Snabbtest: Battlefield 1 Beta i DirectX 11 och DirectX 12

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoPaw:

@Implor: Du har så rätt köpten nämligen själv ett gigabyte 970 g1 gaming här på sweclockers marknad för 1500:- för några veckor sedan och jag måsta säga att jag är sjukt nöjd över den prestandan jag fick för den slanten. Plus som du säger man kan även klocka 970 korten rätt friskt.

Men hur som så jag måste säga att prisutvecklingen vs prestanda utvecklingen bara skriker vi mjölkar er när de gäller rx480 och 1060 och nu ska vi inte prata om alla 7k+ kort!
Finns verkligen inget som kan motivera en frisk person att köpa någon av dom korten återigen 100% mer i pris för vad några få extra fps?

Men ok de är upp till varje person att göra vad dom vill med sina hårt intjänade pengar.

Mvh

Det är väl om någon har ett 970 men vill ha ett litet kort för ett litet chassi och satsar på EVGA's pluttmodell av 1060. Ingen uppgraderar nog ifrån 970 till 1060 utan någon väldigt bra anledning och prestanda är inte en sån, enligt mig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Ligger en del i de du säger helt klart.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

Bjuder dx12 på några grafiska förbättringar?

Taa eller fxaa?

Jag får bara 60fps i 1440p i ultra 50% resolution scale. Låter inte det off?

Går det att slå på cf?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

I det här testet är det för mycket begärt. Det finns inget bra sätt att dra ihop alla parametrar på ett någorlunda överskådligt sätt utan att allt ser rörigt och konstigt ut.

Vi är inte helt nöjda med det som blev heller, men det är vad som fungerar bäst just nu.

Jag inser att min formulering lät onödigt gnällig, ursäktar mig för det. Jag menade just det jag fick svar på, tack.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

CoD:IW test också? Man kan ju inte vara orättvis.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte en grej... Dice Johan Andersson & co utvecklade Mantle tillsammans med AMD, Mantle lade grunden för Vulkan, så Dice bör ha en gedigen kunskap för Vulkan och lagt massor av resurser för denna API men ändå så satsas det på DX12 framför Vulkan i detta spel?
Är det något jag har missat? Finns Vulkan redan i frostbite? Om inte är det planerat ens?

Permalänk

Ser riktigt nice ut!

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte allt skitsnack mot Dx12 i denna tråden... Uppenbarligen är Dx12 implementationen inte klar. I spelet så säger dem till och med explicit att den inte är klar och att man inte nödvändigtvis bör förvänta sig prestanda förbättringar utan riskerar snarare prestanda förluster.

För att dra en liknelse till Dx11 vs Dx12.

Dx11 är en ikea byggsatts.
Dx12 är råvaror.

Resultatet kan bli rejält mycket bättre med råvaror i rätt händer (likaväl som det kan bli rejält mycket sämre i fel händer) men det kräver mer arbete för att bli funktionellt. Dx12 implementationen i BF1 är inte klar ännu och hantverkarna arbetar fortfarande för fullt med det. Ganska konstigt då att i min åsikt börja hävda att det är råvarornas fel eller Dice fel när det är ett uppenbart fall utav Work In Progress. Det är en BETA inte final release... Spelet släpps inte förrän om nästan två månader.

Detta testet med Dx11 vs Dx12 bör snarare ses som ett tecken på hur långt implementationen har kommit, inte hur bra den är. Vi får vänta och se när spelet faktiskt släpps om det är en bra implementation eller inte, annars får vi bara hoppas att dem polerar upp den rejält.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Entusiast

Och... där släpptes en ny drivrutin för Betan från Nvidia.

Tack för snabbtestet men ett lite mer ingående test med den nya drivrutinen och eventuellt en motsvarande från AMD skulle vara trevligt i framtiden

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Höll fpsen stabilt emellan 60-90 med gtx 760 och i5 4670k med medium preseten, verkar vara bra optimerat för ett såpass dåligt grafikkort som jag har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Avstängd

Har testat lite nu,
Men väntar hellre till det släpps,och får tillgång till allt.
Lätt värt 500 kr i alla fall.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Jag fattar inte en grej... Dice Johan Andersson & co utvecklade Mantle tillsammans med AMD, Mantle lade grunden för Vulkan, så Dice bör ha en gedigen kunskap för Vulkan och lagt massor av resurser för denna API men ändå så satsas det på DX12 framför Vulkan i detta spel?
Är det något jag har missat? Finns Vulkan redan i frostbite? Om inte är det planerat ens?

Tänkte precis samma! Med tanke på hur mycket tid dom måste ha lagt på Mantle, kan det inte vara långt kvar till en implementation med Vulkan. Kanske resonerar dom att DX12 säljer bättre än Vulkan pga varumärket? Rätt långsökt, men jag kommer verkligen inte på någon annan vettig anledning.

Permalänk
Medlem

@Mikael07: Jag har hört att eftersom dom flesta spelen gärna vill fungera på xbox, och som jag fattar det så är spel till xbox skrivna mot ett API som är väldigt likt directx. Vilket leder till att utvecklarna i första hand väljer att bygga sitt spel mot directx eftersom dom redan är tvungna att göra det i och med kompabiliteten med xbox.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SolidReactor:

Jag fattar inte en grej... Dice Johan Andersson & co utvecklade Mantle tillsammans med AMD, Mantle lade grunden för Vulkan, så Dice bör ha en gedigen kunskap för Vulkan och lagt massor av resurser för denna API men ändå så satsas det på DX12 framför Vulkan i detta spel?
Är det något jag har missat? Finns Vulkan redan i frostbite? Om inte är det planerat ens?

Mantle är ju grunden i DX12 också å andra sidan, men visst vore vulcan bättre, slippa låsa sig till MS

Permalänk
Datavetare
Skrivet av str8forthakill:

@GilbertG:
Förmodligen är DX12 ett lager ovanpå DX11 som med nästintill samtliga halv-implementeringar av DX12 än så länge. Det kan väl inte vara så svårt att förstå att alla grafiska funktioner, effekter etc är utvecklade runt och kallar funktioner från DX11, det är inte bara att byta ut DX11 mot 12. Det går säkert att optimera en del men fördelarna av DX12 kommer inte synas förrns vi har spel utvecklade runt DX12. OpenGL delar mer med Vulkan än vad DX12 gör med DX11, därför Vulkan halv-implementeringar i OpenGL baserade spel ger bättre prestanda med Vulkan.

Skulle inte säga att det sista är sant. DX11 har faktiskt något som kallas "deferred context" som påminner en hel del om hur DX12/Vulkan separerar specificering av vad som ska renderas (som då kan utföras på flera trådar parallellt) från när det skickas till kortet.

I DX11 finns även i teorin lite "hints" till drivers kring att saker eventuellt kan köras parallellt, vad jag läst används detta inte av speciellt många spel och det är bara Nvidia som överhuvudtaget använder den informationen i sina drivers (är ju bara en "hint" så helt OK att skita i den och köra allt seriellt).

OpenGL är en ren katastrof för multitrådning, den är mer på nivå av DX9 och tidigare så ur aspekten: använda flera CPU-kärnor till något som har med rendering att göra är DX11 klart bättre.

Tror man får en liten skev bild kring DX11 kontra DX12 samt OpenGL kontra Vulkan. Vulkan och DX12 är på det stora hela väldigt lika, men tror man kommer se en större vinst att gå från OpenGL till Vulkan jämfört med att gå från DX11 till DX12 då OpenGL-drivarna är rejält mycket risigare än DX11 drivarna för konsument-GPUer. Doom var ju det första större spelet att använda OpenGL på flera år, varför skulle AMD/Nvidia lägga speciellt mycket krut på sina OpenGL-drivare?

