Letar efter chassi som är en "bärbar stationär med inbyggd skärm och tangentbord/touch."

Permalänk

Letar efter chassi som är en "bärbar stationär med inbyggd skärm och tangentbord/touch."

Hej! Behöver en workstation som är heluppgraderingsbar, så att även moderkort kan bytas. Ska bara lunkas mellan hem och studio då och då, och vill verkligen slippa ha flera system... blir bara en enda röra...

Här är en bild på nåt gammalt som inte verkar säljas längre (kan ha fel), men det är den typen jag letar efter. Lite modernare design hade dock inte skadat...

Frågar här, pga vet inte ens vad jag ska googla på för att få ett effektivt resultat.

Mvh

Permalänk
Medlem

Tror inte det du söker efter finns. Har för mig den bilden som du har postat är igentligen en gammal buisness "laptop"

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Sapphire PULSE RX 7600 8GB GAMING/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Avstängd

kanske skulle testa köra moderna varianten med laptop och laptop väska annars

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Kan lösningen att ha...
Två skärmar, en hemma och en på jobbet
Ett ITX-baserat system
... funka?

Permalänk

Macbook pro är det jag vill ha egentligen, rent estetiskt, men pga mobilt grafikkort och max 16gb ram kan jag inte jobba med den...
Om detta som jag efterfrågar inte finns vet jag inte hur jag ska lösa det. Måste ta en riktig funderare. Jag var redan så glad att jag ens hade kommit på en idé som faktiskt skulle funka...

Itx funkar om det kan ta ett hi-end grafikkort. Men tanken är ju att göra som du beskriver, men att ha ett extra alternativ om jag behöver köra helt mobilt. Och orkar inte tanken på extern miniskärm. Det är allt sånt jag vill komma bort från... Försvunna sladdar och glappa anslutningar osv...

Permalänk
Rekordmedlem

Det du letar är snarare rackmonteringsbar monitor, tangentbord och en datorlåda, sedan skruvar du ihop delarna i balkar i stället för att sätta dem i ett vanligt rack, du kan ju ha delarna i en case också om det är musikstudio du syftar på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: Ingen dum idé! hoppas att det finns lätta varianter i aluminium eller kolfiber eller likn. Å andra sidan är 19" rack lite väl stort.

Permalänk

Eventuellt hitta en liten mini-låda och hitta en skärm som matchar i storlek, och med nåt gångjärn mellan. men har inget förtroende i att jag skulle palla snickra ihop det korrekt. bygga dator, visst. snickra, vetefan...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av BradMehldau:

@mrqaffe: Ingen dum idé! hoppas att det finns lätta varianter i aluminium eller kolfiber eller likn. Å andra sidan är 19" rack lite väl stort.

Då får du nog bygga lådan helt själv för aluminium är nog det som gäller men det borde inte vara så svårt att bygga i en väska om du vill få det lite billigare

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Tittade vidare på 19-tums rackskärmar med inbyggt keyboard... verkar som att det kan vara ett bra alternativ. mitt intryck av rack är att det är så stort, men tar man bort rackväskan och sätter dit egna skyddsbeslag och ser till att allt sitter ihop tight, borde det inte vara så jobbigt att släpa på...

Permalänk

@BradMehldau: Pröva att söka på "portable pc", och sedan kolla bilderna, där fick jag upp allt möjligt konstigt.

Permalänk

Ska kolla! Är just nu inne i tanken på att ev köpa dessa två, och mecka ihop ngt.

https://www.komplett.se/product/893400/datorutrustning/chassi...

https://www.komplett.se/product/876271/datorutrustning/bildsk...

bredden diffar på 2mm. det är rätt nice.

Permalänk
Medlem

Och varför inte bara köpa en riktig workstation istället med ett profesionellt grafikkort om det du vill ha eg är en bärbar? T.ex. Lenovo P70 eller HP ZBook G3?

Permalänk
Medlem

Vad ska du göra med datorn?
Vilka program ska du använda?
Blir lite lättare att ge förslag på lösningar om du berättar det

Permalänk

Basically är det jag vill ha en superworkstation för musik, och även bra gpu för gaming, och "släpbarhet". Nu lutar det helt plötsligt mot en Sager/Clevo med 6700K-processor, förutsatt att det går att göra en hackintosh av den.