Permalänk
Medlem

Router & lagring, välja rätt.

Hej alla mer kunniga än mig!

Jag behöver er hjälp med att välja en bra router(modem?).
(Såg att inet har "asus weekend" där det finns routrar på nedsatt pris)

Kommer ha internet från Bahnhof(100/10Mbit).
Det som kommer vara uppkopplat är
Trådlöst:
2 mobiltelefoner
1 surfplatta
2 Datorer(en bärbar & en stationär(den stationära kan även kopplas med sladd om det blir för mycket över det trådlösa))

Med sladd:
1 speldator(stationär, vill ha den genom sladd så att det inte blir några problem med anslutning när man spela)

Sen tänkte jag också köpa en extern hårddisk, eller finns det en bra router som har det redan inkluderat?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nu när det är "Green Friday" på CdOn, är det någon router där (+extern lagringsenhet) som någon skulle rekommendera till mina behov?

Permalänk
Rekordmedlem

Den router som är "testats bäst" på att hantera lagring är Linksys wrt 1900ac

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Asus AC3200 är en grym router med Advanced QoS så du kan sätta prioritet på olika paket direkt i routern på ett enkelt sätt. Kanske ligger över din budget dock?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den router som är "testats bäst" på att hantera lagring är Linksys wrt 1900ac

Vill mest ha en router som ger internet till de apparaterna jag skrev innan samtidigt som jag ska kunna spela på speldatorn utan några problem med hastighet eller "glapp"(förlora anslutning osv).
Den externa hårddisken kommer mest vara till för att ha filmer,bilder,skolarbeten osv, inget jobbrelaterat så hastigheten av filhanteringen är inte så viktig.
Hade innan en Apple Time Capsule som router/extern hårddisk. Men den slockna och funkar inte längre.

Skrivet av Dem8n:

Asus AC3200 är en grym router med Advanced QoS så du kan sätta prioritet på olika paket direkt i routern på ett enkelt sätt. Kanske ligger över din budget dock?
Skickades från m.sweclockers.com

Ja, 2500kr för endast en router känns lite väl mycket.