Jag gick i exakt samma tankebanor. Fick exakt samma rekommendation. Köpte faktiskt den LG:n
Enlgt säljaren, så ansågs detta vara en "mycket bättre TV", framförallt om jag också spelade på den. Men man vet ju aldrig, om säljaren vill sälja, eller faktiskt har koll på läget.
Jag tycker den verkar bra. Å andra sidan gick jag från en riktigt gammal 720p-plasma.
GUI:t/Smartgrejerna flyter på hyffsat. Av vad jag har hört, så ska visst LG ha lite kvickare GUI för detta. Men jag har inget att jämföra med.
Bildmässigt 720 min gamla vs 720 på denna, är det en enorm skillnad. Betydligt bättre bild i samma upplösning som min gamla. Kanske ofrånkomligt då min förra LG var 8 år gammal.
Svärtan som nämns, tyckte mitt oproffesionella öga inte att det var några fel på. Hade en helt svar scen i en film jag glodde på. Tidigare så såg jag ju när det var svart, men TVn igång. Nu var det verkligen kolsvart.
Jag gamar en del också. Här är jag lite kluven. Jag kör bild från PC till TV via en gammal lång HMDI-sladd.
Bara att föra muspekaren över skrivbordet så märks en väldigt tydlig fördröjning.
Spelade lite Rocket League, och även här att det var fördröjning från min XBX360 wireless innan kommandot faktiskt utfödes. Detta blev dock bättre med lägre grafikinställningar. Sedan är det en jäkla skillnad också att gå från att spela 720 till 4k. Kanske mitt graffe som inte orkar driva runt (gtx 970).
I menyerna och i vissa stråk i RL så flimrar det vita stråk. Typ som artefacts när man överklockat ett graffe för mycket. Hela bilden flimrar inte, utan vissa områden (oftast mörka/svarta) samt i menyerna.
Samma problem hade jag med flimrandet i FIFA16 - samt i Plex när jag körde det i 4k.
Det försvinner när jag drar ner till 1080.
Jag tror och hoppas, att det beror på min hdmi-kabel som är 10-15m och lika gammal som min förra TV.