Permalänk
Medlem

HTPC fryser till under ett par sekunder.

Hej!

Har ett problem med min htpc, den fryser ofta till när jag kollar videos/film. Först trodde jag problemet var flash men datorn fryser även till när jag kollar youtube som använder html5. Har provat att använda chrome, firefox och det fryser i båda. Har även uppdaterat mina grafikkortsdrivrutiner.

Komponenterna i datorn är ASUS AT3IONT-I DELUXE ION SOCKET 437 MINI-ITX med 4gb ddr3 minnen.

Kan inte riktigt avgöra när problemen började då jag inte använt den förutom nu de sista veckorna.

Någon som har några förslag på vad det kan vara och hur man löser det? Måste jag köpa ett grafikkort till den kanske? Isåfall, vilket kan fungera bra till riggen?

Tack för eventuell hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sMiz:

Hej!

Har ett problem med min htpc, den fryser ofta till när jag kollar videos/film. Först trodde jag problemet var flash men datorn fryser även till när jag kollar youtube som använder html5. Har provat att använda chrome, firefox och det fryser i båda. Har även uppdaterat mina grafikkortsdrivrutiner.

Komponenterna i datorn är ASUS AT3IONT-I DELUXE ION SOCKET 437 MINI-ITX med 4gb ddr3 minnen.

Kan inte riktigt avgöra när problemen började då jag inte använt den förutom nu de sista veckorna.

Någon som har några förslag på vad det kan vara och hur man löser det? Måste jag köpa ett grafikkort till den kanske? Isåfall, vilket kan fungera bra till riggen?

Tack för eventuell hjälp!

Har inget bra svar men kan du beskriva lite mer utförligt. Menar du att allt fryser till enstaka gång per video eller händer det flera gånger under samma uppspelning? Händer det alltid? Blir det skillnad beroende på vilken kvalitet/upplösning du har på videon?

Kan vara drivrutin som krånglar då den datorn inte är speciellt stark och beroende av hårdvaruavkodning.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Bilden fryser till, ljudet är fortfarande kvar men det går i slowmotion. Kan hända var 20 sekund och ibland 1 gång på 30minuter. Är ingen skillnad på upplösning då jag provat filmer i 360p på dreamfilm och 1080p på youtube.
Hur vet jag om det är drivrutiner som krånglar? Är jävligt novis på nvidias grejer då ati alltid använts tidigare.

Permalänk
Medlem

Sync fel kanske?

Visa signatur

Main
AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Htpc / server
Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Sync fel?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sMiz:

Kom igen nu, någon borde veta..

Inlägg som inte tillför diskussionen något utan enbart är ämnade att flytta tråden högre upp, sk bumpning, bryter mot §4 i våra regler.

Alla trådar ska ha samma chans att synas, därför finns den regeln, en ren rättvisefråga.

Tänk på detta i fortsättningen.

*Bump raderad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Okej! Ingen som har en susning vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

OS? Vad är det du tittar på?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §4*

Trots tillsägelsen ovan fortsätter du att bumpa, vilket tyvärr tvingar mig att låsa din tråd. Observera att det ej är tillåtet att skapa en ny tråd (korspostning), ämnet anses att vara förbrukat.

Citat:

§4.1 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av sMiz:

Okej! Ingen som har en susning vad det kan vara?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...