Permalänk
Skrivet av twit:

Det finns för närvarande 128 kort i spelet och fler läggs regelbundet till. Det finns gott om kort som ger bra saker vid inbyte, och en drös kort (varav flera är tämligen vanliga) är knappt värda att plocka upp. Vissa kort droppar bara på specifika platser och av dessa finns det en hel del som spelare lägger åtskilliga timmar på att farma.
Här har du en komplett lista.

Tackar.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Jag är sugen på en spellbuild men hittar inte vad jag borde gå, någon som har tips?

Permalänk
Skrivet av ludvigstr:

Jag är sugen på en spellbuild men hittar inte vad jag borde gå, någon som har tips?

Har du någon särskild spelstil du gillar eller någon skill i PoE du vill köra?

Annars så borde de flesta populära PoE-streamers snart släppa guider för builds de rekommenderar för nya ligan.

Mathil - Earthshake/Sunder Berserker
https://www.youtube.com/watch?v=ZmuLqYl7QZ8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av formerself:

Har du någon särskild spelstil du gillar eller någon skill i PoE du vill köra?

Annars så borde de flesta populära PoE-streamers snart släppa guider för builds de rekommenderar för nya ligan.

Kommer massor av guider de kommande dagarna.
idag eller i morgon.

https://www.youtube.com/user/ZiggyDStarcraft/videos

https://www.youtube.com/user/LiftingNerdBro

https://www.youtube.com/user/0hxP

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att jag läst jättemycket om expansionen men ska helt klart lira när det drar igång imorgon kväll, tror jag börjar med en Raider crit reave daggerbuild och ser vart det bär.
Nya HC-ligan givetvis

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Har spenderat nästan hela arbetsdagen (:D) med att försöka lista ut en build.

Det jag fastnade för är en Hybrid Life/ES Occultist Wander (Deadeye var också en stark kandidat). Kommer kunna ha två curses (om jag bestämmer mig för den Ascendancy-rutten) och får Power Charges on Crit. Jag kommer antagligen köra både Warlord's Mark och Poacher's Mark länkade till Herald of Ice och Curse on Hit. Kinetic Blast blir main skill och Vaal Power Siphon länkad till Chain är jäkligt bra vid öppna områden med många monster.

Tidig levling görs med Spark och Orb of Storms enligt ZiggyD's "build".

Det blir dock en långsam start. Jag har en regel att aldrig prioritera spel över att träffa folk, och just denna helg är det ovanligt mycket sådant. Dessutom har min router krånglat massor senaste dagarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Det blir dock en långsam start. Jag har en regel att aldrig prioritera spel över att träffa folk, och just denna helg är det ovanligt mycket sådant. Dessutom har min router krånglat massor senaste dagarna...

Låter som en sund inställning

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd

2h earthquake lär bli populär

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av formerself:

Har spenderat nästan hela arbetsdagen (:D) med att försöka lista ut en build.

Det jag fastnade för är en Hybrid Life/ES Occultist Wander (Deadeye var också en stark kandidat). Kommer kunna ha två curses (om jag bestämmer mig för den Ascendancy-rutten) och får Power Charges on Crit. Jag kommer antagligen köra både Warlord's Mark och Poacher's Mark länkade till Herald of Ice och Curse on Hit. Kinetic Blast blir main skill och Vaal Power Siphon länkad till Chain är jäkligt bra vid öppna områden med många monster.

Tidig levling görs med Spark och Orb of Storms enligt ZiggyD's "build".

Gillar ditt tänk med wander-build...kör nog samma leveling som du fast troligtvis inte spark men det visar sig.

Har du sett någon wander build redan? hade varit kul att se andras ideér innan man själv dundrar på

Permalänk
Skrivet av misguided:

Gillar ditt tänk med wander-build...kör nog samma leveling som du fast troligtvis inte spark men det visar sig.

Har du sett någon wander build redan? hade varit kul att se andras ideér innan man själv dundrar på

Jag tror de flesta wanders kommer köra Deadeye för extra projektil. Antagligen är den bättre, men jag körde ranger större delen av Talisman.

En till build har fått mitt intresse nu; Assassin Crit Incinerate. Den är säkert mycket lättare som första build också, men kanske inte lika kul.

Något färdigt skillträd har jag inte för någon. Blir att improvisera tror jag.

Permalänk
Avstängd

maraton build stream builds

http://www.twitch.tv/projectpt

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Fantastiskt bra expansion och liga. Gillar allt det nya och speciellt Izaro och nya Trade-funktioner.

Har redan tröttnat på min Occultist Wander vid level 75 tyvärr. Min single target är dålig och att slänga upp 3 frost walls runt bossen är inte alltid praktiskt. Att välja Occultist känns dessutom som ett dåligt val. Så jag startade spontant en ny gubbe igår. Tänkte testa Quill Rain CoC Spark Assassin. Insåg vid level 30 att det kanske inte kommer fungera så bra som jag skulje vilja så här tidigt i ligan...

I lugn och ro på jobbet har jag nog kommit fram till något som borde fungera bra. Raider Offhand Claw Poison Reaver (inga flavour of the month builds för mig). Med Death's Hand i main hand och en Claw i offhand så attackerar jag med offhand-vapnet, som buffas i skillträdet med noden Ambidexterity (20% increased attack speed).

Permalänk

Låter spännande!!

Nådde 75 igår med min wander.

Bra dps men megarippy då jag behöver få ihop lite currency för att uppgradera gear.
Har haft den sämsta RNGn någonsin och har verkligen inget flax med varken drops eller fuses.

Matade dried lake från 65-75 för att få ihop lite Chaos recipes...men icket ett enda vettigt drop för upgrade eller fullt chaos recipe...testade Merc Lab men rippade på 2:a Izaro-fasen...är alldeles för rippy men kan inte göra något förrän jag för currency och kan lösa en 5-Link....

Dumt val att köra hipster wander build som första char...men men...ska fan få detta att funka innan jag rerollar.

Permalänk
Medlem

Körde Raider reaver som första char och visst var den skoj men det tog mig fram till ~55 innan jag faktiskt gjorde någon större damage. Jag finner ingen större glädje i att levla med en cookie cutter leveling build utan jag kör det jag ska köra så fort jag får de skillsen jag vill ha.
Dog vid 60 och startade en SRS Necromancer som bokstavligt plöjer igenom allt. Med min reaver så var allt från normal A4 Piety, Malachai Minions, Malachai, Izaro osv riktigt läskiga, med min SRS så dog de allihop i princip innan de hann flytta sig även om jag körde allt 5 levlar lägre än med föregående char.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Kör en färdig build från LiftingNerdBro två-hands EQ. Spelat så pass lite så har ingen känsla för vad som fungerar med vad än. Tagit mig till 74 hittills.
Builden fungerar väldigt bra då jag har haft tur med mina inköp fick en 247% phys roll max stun roll Marohi Erqi för 20 chaos häromdagen som jag 5 länkade på 6 fusings.
Sen idag var det någon som hade hittat en Lightning Coil med nästan max hp och armor/evasion rolls för 5.1k perandus coins. Han ville inte ens ha någon finders fee men han fick 5c i vilket fall. Insåg sen att säljer jag den ligger jag åtminstone 1ex profit.

10/10 bra liga, would do again.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeris:

Kör en färdig build från LiftingNerdBro två-hands EQ. Spelat så pass lite så har ingen känsla för vad som fungerar med vad än. Tagit mig till 74 hittills.
Builden fungerar väldigt bra då jag har haft tur med mina inköp fick en 247% phys roll max stun roll Marohi Erqi för 20 chaos häromdagen som jag 5 länkade på 6 fusings.
Sen idag var det någon som hade hittat en Lightning Coil med nästan max hp och armor/evasion rolls för 5.1k perandus coins. Han ville inte ens ha någon finders fee men han fick 5c i vilket fall. Insåg sen att säljer jag den ligger jag åtminstone 1ex profit.

10/10 bra liga, would do again.

Gissar att du lirar softcore? 5.1k coins är ca 5 exalts på hardcore, för 4ex får du en 5link lightning coil

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd

dött 3ggr lev 86 nu senast i hardcore,
lagg dödar

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Lightning Coil verkar ha väldigt varierad kostnad i Perandus Coins. En i min guild såg en för 700p. Senare såg jag en för 7400p...

Reavern börjar bli riktigt kul nu. Level 59 med sjukt hög attack speed, så man flyger genom Dried Lake på ca 3-4 minuter. Det är dessutom utan Onslaught, bara 4 frenzy charges (kommer ha 8-9) och dåligt levlade gems helt utan quality. Kommer dessutom lägga till Inspired Learning vid ca level 70 så jag får lite Headhunter-liknande effekter.

Jag är även nyfiken om jag med Claws of the Magpie kommer stjäla Izaros charges.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Gissar att du lirar softcore? 5.1k coins är ca 5 exalts på hardcore, för 4ex får du en 5link lightning coil

Japp, softcore. Glömde nämna att rollsen var väldigt bra med.
Top evasion/armor (120) och näst högsta life (79). Lightning Damage gick sämre med lägsta roll (1-22), men den spelar mindre roll ändå.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TiasE:

5.1k coins är ca 5 exalts på hardcore

<1 ex, inte 5.

Skrivet av formerself:

Jag är även nyfiken om jag med Claws of the Magpie kommer stjäla Izaros charges.

CotM är begränsad till power, frenzy och endurance charges, det står rätt tydligt i beskrivningen

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av twit:

CotM är begränsad till power, frenzy och endurance charges, det står rätt tydligt i beskrivningen

Jo det stämde visst. Jag hade för mig att han hade vanliga charges.

Å andra sidan behöde jag knappast stjäla dem. Izaro dör så pass snabbt att han inte får några charges

Permalänk

Jag kör en noncrit sparker scion med deadeye och zerker för leech. Är level 80 nu och farmar tier 1-3 för att bygga upp currency och Maps. Sjuk build, blir nog dubbla wands, inte meta voltaxic som alla andra då jag kör softcore. Men det kan ändras om ele reflect blir för drygt senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av python_ormen:

Jag kör en noncrit sparker scion med deadeye och zerker för leech. Är level 80 nu och farmar tier 1-3 för att bygga upp currency och Maps. Sjuk build, blir nog dubbla wands, inte meta voltaxic som alla andra då jag kör softcore. Men det kan ändras om ele reflect blir för drygt senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Reflect är inte enda anledningen till att gå Voltaxic. Chaos resists på monster är ovanligare och har lägre värden i jämförelse med elemental resists, så man får mycket mer skada på det sättet.

Påbörjar ny build idag. Det blir den intressanta Cast on Drinking Potion-builden med The Harvest och Doedre's Elixir. Tar 10% liv i skada med Doedre's - triggar 15+ spells med CwDT - The Harvest ger nya flask charges vid crits - Repeat. Slänger även på Scold's Bridle och Voidbringer för massa mer skada.
Tänkte att man kan passa på att spela sånt som använder sig av league-begränsade drops nu när Cadiro gör sånt möjligt eller lättare.

Permalänk
Medlem

Finns det någon Spelclockers klan möjligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk

83 med min Blade Vortex och min Kinetic Blast....äntligen fått lite flyt efter en lång misär utan drops eller flax...5L min Shavs, 5L en Belly, fått ihop ca 300 fuses...nu är det snart dags för reroll med vaal sparker

@Inkui - gå med i vårat gille...det är blandad kompott från hela världen...ca 5-10 aktiva spelare och ca 30 pers i gillet totalt.

Jag är GL men vi är ruskigt casual och bryr oss inte om något...det är mer en social hub när man sitter å lirar...kör TS och snackar skit.

Permalänk
Skrivet av misguided:

83 med min Blade Vortex och min Kinetic Blast....äntligen fått lite flyt efter en lång misär utan drops eller flax...5L min Shavs, 5L en Belly, fått ihop ca 300 fuses...nu är det snart dags för reroll med vaal sparker

@Inkui - gå med i vårat gille...det är blandad kompott från hela världen...ca 5-10 aktiva spelare och ca 30 pers i gillet totalt.

