Android 6 och Exchange notifikationer

Permalänk
Medlem

Android 6 och Exchange notifikationer

Hej.

Jag har en exchangemail som används flitigt och är beroende av att få ljudnotifieringar. Det visar sig att det fungerar lite som det själv vill. Vi får mailen, men det är inte alltid ljudet spelas upp. Detta har inte varit några problem på tidigare Androidversioner.

Jag har testat både Exchange via Gmail och Outlook och båda har samma problem.

Telefonen jag har är CAT S60 och jag har även varit i kontakt med CAT.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem

Vilken kalenderapplikation använder du?
Har du testat att ta bort samtliga Exchange-konto från telefonen, rensa appdatan för kalenderappen och lägga in det igen? Om inte så gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Vilken kalenderapplikation använder du?
Har du testat att ta bort samtliga Exchange-konto från telefonen, rensa appdatan för kalenderappen och lägga in det igen? Om inte så gör det.

Originalkalendern är det, men den används inte.

Har gjort som du föreslagit utan att det hjälpt.

Saker jag gjort:
Inställningar > Batteri > Batterioptimering > Outlook : "Optimera inte"

Inställningar > Appar > Outlook > Behörigheter : "Kalender, Kontakter, Lagring, Plats och Telefon"
Inställningar > Appar > Outlook > Aviseringar : "Prioritet"

Outlook > Inställningar > Aviseringar : "All e-post"

Så ljudnotifieringarna verkar ske lite slumpat, ibland får jag det och ibland inte. Även om jag låter telefonen vara låst och ligga på bordet och skicka e-post till den med några minuters mellanrum så kommer det inget ljud på alla (även om de hämtats).

Är det något hårdkodat batterisparläge jag inte vet om eller vad kan det vara? Börjar bli lite tröstlöst det här.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem

Uppdatering!

Detta fel är INTE relaterat till Exchange utan till alla app-aviseringar. När man fått en avisering och inte "kvitterar" den, så blir nästkommande avisering från samma program tyst. Om man "kvitterar" aviseringen, t.ex swiper bort den på låsskärmen, då ljuder nästkommande avisering.

Då är frågan, hur löser man detta? Återkommer om jag hittar något.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB