Modulärt nätagg, molex vs sata

Permalänk
Medlem

Modulärt nätagg, molex vs sata

Jag har ett EVGA Supernova 750G2 och har fått behov av två st molex-sladdar. Nätagget har 3st SATA och 1st "perif" (molex), dvs en för lite. EVGA bytte ut mitt första agg pga coil whine vilket gjorde att jag nu sitter med dubbla uppsättningar kablar. Frågan är om jag kan ta den extra molex-sladden och koppla in i en SATA-port? Den passar fint och det är ju samma spänning, så det borde gå tycker jag. Någon som provat detta? Vore skönt att slippa ta fram multimetern

Permalänk
Avstängd

Skulle föreslå att du använder en adapter från SATA->Molex eller förgrening av Molex-kontakten.

Permalänk
Medlem

Om du har en multimeter kan du alltid provmäta spänningen efter att du pluggat in den. Alternativt om de modulära kablarna är fula och färkodade så ska de matcha.

Jag tror det kommer fungera, annars skulle de modulära kontakterna inte passa. Folk skulle koppla fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jag tror det kommer fungera, annars skulle de modulära kontakterna inte passa. Folk skulle koppla fel

Jag körde en YOLO och testade med en disk som inte innehöll något viktigt. Det funkade hur bra som helst. Det hade varit väldigt konstigt om dom hade gjort just dom kontakterna likadana rent fysiskt men inte spänningsmässigt. Det vore att be om problem och arga kunder.