Nya fronthögtalare för musik och film

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Men finns dom att köpa här i Sverige?

Hur tycker du att dom låter?

För sitt pris så låter dom otroligt. Lite tillbakadragna(hängmatta) i karaktären , Men oj vilken bas ( kanske lite för mycket).
Testat lite Nils Lofgren/Lisa Ekdahl och det tonala klarar dom riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag har själv XTZ 99.26 MKII och tycker att de låter klart bättre än B&Ws varianter. Det är först när man kommer upp till 683 som jag tycker att de är värda att titta närmare på!

Om du har möjlighet att lyssna på XTZ tycker jag verkligen att du ska ta tiden till de!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

För sitt pris så låter dom otroligt. Lite tillbakadragna(hängmatta) i karaktären , Men oj vilken bas ( kanske lite för mycket).
Testat lite Nils Lofgren/Lisa Ekdahl och det tonala klarar dom riktigt bra.

Hur fick du tag på dessa, dom har ju inte släpps än?

Om du köpt dem, vad fick du ge? Och bilder tack!

(Ursäkta trådkapningen)

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Jo, jag har kollat i inställningarna men hittar inget sätt att öka volymen på en högtalare som inte finns. Läst om flera som klagar på samma fenomen när 7.1 ljud nedmixas till 2.1.

Ska forska lite mera för att se om det finns någon lösning. Finns kanske fler alternativ när jag kör direkt från datorn. Jag använder dock oftast chromecasten så det gör att man är lite bakbunden.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Kan du inte höja centerkanalen i förstärkaren ändå så mixas den in med högre volym?

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr är centerkanalen utgråad i inställningarna i förstärkaren så det går tyvärr inte.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av heatm:

@mrqaffe: Jo, jag har kollat i inställningarna men hittar inget sätt att öka volymen på en högtalare som inte finns. Läst om flera som klagar på samma fenomen när 7.1 ljud nedmixas till 2.1.

Ska forska lite mera för att se om det finns någon lösning. Finns kanske fler alternativ när jag kör direkt från datorn. Jag använder dock oftast chromecasten så det gör att man är lite bakbunden.

Nu är jag inte riktigt med, ljudet ska inte mixas ned för det är inte riktigt samma sak som att stänga av centern i högtalarsetupen, gör du en nermixning så ska du inte ha centerljud men kopplar du bort centern i setupen så kommer dekodern att skapa en fantomcenter som man brukar kunna justera nivån på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nu är jag inte riktigt med, ljudet ska inte mixas ned för det är inte riktigt samma sak som att stänga av centern i högtalarsetupen, gör du en nermixning så ska du inte ha centerljud men kopplar du bort centern i setupen så kommer dekodern att skapa en fantomcenter som man brukar kunna justera nivån på.

Kanske är jag som talar i fel termer och inte riktigt förstår hur det hela funkar. Men om jag ser en film i 7.1-ljud, skickar det som 7.1 till förstärkaren men har förstärkaren inställd i 2.1 så är det väl förstärkaren som gör om det ljudet till 2.1? Jag kan fortfarande inte ställa in ljudnivån på högtalare som jag inte aktiverat i förstärkaren. Jag ska testa att söka vidare så slipper du hjälpa mig.

Kanske inte är en nedmixning jag gör isf. Bara antog att det var det som skedde.

Visa signatur

#ryssjävlar