Var kan jag hitta/köpa skjortor och tröjor? [167cm kort]

Permalänk

Var kan jag hitta/köpa skjortor och tröjor? [167cm kort]

Hej
Nu inför gymnasiet har jag tänkt att köpa nya kläder då mina gamla börjar bli lite trånga/slitna men jag har bemött ett problem.
Jo jag är en relativt kort kille [167cm] som är synd eftersom inga skjortor/tröjor passar mig bra då de är alldeles för långa.
Jag har mest prövat XS som har ganska bra passform men de är alldeles för långa.

Jag brukade ha på mig barnskjortor tidigare, och jag tror att min storlek är 164, men dessvärre så hittar jag inga värst fina på exempelvist HM och de har inte den bästa passformen (mycket tyg vid ryggen).

Blir lite irriterad nu så jag tänkte fråga er om ni kunde ge mig några tips och rekommendationer på affärer jag kan handla i.

Permalänk
Medlem

Näthandel, t.ex. Zalando. Införskaffa ett måttband så klarar du dig.
Jag har besväret att jag är för lång, så det är motsatt effekt. Skor är för små, skjortor är för breda. Enda gången en kille kan handla kläder i varierande storlekar, är på nätet.

PS. Kan rekommendera Zalando, enligt mitt tycke har de storlekar för alla.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag har ungefär samma problem och brukar shoppa måttsydda skjortor på Tailorstore. Finns i många prisklasser och har funkat väldigt bra hittills.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

XS-Small från ASKET. https://www.asket.com

Annars måttsytt som Andreas skriver men gå då till deras "Showroom" och få dina mått tagna om du inte vet dina mått.

Permalänk
Medlem

Skjortor är lite sådär i butik, väldigt sällan man hittar något som passar perfekt.
Bästa är ju att få måttsydd skjorta efter sig själv.

Permalänk
Medlem

tailorstore.se, Fungerar okej. Om du är student så har du rabatt via mecenat.

Permalänk
Medlem

Är i din längd och vi har olika kriterier på längden då jag känner inte att jag har samma problem som du. Brukar köra på S (även om jag just nu måste köra på M på grund av för mycket chips och cola) och har köpt från de vanliga butikerna som finns i shoppinggallerior.
Dressman har tidigare haft slimfit skjortor som jag tyckte passade bra, men förmodar att du har redan provat deras utbud?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

XS-Small från ASKET. https://www.asket.com

Annars måttsytt som Andreas skriver men gå då till deras "Showroom" och få dina mått tagna om du inte vet dina mått.

Helt lysande, men var hittar man deras showroom?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Keeper of Traditions

Kan även jag rekommendera Tailorstore, sjukt bra kundservice. Beställde ett par skjortor där ett av måtten blivit ett par cm fel, och jag behövde bara skicka en bild så fick jag två nya skjortor helt gratis, utan att behöva krångla med att skicka tillbaks de gamla.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Helt lysande, men var hittar man deras showroom?

Syftade på om du väljer att måttbeställa. Annars tror jag Asket har någon pop-up store ibland. De verkar vara sjyssta så du kan säkert knata förbi deras "lager" och testa om du ber snällt