Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lanering:

Blivit klar med 2 jobb nu, rapporter finns. Lite besviken på den senaste. Men misstag händer, kolla de gärna

@kertander
@tcntad

Jag kommer faktiskt acceptera den, men du måste göra en incidentrapport.
Ange skade%, var nånstans det skedde på ett ungefär så görs rätt avdrag.

Permalänk
Medlem

*Beatbox*

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Här är något kanske:

https://www.trucksim.org/threads/an-open-source-vtc-cms.6733/

Annars är VTMLive ganska bra tycker jag.

Tack, synd dem inte hade något användbart.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Vi råkade ut för en bugg i ETS2 idag

När vi (jag och Robin) skulle köra av färjan i Rostock så hände detta:

https://youtu.be/cnduafZIPMU

Känns inte rätt och Robin åkte på 2% skada på trailern. Åsikter på det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

När vi (jag och Robin) skulle köra av färjan i Rostock så hände detta:

https://youtu.be/cnduafZIPMU

Känns inte rätt och Robin åkte på 2% skada på trailern. Åsikter på det...

Tror inte det har att göra med om man kör lugnt eller inte utan att det handlar om någon form av fel vid utsättningen av bilarna som överlappar varandra. Det är i alla fall vad jag tror. Skicka länken till SCS med en bugg rapport eller nåt

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Tror inte det har att göra med om man kör lugnt eller inte utan att det handlar om någon form av fel vid utsättningen av bilarna som överlappar varandra. Det är i alla fall vad jag tror. Skicka länken till SCS med en bugg rapport eller nåt

Men SCS supportar inte Multiplayer ju!! Skicka till TruckersMP kanske...

När jag sa att vi måste ta det lugnt så menade jag att vi kanske väntar lite med att ta färjan och inte kör så tät in på varandra. Kanske att en åker över först, kör av och meddelar att nästa kan åka, och så vidare...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av FlashTec:

Tror inte det har att göra med om man kör lugnt eller inte utan att det handlar om någon form av fel vid utsättningen av bilarna som överlappar varandra. Det är i alla fall vad jag tror. Skicka länken till SCS med en bugg rapport eller nåt

Skrivet av kertander:

Men SCS supportar inte Multiplayer ju!! Skicka till TruckersMP kanske...

När jag sa att vi måste ta det lugnt så menade jag att vi kanske väntar lite med att ta färjan och inte kör så tät in på varandra. Kanske att en åker över först, kör av och meddelar att nästa kan åka, och så vidare...

Exakt. Det är TruckersMP som ansvarar för detta. Skriv till dem i forumet att det saknas/behövs en "no collision zone" i stad "xxxx"
Ingen skaderapport behövs i detta fall, anges rapport notera det i "comments" så är det OK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

När vi (jag och Robin) skulle köra av färjan i Rostock så hände detta:

https://youtu.be/cnduafZIPMU

Känns inte rätt och Robin åkte på 2% skada på trailern. Åsikter på det...

Synd att det hände men vi får göra som vi sa, en åker färjan, kör utåt lite och meddelar den andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Tror inte det har att göra med om man kör lugnt eller inte utan att det handlar om någon form av fel vid utsättningen av bilarna som överlappar varandra. Det är i alla fall vad jag tror. Skicka länken till SCS med en bugg rapport eller nåt

Har du tänkt börja köra multiplayer? Skulle varit kul och sedan skulle du kunna gå med våran VTC!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanering:

Har du tänkt börja köra multiplayer? Skulle varit kul och sedan skulle du kunna gå med våran VTC!

Hänger i dom flesta ETS trådar

Hade egentligen tänkt fortsätta med sp enbart som tidigare men blir själv hemma nästa vecka så då kanske jag skulle kunna prova. Kör med enbart tangentbord (Logitech G710+) så måste sätta mig in i hur macro knapparna fungerar först så jag kan svara på frågor på nåt sätt, då jag saknar headset och känns lite overkill för att gå och köpa ett bara för att prova på nåt

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Finns många olika headsets.. Men det gjordes en artikel om olika headsets under tusen kr förra året i nov: http://www.sweclockers.com/test/22879-headset-fran-logitech-s...

Jag är jättenöjd med mitt nya headset! Tack igen för tipset.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/253868-h...

Rekommenderar denna om ni funderar på att köpa nytt.