Finns ju två spel till som använder Vulkan, DOTA 2 och Talos Principle. Dessa har också DX11 stöd och där är DX11 i genomsnitt snabbare än Vulkan, är konsekvent snabbar på Nvidia medan det varierar beroende på GPU-modell för AMD.

Att DX12/Vulkan lägger mer i knät på spelutvecklarna kommer ställa till det, hur mycket vet vi inte än (men ser inte så bra ut...). Tror också att man faktiskt inte riktigt förstått exakt vilka flaskhalsar man hade med DX11, naturligtvis fanns en rad idéer men gissar att flera visat sig vara felaktiga.

Utvecklarna av Ashes of the Singularity var ju övertygade om att DX11 aldrig skulle matcha DX12 i den titeln, för Nvidia är väl DX11 numera snabbare än DX12 (vilket inte var fallet initialt) och även AMDs Polaris 10 kort presterar riktigt bra i DX11 där.

Konsolerna är speciella på flera sätt, så optimeringar som fungerar bra där behöver inte alls fungera bra på PC. Inte ens på GCN-kort. Några exempel är att konsoler är integrerade CPU/GPU-lösningar, något som ger långt lägre latens mellan CPU och GPU vilket kan utnyttjas till att göra delar på CPU och delar på GPU. PC med dGPU har en PCIe buss med ok bandbredd, men med långt högre latens mellan CPU och GPU än konsolerna.

Konsolerna är oftare CPU-bundna än GPU-bundna, en normal spel PC är i princip aldrig CPU-bunden. Low-overhead API ger ju inte mer kraft i GPUn, den sänker lasten på CPU-delen som överhuvudtaget inte är en flaskhals på PC...

Var ju samma visa med Mantle. Enda gången det var snabbare än DX11 var om man körde med väldigt svag CPU.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Prestandan i DX11 borde ju förf*n vara i DX12.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Nya drivers för Nvidia
Game Ready Drivers provide the best possible gaming experience for all major new releases. This driver has been released to provide optimal experience for World of Warcraft: Legion, Battlefield 1: Open Beta, Deus Ex: Mankind Divided, and Quantum Break on STEAM.

http://www.guru3d.com/files-details/geforce-372-70-whql-drive...

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Digital fyndjägare

Ser riktigt lovande ut på dessa kort och ändå är det i BETA stadie, great job DICE, jätte najsigt.

Hej @Yoshman: Du verkar vara den enda som är bra insatt i detta.
En sak jag fundera på är vad är det som ser bättre ut grafiskt om man jämför DX11, DX12, OpenGL och Vulkan? Jag kan minsann inte se att grafiken blir bättre på något sätt men kanske är det detta som gör att i DX12 så blir spelet mer tungdrivet? Kanske ser man någon skillnad i grafiken om man vet vad man ska titta på då man jämför DX11 direkt mot DX12, OpenGL och Vulkan? Kanske ser det sämre ut? Eller bättre men jag ser ingen skillnad alls på grafiken längre.
Förr kunde man se skillnader på spel då de använde sig utav olika typer av API (Application Programming Interface), kollar man OpenGL förr och jämförde med Direct X så var det skillnad på grafiken också. Men nu verkar det bara handla om FPS. Förr såg man skillnad också på spel när de använde sig utav PhysX, GameWorks m.m. men vad gör DX11, DX12, OpenGL och Vulkan för grafisk skillnad idag?

edit En annan fråga jag kom på nu är varför följer man inte en standard på PC så som man gör på TV-spel? Då skulle ju vi som spelar på PC få njuta av mer ögongodis så som PhysX m.m. än de som spelar på TV-spel eller har jag fel?

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Inte förstått vitsen med DX12, i de flesta tester ger det sämre fps och ingen skillnad i grafik, men det kanske kommer?

