Bygga Gamingdator Budget 25-30k
tjenare! har hängt här på forumet ett tag (som hemsk oregistrerad användare) och äntligen skapat konto.
jag vet att det är smått uttjatat men jag tänkte ta hjälp av alla trevliga människor här inne med mitt nästa bygge.
sitter just nu på en FX-8350 och ett sapphire R9 390 Nitro och 8gb DDR3, så det är dags att byta ut det mesta.
Lagringsmässigt tänkte jag behålla 2st 120gb SSD och en 1TB HDD, resten känns inte lönt att behålla.
jag har skärm och kringutrustning, det är bara lådan som skall införskaffas, bygga den vill jag göra själv
temat tänkte jag rött/svart då resten av datorrummet kör på de färgerna, jag gillar tanken på corsair carbide's dubbla kammare, vill ha det snyggt och propert inne i lådan så att man ser delarna, vad jag menar är att jag inte har något emot att betala någon hundring extra för att det skall matcha resterande delar.
jag spelar väldigt blandat, både TBS/RTS och blandade FPS (typ insurgency) och RPGs av alla möjliga sorter, men bara 1080 och 60hz, så tänkte inte byta ut mina 3 60hz skärmar bara för den sakens skull.
Ja, jag är medveten om att Ryzen snart släpps, och jag har ingen brådska med att köpa delarna, det kommer nog inte förrän framåt sommaren, men vill ändå spekulera och planera lite vad jag skall ha, och även om jag varit röd väldigt länge är jag ändå lite kluven om jag verkligen ska gå över till den blåa sidan.
hoppas jag varit tillräckligt otydlig, tackar på förhand för svar
här har vi min tankebana:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10189540/