Absolut bästa bärbara datorn för 7k?

Permalänk

Absolut bästa bärbara datorn för 7k?

Hej!

Kan ni hjälpa mig ta fram den absolut bästa bärbara datorn för max 7 000 kr?

Jag tror att det kan vara den här Asus dator

Hittar ni någon som är ännu bättre?

Och vill ha 15,6 " skärm...varken mindre eller större :).

Tack på förhand!

Edit: Vad menas med 4e och 5e generationens processor? Är 5e generationens i5 processor bättre än 4e generationens?

Fråga
Permalänk
Medlem

För det där pris tror jag inte att det går att hitta någon bättre. Speciellt när du ska ha 15.6 tum prick. GO for it!

Visa signatur

Phanteks Evolv Shift FTW

Permalänk

Jag köpte precis samma, vet inte hur länge rean varar men om du vill kan jag posta här så fort jag fått känna på den och testa lite spel osv.

//Simon

Permalänk

@RIFTsimon:

Jag är vädligt intresserad hur du uppfattar datorn så berätta gärna. Min farhåga är att datorn inte pallar spelen jag ibland kör (CS, LoL).

Mvh Klokov

Permalänk

@KlokovTraps:

Jo datorn är fin, den klarar CS:GO utmärkt allt på high stadigt över 60 FPS, Lol spelar jag inte själv men jag kan inte se att det ska vara några problem

Datorn i sig känns bra, det enda negativa jag tycker är nog tangentbordet som känns lite plastigt, men för priset är det en mycket prisvärd liten laptop

Permalänk
Medlem

Är själv ute efter en laptop i samma prisklass, den länkade är tyvärr slutsåld.

Vad anser ni om följande från HP, är denna likvärdig eller bättre/sämre?
http://www.electroworld.se/product/datorer-tillbehor/barbar-d...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elit-Mannen:

Hej!

Kan ni hjälpa mig ta fram den absolut bästa bärbara datorn för max 7 000 kr?

Jag tror att det kan vara den här Asus dator

Hittar ni någon som är ännu bättre?

Och vill ha 15,6 " skärm...varken mindre eller större :).

Tack på förhand!

Edit: Vad menas med 4e och 5e generationens processor? Är 5e generationens i5 processor bättre än 4e generationens?

Tack för tipset! Jag tvingade min pappa att åka till Linköping och handla en till mig då bara dem och Uddevalla hade dem kvar. Blir plugg dator och lite dota när man hälsar på föräldrar osv

Permalänk
Medlem

Känner du någon med studentrabatt:

HP Pavillion Gaming 15
http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/da...

Förvisso ingen SSD, men jag skulle inte tro att den som sitter i Asusen är någon höjdare om jag skall vara ärlig.