DX12 minskar framförallt CPU overhead och PC har under lång tid hållits tillbaka av GPUn. Om grafikkortet flaskhalsar så spelar det inte så stor roll om processorn får det enklare. Dessutom läggs större ansvar på spelutvecklaren att göra det som tidigare varit drivrutinens jobb, vilket än så länge inte gett några speciellt imponerande resultat.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Intresserad av att få se en jämförelse mellan Vulkan och Direct x 12 framöver också.

Permalänk
Avstängd

Testa Vulkan också tack?

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Min uppfattning är att DX12 och vulkan främst har bättre stöd för flertrådade processorer så det hade varit mer intressant att se en i7a i detta testet.. Men kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@GilbertG:
Förmodligen är DX12 ett lager ovanpå DX11 som med nästintill samtliga halv-implementeringar av DX12 än så länge. Det kan väl inte vara så svårt att förstå att alla grafiska funktioner, effekter etc är utvecklade runt och kallar funktioner från DX11, det är inte bara att byta ut DX11 mot 12. Det går säkert att optimera en del men fördelarna av DX12 kommer inte synas förrns vi har spel utvecklade runt DX12. OpenGL delar mer med Vulkan än vad DX12 gör med DX11, därför Vulkan halv-implementeringar i OpenGL baserade spel ger bättre prestanda med Vulkan.

Tror också det, kommer dessvärre att dröja innan spel skrivs i native DX12. Folk som siter på annat än Windows 10 och största anledningen stavas konsoller.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

pallar min dator i sign dra runt det på low i över 70-90 fps tro? :/

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk

Jag tror det här med Dx12 och att programmera närmare hårdvaran tyvärr fallerar på framförallt ekonomiska aspekter.

Om man tänker att DX11 är den api som kostar minst tid att utveckla till och man får predikterbara om än inte de mest optimala resultaten. Det är beprövat och utvecklingstiden och resursåtgång hyffsat förutsägbara.

DX12 och Vulkan etc har problemet att du måste lägga väldigt mycket mer resurser på de i både form av pengar och tid för att få ut ett mer optimalt resultat som tyvärr för den stora massan av kunder kanske inte betyder så mycket i slutändan? Det är nummer på ett papper men 150fps eller 200fps är ointressant. Majoriteten av kunder bryr sig om att spelet fungerar och ser snyggt ut. Om det kunde vara mer optimerat än vad det är inte en USP. Den enda situation det kommer göra stor skillnad är väl för de med svaga system som kan komma upp på en acceptabel nivå.

Ponera att du som utvecklare står mellan att välja att utveckla mot och optimera för en av dessa två api:er. Vilken väljer du? Tänk att du dessutom har ändligt med resurser och grav tidspress.

Jag dissar inte DX12 och Vulkan för det är otroligt coola teknologier och jag önskar fler spel kunde realisera potentialen i de. Men som situationen är nu så finns det få marknadsincitament att lägga massa resurser på de, de resurserna får man bättre utdelning på någon annanstans i utvecklingen.

De är helt enkelt rena ingenjörsprodukter som måste ge någon marknadsmässig fördel eller så måste resursåtgången och resultatet bli i paritet med DX11 och där är vi långt ifrån idag.

Permalänk
Medlem

hmm, igår spelade jag betan utan problem och allt flöt på riktigt bra! Vaknar upp idag, uppdaterar till nya Nvidia drivrutiner och nu får jag Direct X error när jag försöker starta spelet

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@GilbertG:
Förmodligen är DX12 ett lager ovanpå DX11 som med nästintill samtliga halv-implementeringar av DX12 än så länge. Det kan väl inte vara så svårt att förstå att alla grafiska funktioner, effekter etc är utvecklade runt och kallar funktioner från DX11, det är inte bara att byta ut DX11 mot 12. Det går säkert att optimera en del men fördelarna av DX12 kommer inte synas förrns vi har spel utvecklade runt DX12. OpenGL delar mer med Vulkan än vad DX12 gör med DX11, därför Vulkan halv-implementeringar i OpenGL baserade spel ger bättre prestanda med Vulkan.

Absolut. Men i det här fallet har ju DICE för bövelen jobbat med dess anfader Mantle ända från början och borde ha gedigen kunskap om arbetssättet och implementerat detta fullt ut vid det här laget.

Att köra med wrappers som flera spelbolag gör är ju höjden av efterblivenhet, eftersom hela poängen med DX12 är prestanda och inte grafiska effekter.

Skrivet av SolidReactor:

Jag fattar inte en grej... Dice Johan Andersson & co utvecklade Mantle tillsammans med AMD, Mantle lade grunden för Vulkan, så Dice bör ha en gedigen kunskap för Vulkan och lagt massor av resurser för denna API men ändå så satsas det på DX12 framför Vulkan i detta spel?
Är det något jag har missat? Finns Vulkan redan i frostbite? Om inte är det planerat ens?

Rabatter från MS? Bättre support? Supporten kan jag tänka mig är viktigt för större spelbolag som inte har tid att pilla utan måste ha en förutsebar utvecklingsprocess. Och MS har ju starka incitament att trycka för DX12 så de får ett riktigt argument för folk att byta till NSA 10 med den prenumerationsmodell MS vill införa. Kompatibilitet med Xbox nämnde en annan, kanske spelar in också.

Skrivet av philipborg:

Jag förstår inte allt skitsnack mot Dx12 i denna tråden... Uppenbarligen är Dx12 implementationen inte klar. I spelet så säger dem till och med explicit att den inte är klar och att man inte nödvändigtvis bör förvänta sig prestanda förbättringar utan riskerar snarare prestanda förluster.

För att dra en liknelse till Dx11 vs Dx12.

Dx11 är en ikea byggsatts.
Dx12 är råvaror.

Resultatet kan bli rejält mycket bättre med råvaror i rätt händer (likaväl som det kan bli rejält mycket sämre i fel händer) men det kräver mer arbete för att bli funktionellt. Dx12 implementationen i BF1 är inte klar ännu och hantverkarna arbetar fortfarande för fullt med det. Ganska konstigt då att i min åsikt börja hävda att det är råvarornas fel eller Dice fel när det är ett uppenbart fall utav Work In Progress. Det är en BETA inte final release... Spelet släpps inte förrän om nästan två månader.

Detta testet med Dx11 vs Dx12 bör snarare ses som ett tecken på hur långt implementationen har kommit, inte hur bra den är. Vi får vänta och se när spelet faktiskt släpps om det är en bra implementation eller inte, annars får vi bara hoppas att dem polerar upp den rejält.

DICE har ju förhållandevis korta utvecklingscykler, och med EA så är beta inte en riktigt beta, utan snarare en förhandsvisning i reklamsyfte av en produkt som i stort sett är färdig. Det betyder att om inte DX12, eller något annat för den delen, är implementerat i det här stadiet så kommer det aldrig riktigt bli det, utan i bästa fall endast en efterhandskonstruktion. DX12 och Vulkan kräver i stort sett att det görs från grunden för att det ska fungera bra.

Vad som gör det hela uppseendeväckande är att DICE ju jobbat med Mantle på sin tid och är de som väl har mest erfarenhet av hela Mantle/DX12/Vulkan-grejen. Att de uppenbarligen inte använder sig av det är en stor besvikelse.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Verkar som jag köpte 1080 i onödan till 1080p lirande? Dags för ny skärm kanske

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Jaegrlicious:

Verkar som jag köpte 1080 i onödan till 1080p lirande? Dags för ny skärm kanske

Det var väl ganska uppenbart redan vid de första testerna av de korten?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

hmm, igår spelade jag betan utan problem och allt flöt på riktigt bra! Vaknar upp idag, uppdaterar till nya Nvidia drivrutiner och nu får jag Direct X error när jag försöker starta spelet

Jag hade samma problem i natt fast med den förra drivisen. Körde DDU och nyaste drivisen, och stängde även av DDR så att inte grafikkortet jobbade på max längre. Vet inte vad som löste det, men det har löst sig iaf

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW