Permalänk
Avstängd

Bing är Ding

Skulle söka på Google Chrome i Bing till ett nytt Virtual Windows 7 och första valet var: downloadhgd.com/25/chrome
Var ganska slö så klickade på första bästa men när jag såg all skit som också skulle installeras fattade jag. Men snälla Bing, ha bloatware som förstaval när man söker efter Google Chrome? webbläsare-krig eller?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Que?

Permalänk
Medlem

???

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

du måste ha stavat jättefel

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd

Så såg det ut hos mig

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Det står "Ad"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Alla länkar med Ad framför sig ska du inte klicka på, då slipper du allt ****

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Det är en annons.
Skulle vara bra om Bing visade det tydligare.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av stormense:

du måste ha något virus helt klart.

edit: annons tydligen såg inte den texten först

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Skulle söka på Google Chrome i Bing till ett nytt Virtual Windows 7 och första valet var: downloadhgd.com/25/chrome
Var ganska slö så klickade på första bästa men när jag såg all skit som också skulle installeras fattade jag. Men snälla Bing, ha bloatware som förstaval när man söker efter Google Chrome? webbläsare-krig eller?

Dom 7 första träffarna är rätt och riktiga för mig iaf. Alla går till nån sida på google.com.
Allra första är direkt till download-sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk

Har sett det ett antal ggr på olika datorer. Tex om man söker på spotify:
Första länkarna så får man oftast ner ngt malware

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk

Skaffa Adblock Plus så försvinner viruslänkarna (aka "reklamen").

Permalänk
Skrivet av Obligatorisk:

Skaffa Adblock Plus så försvinner viruslänkarna (aka "reklamen").

Har adblock plus i firefox, det tar inte bort länkarna tyvär.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Får exakt samma, en annons längst upp via Bing. Både i Internet Explorer och Chrome kommer denna annons upp via Bing.
Är en relativt nyinstallerad dator (Windows 10) med NOD32. Så det är inte på något sätt virus eller sådant skit. Det är sonika Bing som lägger upp annonsen!!!

Detta kommer upp:

Klickar jag på länken så skriker NOD32 om att det finns vissa länkar i sidan som inte är bra:

Och om jag väljer att ladda ner denna "Chrome" så blockas hela sidan och detta kommer enbart upp:

Så att ha riktigt antivirus-skydd är verkligen bra!!!

Som sagt, inte den bästa reklamen för Bing att lägga sådant här skit som annons längst upp.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knashatt:

Så att ha riktigt antivirus-skydd är verkligen bra!!!

Man kan även ge fan i att klicka på vad som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Ja det är reklam men det är knappast lämpligt att man visar vad som sannolikt är någon typ av virus/malware överst i resultaten vare sig det är reklam eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Får exakt samma, en annons längst upp via Bing. Både i Internet Explorer och Chrome kommer denna annons upp via Bing.
Är en relativt nyinstallerad dator (Windows 10) med NOD32. Så det är inte på något sätt virus eller sådant skit. Det är sonika Bing som lägger upp annonsen!!!

Detta kommer upp:

http://i65.tinypic.com/2m06y8.png

Klickar jag på länken så skriker NOD32 om att det finns vissa länkar i sidan som inte är bra:

http://i68.tinypic.com/av09yt.png

Och om jag väljer att ladda ner denna "Chrome" så blockas hela sidan och detta kommer enbart upp:

http://i63.tinypic.com/vpgbbd.png

Så att ha riktigt antivirus-skydd är verkligen bra!!!

Som sagt, inte den bästa reklamen för Bing att lägga sådant här skit som annons längst upp.

Kaspersky Internet Security använder jag och det rapporterar ingenting. Eller det kanske är fixat nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hoski:

Man kan även ge fan i att klicka på vad som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer ja, men var trött och gjorde vanesak.
Undra hur mycket Bing/Microsoft tjänar på detta?

Agda 69 från Alingsås tänker nog inte om hon vant klickar på första och sedan inte fattar vad decline betyder.

Sökte på Internet Explorer i Chromes adressfält

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Kaspersky Internet Security använder jag och det rapporterar ingenting. Eller det kanske är fixat nu?

NOD32 är antivirus OCH antispionprogram. Och vid installationen av NOD32 kan man välja att bocka i variningar för "oönskade program mm" för just slippa spyware mm.
Fungerar galet bra. Och som trådskaparen konstaterade så var det massa skit i den "chromre"-version som han installerade. Nod32 stoppade detta direkt för mig.
Räckte jag gick in på sidan så stoppade NOD32 en JavaScript som ansågs vara dålig på något sätt:

Så, vad säger det om Kaspersky Internet Security om den inte hittar något???...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Man kan även ge fan i att klicka på vad som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Och ändå gör folk detta och kommer alltid göra detta. JAG skulle aldrig i mitt liv trycka på den sidan för jag har kunskapen om detta.
Ville bara se vad det var för skit. Men typ 80% av resterade internetanvändare trycker ju på dessa länkar, den var ju överst!!!
Och det är just därför antivirusprogram behövs! Den totala majoriteten datoranvändare behöver skyddet och det behöver även du och jag.
För det finns så mycket skit som du av misstag kan få utan att du har en aning om det. Det räcker att du trycker på en länk eller kommer in på någon sida.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knashatt:

Och ändå gör folk detta och kommer alltid göra detta. JAG skulle aldrig i mitt liv trycka på den sidan för jag har kunskapen om detta.
Ville bara se vad det var för skit. Men typ 80% av resterade internetanvändare trycker ju på dessa länkar, den var ju överst!!!
Och det är just därför antivirusprogram behövs! Den totala majoriteten datoranvändare behöver skyddet och det behöver även du och jag.
För det finns så mycket skit som du av misstag kan få utan att du har en aning om det. Det räcker att du trycker på en länk eller kommer in på någon sida.

Jag har kört utan antivirus i c:a 15 år. Ingenting har hänt mig. Inga konton kapade, inga kreditkort bedragna, osv.
Innan dess, när virus som Ripper härjade, körde jag nåt av-program.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

NOD32 är antivirus OCH antispionprogram. Och vid installationen av NOD32 kan man välja att bocka i variningar för "oönskade program mm" för just slippa spyware mm.
Fungerar galet bra. Och som trådskaparen konstaterade så var det massa skit i den "chromre"-version som han installerade. Nod32 stoppade detta direkt för mig.
Räckte jag gick in på sidan så stoppade NOD32 en JavaScript som ansågs vara dålig på något sätt:

http://i68.tinypic.com/av09yt.png

Så, vad säger det om Kaspersky Internet Security om den inte hittar något???...

Nu har jag ersatt KIS med ESET Smart Security.

Kunde ladda ned http://www.metaappdl.com/c?x=%2FOaCBrJ%2BX%2FF0igx6AExZEIViVG... utan några problem.

Körde en test på virustotal också. Där rapporterar "BitDefender" malware. 1/65

Permalänk
Medlem

Vad händer om du bockar i den?

Nu har jag visserligen 8:an och där ser det inte riktigt likadant ut som 9:an du kör.
Och jag kör enbart ESET NOD32 Antivirus, du kör ESET Smart Sercurity. Men virusmjukvaran är ju den samma.

Har du köpte 9:an bara så där för att testa detta???

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Dåligt av annonsavdelningen att tillåta sådan reklam och sedan borde det vara tydligare att det är sponsrade länkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

http://i68.tinypic.com/2nv5e88.png

Vad händer om du bockar i den?

Nu har jag visserligen 8:an och där ser det inte riktigt likadant ut som 9:an du kör.
Och jag kör enbart ESET NOD32 Antivirus, du kör ESET Smart Sercurity. Men virusmjukvaran är ju den samma.

Har du köpte 9:an bara så där för att testa detta???

Nej det är en 31-dagars licens bara. Som jag förstått det ska ju "Smart Security" vara mer "hela paketet" med lite extra finesser.

Jag provade att bocka i rutan för "osäkra program", men jag märkte inte någon skillnad.

FireFox, Chrome, Edge och Internet Explorer är det samma sak i. Programmet blockerar dock att man startar filen, men inte nedladdningen. Just det gjorde även KIS.