Har även fått CB-radion i Multiplayern att fungera. Bara välja kanal, trycka ner V-tangenten och prata på

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Jag är jättenöjd med mitt nya headset! Tack igen för tipset.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/253868-h...

Rekommenderar denna om ni funderar på att köpa nytt.

Har även fått CB-radion i Multiplayern att fungera. Bara välja kanal, trycka ner V-tangenten och prata på

Skönt att höra! Hoppas du gillade dom

Permalänk
Medlem

Lastbilslack

Tänkte på en sak. Vi har en firma nu och har börjat köra lite. Vi har en logga. Bör vi inte fixa eller komma överens om hur våra lastbilar skall se ut också? Vi kanske bör ha en SwecVTC-godkänd lack, eller vad tycker ni? När jag stöter på konvojer så har de ofta samma färg på sina lastbilar, ser ganska coolt ut.

Vet ni om man kan modda ett painjob och sen använda det på MP? Jag vet att det skall gå i singelplayer. Vore kul om det gick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Tänkte på en sak. Vi har en firma nu och har börjat köra lite. Vi har en logga. Bör vi inte fixa eller komma överens om hur våra lastbilar skall se ut också? Vi kanske bör ha en SwecVTC-godkänd lack, eller vad tycker ni? När jag stöter på konvojer så har de ofta samma färg på sina lastbilar, ser ganska coolt ut.

Vet ni om man kan modda ett painjob och sen använda det på MP? Jag vet att det skall gå i singelplayer. Vore kul om det gick.

Det var det jag tänkte. Skulle varit coolt med ett lastbilslacka som alla har gemensamt i VTC:en. Du kan dock kolla YouTube och se om du hittar något om just det

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

Tänkte på en sak. Vi har en firma nu och har börjat köra lite. Vi har en logga. Bör vi inte fixa eller komma överens om hur våra lastbilar skall se ut också? Vi kanske bör ha en SwecVTC-godkänd lack, eller vad tycker ni? När jag stöter på konvojer så har de ofta samma färg på sina lastbilar, ser ganska coolt ut.

Vet ni om man kan modda ett painjob och sen använda det på MP? Jag vet att det skall gå i singelplayer. Vore kul om det gick.

Skrivet av Lanering:

Det var det jag tänkte. Skulle varit coolt med ett lastbilslacka som alla har gemensamt i VTC:en. Du kan dock kolla YouTube och se om du hittar något om just det

I MP blir det svårt. Jag kör svart/orange stil:
Vid 09:19 https://www.youtube.com/watch?v=Sr4YVydd4xc&index=23&list=PL5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

I MP blir det svårt. Jag kör svart/orange stil:
Vid 09:19 https://www.youtube.com/watch?v=Sr4YVydd4xc&index=23&list=PL5...

Ser bra ut. Vi har ju redan en YouTube yta för SwecLogistics ju!!

Vi kan komma överens om vissa färger, färgnyanser, som t.ex. Orange/svart/grå som i loggan. Sen kan vi ta olika motiv i dessa färger. Jag tror det skulle se bra ut plus att man kommer få känslan av lite personlig touch. Orange som huvudfärg och svarat/gråa motiv vore snyggt. Skall testa olika paintjobs ikväll.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

Ser bra ut. Vi har ju redan en YouTube yta för SwecLogistics ju!!

Vi kan komma överens om vissa färger, färgnyanser, som t.ex. Orange/svart/grå som i loggan. Sen kan vi ta olika motiv i dessa färger. Jag tror det skulle se bra ut plus att man kommer få känslan av lite personlig touch. Orange som huvudfärg och svarat/gråa motiv vore snyggt. Skall testa olika paintjobs ikväll.

Det tycker jag aboslut, huvudsakligen orange/svart/grå i valfri kombination med motiv, go!
Inte hittat nån som passar mig riktigt än faktiskt

Permalänk
Medlem

Så här ser bilen ut som jag rattar för tillfället bortsett från ett skydd i fronten nu med en hel del lampor

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Så här ser bilen ut som jag rattar för tillfället bortsett från ett skydd i fronten nu med en hel del lampor
https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/view/4E1/00000000002341E4.jpg

Snyggt! Synd att man kan inte editera texten ovanför hytten. Vore fint med SwecVTC istället för XF

Min har svenska färger just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Snyggt! Synd att man kan inte editera texten ovanför hytten. Vore fint med SwecVTC istället för XF

Min har svenska färger just nu.
https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/view/2C1/000000000023A1C2.jpg

Snyggt

Det går ju säkert bara man har vetskapen om hur, finns ju grupper som gör skins och annat åt bilarna hela tiden

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kom ihåg att bifoga bild på sammanfattningen också innan ni skickar in eran körrapport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Kom ihåg att bifoga bild på sammanfattningen också innan ni skickar in eran körrapport.

Japp jag gör det men du lyckades nyligen godkänna 2 av mina rapporter innan jag hann inkludera bilderna :). Det var igår. Rapporterna genereras automatiskt av VTMLIVE och ibland kör jag flera jobb efter varandra och fixar till rapporterna efteråt alla på en gång. Jag kunde inte lägga till de efteråt. Men jag har bilderna liggande på imgur om du behöver dubbelkolla sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vem var det dock som hade godkänd min rapport utan imgur bild? Var försenad till träningen så jag hann aldrig lägga till en imgur bild. Men tackar i förhand

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

Japp jag gör det men du lyckades nyligen godkänna 2 av mina rapporter innan jag hann inkludera bilderna :). Det var igår. Rapporterna genereras automatiskt av VTMLIVE och ibland kör jag flera jobb efter varandra och fixar till rapporterna efteråt alla på en gång. Jag kunde inte lägga till de efteråt. Men jag har bilderna liggande på imgur om du behöver dubbelkolla sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Lanering:

Vem var det dock som hade godkänd min rapport utan imgur bild? Var försenad till träningen så jag hann aldrig lägga till en imgur bild. Men tackar i förhand

Såklart ingen rikspanik då VTMLive fyller i nästan allt själv.
Ser framemot uppdatering som förhoppningsvis fyller i mer automatiskt.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av kertander:

Jag är jättenöjd med mitt nya headset! Tack igen för tipset.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/253868-h...

Rekommenderar denna om ni funderar på att köpa nytt.

Har även fått CB-radion i Multiplayern att fungera. Bara välja kanal, trycka ner V-tangenten och prata på

roligt att jag kunde hjälpa.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Endast jag som har detta problemet?

http://imgur.com/a/WU5zX

"An error occured" När jag försöker ändra rapporten....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanering:

Endast jag som har detta problemet?

http://imgur.com/a/WU5zX

"An error occured" När jag försöker ändra rapporten....

Her hänt mig med vid några tillfällen. Jag har buggrapporterat detta till VTM-support. Gör du det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Såklart ingen rikspanik då VTMLive fyller i nästan allt själv.
Ser framemot uppdatering som förhoppningsvis fyller i mer automatiskt.

Jag hoppas att de åtminstone buggrättar det. Inte bra om vi inte kan editera Journalen innan den accepteras. När detta händer, skall vi posta sammanfattningsbilden här då?

En annan sak ang. rapporter. Du har ju kört innan VTM på MyVTC. Funderar du på att föra över dessa jobb till VTM? SwecVTC har ju faktiskt existerat ett tag nu. Synd att tappa allt du har gjort bara för att vi var tvungna att byta när MyVTC stängde ner. Eller blir det för mycket jobb? Bara som en kuriosa, hur mycket pengar/km har du kört för SwecVTC sen du startade företaget?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

Jag hoppas att de åtminstone buggrättar det. Inte bra om vi inte kan editera Journalen innan den accepteras. När detta händer, skall vi posta sammanfattningsbilden här då?

En annan sak ang. rapporter. Du har ju kört innan VTM på MyVTC. Funderar du på att föra över dessa jobb till VTM? SwecVTC har ju faktiskt existerat ett tag nu. Synd att tappa allt du har gjort bara för att vi var tvungna att byta när MyVTC stängde ner. Eller blir det för mycket jobb? Bara som en kuriosa, hur mycket pengar/km har du kört för SwecVTC sen du startade företaget?

MyVTC finns ju inte kvar. Huruvida den databasen finns vet jag inte.
Jag själv låg i topp när MyVTC fanns men idag har jag ingen statistik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

MyVTC finns ju inte kvar. Huruvida den databasen finns vet jag inte.
Jag själv låg i topp när MyVTC fanns men idag har jag ingen statistik.

Tog du inga sammanställningsbilder som vi gör idag?