Permalänk
Medlem

Stol

Tjo!!
Letar efter en najs stol för att sitta på och spela i timmar
Skulle kunna lägga ner 2-2,5K på en stol
Vilka rekommenderas??

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd

Testa själv innan köp, alla kommer säga Kinnarps, det slutade med att jag köpte en sådan och jag fullständigt hatar den.

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Din rubrik...

Permalänk
Medlem

Ungefär lika som din kommentar då

TS: Åk till Ikea/Jysk/m.m. och provsitt i ett par stolar. Det som kommer rekommenderas på detta forum är Kinnarps eller "Markus" från Ikea.
Detta är enbart preferenser och är ingenting som är garanterat för att passa dig.
Samma gäller hatet mot "gaming"-stolar, det är absolut den skönaste stolen jag suttit i, medan andra avskyr den och avgudar Kinnarps istället - som då är raka motsatsen för mig.

Så gör som så att du åker iväg och provsitter istället och var säker på att du kommer bli nöjd, istället för att spendera 2500kr på en stol som du kanske avskyr.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Det är ju väldigt individuellt, men jag finner denna stolen rätt så perfekt: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S39895084/

Det finns även en längre modell med nackstöd om du behöver det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

@iller: Tackar, ska titta!

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

@ScaniaTuktarN: Hmmm, tack för tipset

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

@vrmlnd: Haha, Brukar bli så när jag bara vill komma på något fort.
Ska bättre mig till nästa gång.... Kappa

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

@Pamudas: Solidt tips!!

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

@aMp: Ska försöka att prova att sitta på den! Tack för tipset!

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

Köpte en Arozzi Mugello via Cdon pga 400 kr rabbat.
Får se hur den blir!
Tackar alla så hemskt mycket för tipsen ni gav mig.
Kommer tillbaks med mer info om stolen.

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Ungefär lika som din kommentar då

TS: Åk till Ikea/Jysk/m.m. och provsitt i ett par stolar. Det som kommer rekommenderas på detta forum är Kinnarps eller "Markus" från Ikea.
Detta är enbart preferenser och är ingenting som är garanterat för att passa dig.
Samma gäller hatet mot "gaming"-stolar, det är absolut den skönaste stolen jag suttit i, medan andra avskyr den och avgudar Kinnarps istället - som då är raka motsatsen för mig.

Så gör som så att du åker iväg och provsitter istället och var säker på att du kommer bli nöjd, istället för att spendera 2500kr på en stol som du kanske avskyr.

Finns säkert "gaming"-stolar som både är sköna och är av hyfsad kvalitet, de kanske får lite onödigt mycket skit här men imo har de två grejer som för iaf för mig är riktigt korkat; dels att det inte går att ställa ryggen i höjdled (vilket gör att de endast är lämpliga för en medellång person) och de där dumma "vingarna" som trycker fram axlarna, visst det är kanske skönt om man ska hålla i en ratt men sitter man mycket vid datorn så bör de vara i ett mer neutralt läge annars kommer de leda till framåtroterade axlar och dålig hållning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScaniaTuktarN:

Testa själv innan köp, alla kommer säga Kinnarps, det slutade med att jag köpte en sådan och jag fullständigt hatar den.

sen är det lite skillnad på Kinnarps och Kinnarps så dra inte hela märket över en kant. Däremot håller jag med om att det bästa är att testa först.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

sen är det lite skillnad på Kinnarps och Kinnarps så dra inte hela märket över en kant. Däremot håller jag med om att det bästa är att testa först.

jo hä ä klart

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Ett annat tips är att inte heller stirra sig blind på vikt och höjd. Vissa stolar marknadsförs till personer med viss vikt och höjd men det är inte alls säkert på att det passar just dig. Två personer med samma vikt och höjd kan tycka helt olika gällande vilken stol är skönast. Så ta vikt och höjdangivelser med en nypa salt.

Så bästa är att, som några redan har rekommenderat, själv provsitta några stolar för att få ett litet hum om vad du tycker är bra. Ändra även inställningarna på stolen då det kan ha stor betydelse om man gillar en stol eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiley:

@aMpari: Ska försöka att prova att sitta på den! Tack för tipset!

Har du hunnit svänga förbi Ikea och testa? Jag är intresserad av vad du tycker

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

@aMp: nä, såg att en stol hade 400 kr rabatt på Cdon så jag köpte den direkt, hyffsat nöjd

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiley:

@aMpari: nä, såg att en stol hade 400 kr rabatt på Cdon så jag köpte den direkt, hyffsat nöjd

Du får gärna ta och berätta vilken stol det är, fast det kanske tar bort det mystiska över tråden, ungefär som titeln.. man vet aldrig vad man klickat sig in på

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Jag använder mig utav en DX Racer Formula, absolut en utav dem bättre stolarna. Vissa skriver att det är hypat och att dem funkar lika bra som en stol ifrån ikea till ett billigare pris.. Nej, dessa stolar har en extremt bra kvalité, det finns flera olika möjligheter och man kan verkligen ställa in stolen så att man sitter som man vill.

Rekommendera en DX Racer Formula.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliveeer96:

Jag använder mig utav en DX Racer Formula, absolut en utav dem bättre stolarna. Vissa skriver att det är hypat och att dem funkar lika bra som en stol ifrån ikea till ett billigare pris.. Nej, dessa stolar har en extremt bra kvalité, det finns flera olika möjligheter och man kan verkligen ställa in stolen så att man sitter som man vill.

Rekommendera en DX Racer Formula.

Detta stämmer dock inte. Ryggstödet går att vinkla, sitsen har en pivot-funktion, armstöden kan justeras (lite) och den går att höja/sänka.
När man pratar om att ställa in en stol så handlar det mestadels om t.ex. svankstöd, höjd på ryggstödet, skjuta fram/tillbaka sitsen m.m.
Det är just detta som DXRacer saknar, men det är fortfarande en riktigt skön stol så missförstå mig inte.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Underbar rubrik!

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Du får gärna ta och berätta vilken stol det är, fast det kanske tar bort det mystiska över tråden, ungefär som titeln.. man vet aldrig vad man klickat sig in på

TS har redan skrivit vilken stol det handlar om

Skrivet av Wiley:

Köpte en Arozzi Mugello via Cdon pga 400 kr rabbat.
Får se hur den blir!
Tackar alla så hemskt mycket för tipsen ni gav mig.
Kommer tillbaks med mer info om stolen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
SpelClockers

Ska du välja efter ergonomi så är det en kontorsstol du är ute efter, struntar du i det så kan du välja den du sitter skönast i.

EDIT:

såg att du redan hade köpt en stol..

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

TS har redan skrivit vilken stol det handlar om

Nu försvann ju det där mystiska Oh well!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Detta stämmer dock inte. Ryggstödet går att vinkla, sitsen har en pivot-funktion, armstöden kan justeras (lite) och den går att höja/sänka.
När man pratar om att ställa in en stol så handlar det mestadels om t.ex. svankstöd, höjd på ryggstödet, skjuta fram/tillbaka sitsen m.m.
Det är just detta som DXRacer saknar, men det är fortfarande en riktigt skön stol så missförstå mig inte.

Det du säger kan jag hålla med dig om. jag har tidigare enbart använt mig utav två stolar från Ikea samt en stol ifrån Jysk så att gå ifrån dessa till en DX Racer var en stor skillnad. Finns betydligt mer möjligheter på en DX Racer, men förstår vad du är ute efter

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015