk
Medlem

Något sådant skulle jag säga, då får du en dator som har överklockningspotential och dessutom som du kan uppgradera ifall du känner att du saknar något.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8383313/2015-08-26

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mt1924:

Hej hej, går i tankarna om att köpa en ny gaming-PC, men har inte alls hållt mig uppdaterad om vilken hårdvara som är bra nu för tiden..

Hittade b.la. en Lenova som verkade intressant på NetonNet: NetOnNet

Har inte hört så mycket om märket (bra eller dåligt)

Är hårdvaran okej för att klara nya spel utan problem?

Har inte tillräckligt med kunskap/tid för att bygga en dator själv så lutar åt ett färdigt packet.

Om någon har andra tips runt denna prisklassen (~10.000) så ge gärna förslag

Lenovo=gamla IBM.

Kunskap har du, det är inte svårt att bygga ihop en egen. Det är dock lite jobbigt att hitta "rätt" komponenter men Sweclockers är på gång nu med sommardatorn 2015: #15604381

Köpte en sån för 2 år sedan och den är fortfarande superb.

Tid däremot, ja, det är ju lite pill men efter att du byggt en själv en gång så lär du aldrig mera köpa färdigmonterat. Kör på!

Permalänk
Medlem

Byt ut mot ett R9 380

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold