Permalänk
Medlem
Skrivet av Deba:

Har med fått Men kan ej ladda hem det? Någon annan som fått tillgång som lyckats?

Skrivet av streetracing:

Kan inte ladda ner heller

Fick hem det samtidigt när jag postade bilden här på SweC.
Jag har redan lirat några varv. Riktigt kul var det också! Ska lira mera senare, nu ska jag rasta hund dock!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

så alpha testare, kommer bf1 vara värt namnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

så alpha testare, kommer bf1 vara värt namnet?

Skickades från m.sweclockers.com

First rule of fight club is that we are not supposed to talk about it. Second rule of fight club is that we are not supposed to talk about it.

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Avstängd

laddade ner det igår. Första smaken var.. Helt ok. Sjyst gameplay, verkar som att det XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Det bästa XXXXXXXXXXXX Härligt när man ser xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
Hoppas det kommer lite fler banor snart

Redigerat_

§1 You don't talk about Fightclub. §2 You don't talk about Fightclub
Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Jag ska hem och spela nu efter jobbet. Sjukt taggad på att se hur det funkar!
Tyvärr är min dator lite halvt värdelös så kommer inte kunna njuta av några höjdar-FPS.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Förboka en key på g2play förra veckan!
Efter över 4000h på både BF3/4 så har man legat av ett tag. Känns riktigt bra att man har detta att se fram mot!
Behöver garanterat uppdatera min rigg en aning då den fått genomlida många år utav tortyr...

Visa signatur

Det är ingen idé att stressa, om man inte hinner

Permalänk
Medlem

Sen har vi ju det här med DLC..

Permalänk
Medlem

Kommer med största sannolikhet inte vidröra multiplayer delen av detta spel, men grafikkåt som jag är kommer jag med sant nöje köra igenom kampanjen

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Medlem

Trots en inte superbra dator "flöt" det på ganska hyfsat. Har en gammal låst i5:a (3470), 8gb ram och 2x 760 grafikkort.
Iofs i medium på allt i 1440p men kändes inte som det hackade för mycket.
Riktigt skoj spel iallafall! Kommer definitivt att köpas!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

closed Alpha gameplay...enjoy

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Hur är hitreg och så? Vad har ni för fps i alphan vs battlefield 4? Hur känns rörelser, som i bf4? Run n gun eller mer taktiskt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Trots en inte superbra dator "flöt" det på ganska hyfsat. Har en gammal låst i5:a (3470), 8gb ram och 2x 760 grafikkort.
Iofs i medium på allt i 1440p men kändes inte som det hackade för mycket.
Riktigt skoj spel iallafall! Kommer definitivt att köpas!

Min dator lär ju sluka det här spelet med hull och hår då, hehe. Byggde ny dator till stor del pga Battlefield 1.

Skrivet av ald90:

Förboka en key på g2play förra veckan!
Efter över 4000h på både BF3/4 så har man legat av ett tag. Känns riktigt bra att man har detta att se fram mot!
Behöver garanterat uppdatera min rigg en aning då den fått genomlida många år utav tortyr...

Du får alltså tusentals timmar med nöje, men kan inte köpa direkt i Origin?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel_va:

closed Alpha gameplay...enjoy

Tack, verkar som det behövs en del balansering i gameplayet. Speciellt tanks men även klasserna. Redan i BF4 kan en grym tank förare med engi. slakta motståndarlaget rätt hårt så om tanks är mycket svårare att ta kål på i BF1 kan det nog bli frustrerande för inf. Har dock förtroende för att Dice kommer fixa allt sånt här förhoppningsvis

Spelet ser jue otroligt bra ut bara dom ordning på dom grejorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Hur är hitreg och så? Vad har ni för fps i alphan vs battlefield 4? Hur känns rörelser, som i bf4? Run n gun eller mer taktiskt?

Skickades från m.sweclockers.com

Hitreg är det inget fel på, motsvarande BF4.

Grafiken är samma som Battlefront, så ifall du spelat det har du ett humm om vilka settings du kommer att kunna köra på. Känns lite mer krävande än Battlefront dock, men marginellt. Antar att det beror på alla rörliga delar med förstörelsen (som förövrigt är så bra att det är sjukt i jämförelse med alla spel jag kört tidigare.

Rörelser.. Njae, samma som BF ungefär. Mer bullet spread verkar dock få folk att stanna upp lite mer än BF4, men annars rör sig det mesta i en motsvarande hastighet.

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Jag blev suspenderad från Battlefield 1 Closed Alpha...
Orsak: Enligt DICE/Uprise bröt jag mot upphovsrättslagen när jag postade ett klipp på Youtube förra veckan, men när man sitter och söker på sidan så hittar man klipp som är äldre än vad min var. Varför blev inte de suspenderade och varnade av Youtube för upphovsrättsbrott utan bara jag?
Personligt angrepp av DICE/Uprise, eller vad tror ni?

Jag har klagat "domen" till både EA och DICE. Youtube verkar inte bry sig hur man än försöker förklara för dem att jag är inte enda som gjort videoklipp av spelet...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Jag blev suspenderad från Battlefield 1 Closed Alpha...
Orsak: Enligt DICE/Uprise bröt jag mot upphovsrättslagen när jag postade ett klipp på Youtube förra veckan, men när man sitter och söker på sidan så hittar man klipp som är äldre än vad min var. Varför blev inte de suspenderade och varnade av Youtube för upphovsrättsbrott utan bara jag?
Personligt angrepp av DICE/Uprise, eller vad tror ni?

Jag har klagat "domen" till både EA och DICE. Youtube verkar inte bry sig hur man än försöker förklara för dem att jag är inte enda som gjort videoklipp av spelet...

Vissa YouTubers har tillstånd att publicera closed alpha gameplay, så rör sig kanske om sådana fall(?)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av hd_Jehu:

Vissa YouTubers har tillstånd att publicera closed alpha gameplay, så rör sig kanske om sådana fall(?)

Skickades från m.sweclockers.com

Dock kan inte hundratals privatpersoner ha den rätten också, för det är precis såna som jag sett på Youtube....

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Dock kan inte hundratals privatpersoner ha den rätten också, för det är precis såna som jag sett på Youtube....

Då lär dom bli bannade också, ifall de inte lyckats dölja stämpeln på något sätt. Förresten, blev du bannad från alphan bara eller hela kontot?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av hd_Jehu:

Då lär dom bli bannade också, ifall de inte lyckats dölja stämpeln på något sätt. Förresten, blev du bannad från alphan bara eller hela kontot?

Skickades från m.sweclockers.com

Bara från Alphan. Kommer åt Origin och kan spela dom andra spelen. Vadårå?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Bara från Alphan. Kommer åt Origin och kan spela dom andra spelen. Vadårå?

Bara nyfiken på hur hårda dom är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

@Miska:
Och vad stod i den NDA som du godkände då du installerade spelet?

Bara lite nyfiken.
Var också glad att det vara bara Alphan som rök och inte hela kontot.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem

Inte spelat själv men allt snack om balans tycker jag känns helt ovärt.
Omöjligt att snacka balans innan alla låst upp allting och lärt sig använda det.

Permalänk
Medlem

Det jag störde mig på när de första gången visade gameplay var att planen kunde mer eller mindre köras mot marken utan att gå sönder.. samma med byggnader. De borde i alla fall lägga lite tid på damage modellen vad gäller flyget, om man kör emot något med en vingen typ en väderkvarn så ska vingen slitas sönder och planet störta i tusen bitar.

De verkar lag mer tid på rasande byggnader än det andra

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Största frågan ang planen: Går det att flyga som förr i bf med joystick?! Som i bf1942 och bf2... efter det har det vart helt omöjligt och få till det bra med joystick och flyg, som i bf3 och bf4, där suger det att använda joystick, känslan heeelt väck! :/

Permalänk
Avstängd

Du har alltså klagat på domen när det klart och tydligt framgår av villkoren att du inte får posta videos och etc gällande spelet?
Snacka om att vissa personer är riktigt *******

Skrivet av Miska:

Jag blev suspenderad från Battlefield 1 Closed Alpha...
Orsak: Enligt DICE/Uprise bröt jag mot upphovsrättslagen när jag postade ett klipp på Youtube förra veckan, men när man sitter och söker på sidan så hittar man klipp som är äldre än vad min var. Varför blev inte de suspenderade och varnade av Youtube för upphovsrättsbrott utan bara jag?
Personligt angrepp av DICE/Uprise, eller vad tror ni?

Jag har klagat "domen" till både EA och DICE. Youtube verkar inte bry sig hur man än försöker förklara för dem att jag är inte enda som gjort videoklipp av spelet...

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Någon som är intresserad att starta en " Klan " typ för oss som är 40+
Där man kan hoppa in när man känner för det och prata och lira lite?
Lägger gärna en slant för en egen server och TS om det blir ett bra gäng , vill ha det städat och lugnt i hörlurarna. Inte en massa tjat om campers , horor och annat ungdoms vokabulär
PM´sa mig om det är nån som är sugen.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Hmm, är alphan fortfarande aktiv?
EDIT: Hittade svaret i Closed Alpha forumet. Mod kan ta bort detta. Ber om ursäkt.

Kör stenhårt på NDA.
Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Vad för grafikkort behöver jag för att köra bf 1 @ 144hz? Räcker det med nuvarande 780ti om jag sänker inställningarna lite?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Finns det nåt sätta att joina closed alpha nu? Eller äre bara att vänta till betan?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~