Följ Black Week på SweClockers

Vilka är era favorit single player fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Skaffade nyss gta v och det var mycket bättre och roligare än jag trodde. Den där Trevor är ju för underbar 😀
Räknas gta v som fps-spel? Känns som en bland av flera olika genrer.

Tw3 är verkligen inte för alla. Med flera tusen timmar rpg-spelande i bagaget kan jag säga att tw3 är bland dom tråkigaste spelen jag provat. Mäktar inte ens med tio timmar.

Fallout 4 är mycket underhållande i många timmar. Likaså Skyrim, fast inga av dessa är väl heller egentligen fps-spel i klassisk mening. Fast orka bry sig om vilken genre någon placerar vissa spel i. Är det bra så är det bra.

Går att spela i first person och innehåller ganska mycket vapen så ja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

System Shock 2. 100 ggr bättre än bioshock.

Hur kunde jag glömma denna klassiska pärla!
Denna och Halflife är måsten

Permalänk
Medlem

Håller med, Halflife är ett måste.
Dishonored är ett jäkligt bra spel också, sen så måste du prova Just Cause 2...så himla roligt! 3'an sög dock.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hur kunde jag glömma denna klassiska pärla!
Denna och Halflife är måsten

Skrivet av DatorMuppen:

Dishonored är ett jäkligt bra spel också, sen så måste du prova Just Cause 2...så himla roligt! 3'an sög dock.

system shock 2 och hl 1-2 spelade jag sönder ,de kom när jag var med dator sist och jag tyckte precis som ni att de var riktigt bra. bioshock har jag också spelat.

ok vi kan utöka det till 3rd person med. silent hill 1-3 har jag lirat.

hur är det med red dead redemption? vilka av call 9f duty och battlefield är single player måsten?

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Bioshock Infinite, sjukt bra spel och häftig story!

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Half-Life har tyvärr åldrats ganska dåligt men finns ju mods för att fräscha upp det som tur är

Själv spelar jag ganska mycket Goldeneye Source 5.0 som är en Half-life 2 Mod som egentligen inte har något med Half-Life 2 mer än att den är baserad på HL2 Death Match och är som namnet kanske avslöjar multiplayer delen av Goldeneye 007 till n64 omarbetad och uppdaterad i source motorn utan att ha förstört den "gamla" känslan jämfört med t.ex. Goldeneye Reloaded som var CoD med lite andra vapen i princip

https://www.youtube.com/watch?v=-E4XtdEnWx4

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Duke Nukem 3D var väl ändå det första FPS där man ska använda mus?

http://dukenukem.com/?age-verified=02b5641dea

Nix!

https://www.wikiwand.com/en/The_Terminator:_Future_Shock

Permalänk
Medlem

Far cry 3
och
Call of duty - World at war

Good stuff

Permalänk
Medlem

Far Cry är nice, gillar ettan och tvåan skarpt. Metro känns lite dystert, men ändå ett nice spel.

Dishonored hade största "wow-faktorn" för mig förutom senaste bioshock.

Annars har du Star Wars Jedi knight ii Jedi outcast nostalgi på hög nivå

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk

Half Life och Bioshock

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

Farcry 3 riktigt maxat spel

Permalänk
Medlem

Goldeneye 64

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk

Crysis, DOOM, HF serien! Svårslaget!

Permalänk

Spelar själv endast singel player - helst shooter spel.
Så några av mina favoriter genom åren är
Crysis spelen, Bioshock , Far Cry spelen, Wolfenstein spelen, Metro spelen, Battlefield, Dying Light mfl
Jag gillar även Sniper spelen hårt - att smyga runt och prickskjuta
Några spel som kanske inte har den bästa grafiken, men som jag verkligen fastnat för är Dishonored, Singularity - väntar med spänning på Dishonored II

Spel som jag köpt, men bara lämnat efter ett par timmar är t.ex The Witcher 3, Batman Arkham, Hitman senaste - inte i min smak alls.

Permalänk
Medlem

@biorrith: Ezio Auditore da firenze, Assassins creeds spelen har bland de bästa storylinen.

Visa signatur

Corsair AX 1600i | Z690 Asus Rog Maximus Extreme | G.skill trident Z DDR5 16x2 (32gb)| M.2 Samsung 980 Pro 2 tb | Intel I9-14900ks 24 cores / 32 threads | Uhd 770 > 4xxx series(överpris) | Asus rog 360 mm III | Asus Hyperion gr701 White | Windows 11 Pro 64 bit

Permalänk
Skrivet av EsoxLucius:

Spelar själv endast singel player - helst shooter spel.
Så några av mina favoriter genom åren är
Crysis spelen, Bioshock , Far Cry spelen, Wolfenstein spelen, Metro spelen, Battlefield, Dying Light mfl
Jag gillar även Sniper spelen hårt - att smyga runt och prickskjuta
Några spel som kanske inte har den bästa grafiken, men som jag verkligen fastnat för är Dishonored, Singularity - väntar med spänning på Dishonored II

Spel som jag köpt, men bara lämnat efter ett par timmar är t.ex The Witcher 3, Batman Arkham, Hitman senaste - inte i min smak alls.

Jag tror jag frågade innan, men om jag vill spela ett av COD/ BAttlefieldspelen med bäst singel player spel, vilket skal man välja då? Har ej möjlighet att spela multiplayer.

Skrivet av Medien:

@biorrith: Ezio Auditore da firenze, Assassins creeds spelen har bland de bästa storylinen.

Ja, assasins creed spelen vill jag ju såklart lira, har hört mycket bra om dem, men vilket skall man börja med?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mass effect triologin! all the way! rekommenderas starkt.

Permalänk
Skrivet av timpaatkins:

Jag tror jag frågade innan, men om jag vill spela ett av COD/ BAttlefieldspelen med bäst singel player spel, vilket skal man välja då? Har ej möjlighet att spela multiplayer.

Battlefield Bad Company 2 lär i motsats till de nyare Battlefieldspelen ha en riktigt bra single player kampanj. Även lite äldre CoD lär ha det men dock har jag inte koll på vilka.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@timpaatkins: Börja med:
1.Assassin's Creed (2007)
2.Assassin's Creed II (2009)
3.Assassin's Creed: Brotherhood (2010)
4.Assassin's Creed: Revelations (2011)
5.Assassin's Creed III (2012)

Visa signatur

Corsair AX 1600i | Z690 Asus Rog Maximus Extreme | G.skill trident Z DDR5 16x2 (32gb)| M.2 Samsung 980 Pro 2 tb | Intel I9-14900ks 24 cores / 32 threads | Uhd 770 > 4xxx series(överpris) | Asus rog 360 mm III | Asus Hyperion gr701 White | Windows 11 Pro 64 bit

Permalänk
Medlem

Ingen har nämnt min absoluta favoritspelserie of all tiiime! S.T.A.L.K.E.R serien förstås!
Börja med det första spelet Shadow of Chernobyl.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Skrivet av J-Ballz:

Ingen har nämnt min absoluta favoritspelserie of all tiiime! S.T.A.L.K.E.R serien förstås!
Börja med det första spelet Shadow of Chernobyl.

hehe jo JAG skrev det i första inlägget, men har bara spelat SoC, längtar tills jag kan lira de andra. Fullkomligt älskade det spelet, spelade med den modden också som gör allt lite mer realistiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Unreal (1997)
Soldier of fortune I (2000)
System shock 2 (1999) (Mycket bättre än bioshock på i princip alla plan, imo).
Star trek: Elite force (2000)
Quake (1996)
Quake 2 (1997)
DOOM (1993)
DOOM 2 (1995)
Bioshock I (2007) 2:an och infinite var också bra, men ettan steals the show, helt klart.
Heretic (1996)
Hexen (1995)
FEAR I (2005)
Return to castle wolfenstein (2001)

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av timpaatkins:

Ja, assasins creed spelen vill jag ju såklart lira, har hört mycket bra om dem, men vilket skall man börja med?

Om du frågar mig är Battlefield (4) överlägset bäst - bra grafik och nice shooting.
COD funkar inte för mig.
Min åsikt såklart

Permalänk
Medlem

Deus Ex Human Revolution var ett toppenspel! Har inte spelat uppföljaren Mankind Divided än, men det lär vara rätt Ok det med.

Battlefield Bad Company 2 har en rätt kul single player med.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

1. Halflife serien, satte nog en ribba så högt så att många strävar fortfarande efter att komma dit.

2. Battlefield serien, speciellt modern combat modden slukade min tid i början.

3. Titanfall, tog min mechwarrior fetisch till helt nya höjder.

EDIT: Det var ju SP det var frågan om så hedersplatsen går till CoD MW2.

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem

AC Brotherhood är en favorit hos mig. Spelat det en sjuk mängd, haha.

I FPS-spel så tycker story-lägena på CoD 4-Bo3 och BF2-BF4 är riktigt underhållande. Skönt att sitta och spela igenom bara, MW2 storyn som är favoriten. Dessa har ju även stora onlinelägen!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Inaktiv

Quake II...

Men du borde lyssna på de som sagt System Shock 2 och Half-Life serien.

Deus Ex serien är också bra. Men den senaste, Mankind Divided har väldigt... handkontrollig muskontroll -.-

Permalänk
Medlem

System Shock 2 är det FPS-spel jag anser bäst i sin helhet (också ett av de två bästa spelen oavsett genre imo).

F.E.A.R. (2005) ligger inte långt bakom. Det ligger i den absoluta toppen när det gäller ren gameplay. Få saker är så roliga som att spränga bort lemmar i slowmotion.
Expansionerna (Extraction Point och Perseus Mandate) är trevliga också, men uppföljarna är värdelösa i mina ögon.

Trespasser (1998) har fantastisk atmosfär och intressant, men tyvärr klumpig combat. Dinosaurierna är buggade, men skrämmer ändå skiten ur mig. Nytänkande på flera sätt, men allmänt sågat. Jag älskar det.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Skrivet av v1lle:

System Shock 2 är det FPS-spel jag anser bäst i sin helhet (också ett av de två bästa spelen oavsett genre imo).

F.E.A.R. (2005) ligger inte långt bakom. Det ligger i den absoluta toppen när det gäller ren gameplay. Få saker är så roliga som att spränga bort lemmar i slowmotion.
Expansionerna (Extraction Point och Perseus Mandate) är trevliga också, men uppföljarna är värdelösa i mina ögon.

Trespasser (1998) har fantastisk atmosfär och intressant, men tyvärr klumpig combat. Dinosaurierna är buggade, men skrämmer ändå skiten ur mig. Nytänkande på flera sätt, men allmänt sågat. Jag älskar det.

finns det några texture packs till fear? Spelade det litegrann för ett halvår sen och det såg riktigt trist ut tbh. (menar inte gameplay utan själva texturer ect. Hur är AI:n?

SS2 spelade jag ock älskade när jag hade dator sist, faktum är att det kan vara det spelet jag spelade sist inann jag slutade spela förutom när jag tog mig genom bioshock på lägsta inställningarna i min nu utbytta maskin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@timpaatkins:
Inte vad jag vet.
Jag har inte känt något behov av sådana, så jag har inte letat.
AI:n är fantastisk. Den står sig väldigt bra mot de flesta spel i dag.
https://youtu.be/fdVs9jPfNkQ?t=2m55s

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM