Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darrewarre:

Gin och tonic förstås!

Fever tree fläder tonic och en 6:a hendricks gin!

Det där lät väldigt gott. Vad får man tag på en sådan tonic?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Det där lät väldigt gott. Vad får man tag på en sådan tonic?

Den här drinken som han beskriver låter otroligt god. Gör den sticky ifall receptet dyker upp.
*edit*
Väntar på bastuvärmen innan alkoholen avnjuts, det blir fulöl... jag fick låna seniorboendets bastu

in topic addon
Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk

@Samlooh: Jag köper min från Barkonsult.se
Dom håller till i årsta i Stockholm och det går bra att åka dit och handla också, ett litet minus är att du bara kan köpa kompletta 24pack
http://www.barkonsult.se/produkter/for-drinken/fever-tree.htm...

Dom är även leverantör till en hel del matvarubutiker som valt att ta in deras sortiment så slå en pling och fråga om dom levererar någonstans i närheten av dig

Permalänk
Avstängd

Smuttar på lite Bushmills här. Har lite öl i kylen också. Ska göra mat lite senare och en öl till det blir perfekt.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Inaktiv

Här är det Beronia, ekologiskt plus skruvkork.. älska skruvkork!

Permalänk
Medlem

Ny bekantskap.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Hemgjord poncha på Branca (aquardente de cana de açucar), citron, trädtomat (tamarillo) och honung.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Livsnjutare 😎

Öl: Falcon Export 5,2%
Whiskey: Speyburn 10y
Cigarr: Rafael Gonzalez Panetelas Extra

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Tres Hombres XVIII ANOS. Skattkarta med flaskan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darrewarre:

@Samlooh: Jag köper min från Barkonsult.se
Dom håller till i årsta i Stockholm och det går bra att åka dit och handla också, ett litet minus är att du bara kan köpa kompletta 24pack
http://www.barkonsult.se/produkter/for-drinken/fever-tree.htm...

Dom är även leverantör till en hel del matvarubutiker som valt att ta in deras sortiment så slå en pling och fråga om dom levererar någonstans i närheten av dig

Ok, tack för det!

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Boca de Sapo, vinho verde tinto

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

En riktig "syrlig" Stockholm.

Permalänk
Medlem

Beklagar

Permalänk
Medlem

Quinta da Alorna, vinho regional Tejo 2013 Tinto.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Årliga leverbesiktningen avklarad med strålande resultat. Tänka sig. Firar med en Maristestad Old OX

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Riktigt fin. Känns att det är bra med yrsel i men inte så det stör

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Vikbo Cider röda rabarber på flaska, classy nivå, ca 15 av 100

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Kul med fler bryggare här! Själv testar jag en alldeles färsk batch APA som inte blev helt som jag tänkt mig men som ändå var okej. Blev snarare American Amber Ale skulle jag påstå.

Fullt drickbart men inte vad jag ville ha. På det igen 😉

Permalänk
Proffsmoddare

Zatec här i fjällen!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Heineken så klart

Visa signatur

| Core i7-6800K | Hydro H110i GTX | ASUS ROG Strix X99 | HyperX Fury 2666MHz 32GB | Asus GeForce GTX 1080 Strix - SLI | SuperNOVA 1000W G2 | Samsung 950 Pro Series 512GB | Phanteks Enthoo EVOLV | Windows 10 Pro | Philips BDM4065UC | HTC Vive | LG OLED77CX |

Permalänk
Medlem

Favorit i repris!

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem

Är stel och har värk lite varstans i kroppen efter att ha varit med och tillverkat vedklabbarna till nästa vinter på en och en halv dag. Drygt 50 löskubik.

Den här var faktiskt rätt bra. Vi finnar tycks faktiskt kunna göra annat än blaskig lageröl om vi vill.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Inköpte precis

Permalänk
Medlem

Monte Velho Branco 2014, Vitt vin (Vinho Regional Alentejo) gjort av Herdade do Esporão på Antão Vaz, Roupeiro och Perrum.

Men fortsätter på min frus begäran med "vitaminer". Det är hemmagjord poncha på citron, trädtomat, honung och Branca (aquardente de cana). Innehåller mycket C-vitamin.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Till middagen Sograpes Dão-vin Grão Vasco Prova Mestra 2013 gjort på Touriga Nacional, Tinta Roriz och Alfocheiro av Beatriz Cabral de Almeida.
http://www.sograpevinhos.com/marcas/Gr%C3%A3o%20Vasco/Gr%C3%A...
Till desseren São Domingos Blanc de Blancs Bruto 2012. Skumvin DOC Barriada gjort på Bical och Maria Gomes. http://www.cavesaodomingos.com/

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Lustig öl jag köpte på Lidl. Heter kort och gott "Inhemsk öl". Ingen tillverkare heller utan står enbart "Tillverkad i Finland".

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tyvärr inget, jobbar till 21 och har sen jour hela påskhelgen nä, man kanske ska undvika den här tråden... Man blir ju törstig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Fint! Inte inmundigat just den men andra Delamain. Grymt!

Permalänk
Medlem

Primator

Väldigt bra basöl