Jag är GL men vi är ruskigt casual och bryr oss inte om något...det är mer en social hub när man sitter å lirar...kör TS och snackar skit.

Det är härligt hur billig Shavs är denna liga. Bara 2.7 exa... vilket är ganska stor skillnad mot de 90(!) jag pröjsade ca 1.5 år sedan. Det var även en olänkad sådan. Min första Voltaxic gav jag ju också 30 exa för. Jag är en mästare på dåliga investeringar.

Turen har dykt upp för mig också nu. Har tidigare bara suttit på 1 exa i min stash. Sen hittade jag 2 exa inom 20h, köpte 2x Voltaxic Rift av Cadiro som jag sålde för 1.5 exa styck, sålde en GG Jewel för 1 exa och sålde chaos for ytterligare 2 exa. Möjligheterna börjar öppnas upp nu.

Små guilds är de bästa. Man lär känna varandra bättre och i ett sånt här spel är det riktigt skönt att kunna lita på folk. Man kan låna ut saker utan vara rädd för att bli lurad och när man gör trades med varandra så är det bara att dumpa sakerna i sin guild stash.

Permalänk

Denna ligas ekonomi är sååååå trasig...eller underbar beroende på hur man ser på saken.

Acuity för 25-35ex, skyforge för samma men sen snackar vi resterande "T1" uniques...dom känns mer som "standard" i alla builds....förr var det ju "this build is not for new leagues"....nu kan man lyckas med T15 och uber farm inom 2 veckor på en fraktionskostnad av tidigare "måsten".

Har inte kollat standard ännu men känns som att man kommer behöva dra ner brallorna rejält om man vill kränga sina prylar till ett "vettigt" pris...å andra sidan så sa man samma sak i dank-shrines...men det känns ändå som att denna liga kommer påverka ännu mer.

Permalänk
Medlem

Helt sjuk currency drop rate, eller så har jag bara haft tur. Startade en Spark/Orb of Storms-Templar idag, riktigt bra clear speed med dåligt gear; är nu lvl 25 och hittills har jag fått:

25 x Orb of Transmutation
12 x Orb of Augmentation
10 x Orb of Alteration
39 x Chromatic Orb (men det beror på att jag plockar upp all chromatic gear)
1 x Orb of Chance
2 x Orb of Alchemy
18 x Armourer's Scrap
10 x Blacksmith's Whetstone
5 x Orb of Fusing
6 x Jeweller's Orb
1 x Gemcutter's Prism
1 x Orb of Regret
2 x Glassblower's Bauble

Har också fått två Uniques, en amulett och en ring.

Det här kommer nog bli den första build jag tar till Maps. Hoppas bara jag får 4-5 Chaos innan jag är lvl 60, så jag kan köpa någon hyfsad 5L body armour och lite smått och gott.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Min tur fortsätter. Tänkte försöka 6-linka min lightning coil och förbredde 300 fusings utan några större förhoppningar. Lyckas efter 37st! Halt galet.
Köper sen en nästan top rollad voltaxic för 1.4ex (ca 1 ex under andra med samma rolls)
Gick inte lika bra när jag skulle länka den dock. Spenderade resterande 260 fusing på den utan att få en 5-länk..
Men men, så kan det vara. Ska nu rulla igång min deadeye/voltaxic/LA char imorgon!

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på en RIKTIG tank-build? Jag bryr mig inte så mycket om clear speed och sånt, och jag kör inte HC. Jag vill bara bygga en karaktär för skojs skull att levla då och då, gärna med massor av Life Leech/Life Gain on Hit/Life Regen/Elemental Resistances och AoE-attack, så antingen en spell build eller något Rain of Arrows-liknande.

Det behöver inte vara tips på en hel build, har du tips på bra Uniques/kombinatoner av gems som skulle passa så tas de tacksamt emot.

Som sagt, huvudsaken är inte att builden är superbra, jag vill bara ha en karaktär som har väldigt svårt för att dö.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]