Långsam nedladdning från Onedrive. Vad är fel?

Permalänk
Avstängd

Långsam nedladdning från Onedrive. Vad är fel?

Hejsan!

Kort och gott, min Windows Onedrive tid är över på 2 dagar, försöker tanka ner mina bilder på 16GB, deras server håller emot hastigheten så det tar ca 1 vecka att få ner mina bilder.

Men att ladda upp till Onedrive görs i full hastighet.

Jag sitter på 100/100MB stadslina.

Går detta att anmäla för potentiell stöld?

§3.1
Permalänk
Medlem

Om diskussionen med tråden är ifall det går att anmäla Microsoft för potentiell stöld så är svaret nej.

Permalänk
Medlem

Hur kan det vara stöld om bilderna är kvar?

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Avstängd

De låser mitt konto om 2 dagar, de har strypt hastigheten medvetet..jag hinner aldrig få ner mina filer på 2 dagar..Betala eller få ditt konto låst? Är detta lagligt inom EU's lagar?

Kanske utpressning? För jag ska väl kunna använda min fulla hastighet till att få tillbaka mina filer, lika enkelt som jag laddade upp de till deras server?

Det låter olagligt i mina öron..

Permalänk

Prova installera en W10 dator och synka OneDrive lokalt så kanske det går fortare.

Låser kontot? har du köpt något från MS?

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefanp67:

Prova installera en W10 dator och synka OneDrive lokalt så kanske det går fortare.

Låser kontot? har du köpt något från MS?

Har Windows 10 och Onedrive.

De låser mina bilder tills jag förnyar ett års abonnemang hos Onedrive molnet, vilket jag inte vill..

Och nu försöker jag ladda ner mina filer, men deras servrar är extremt långsamma helt plötsligt..tankar just nu i 10KB/s...på en 100/100MB lina.

Kollade Bredbandskollen, jag ligger på hastigheterna 97 och 99 MB/s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havregröt:

Har Windows 10 och Onedrive.

De låser mina bilder tills jag förnyar ett års abonnemang hos Onedrive molnet, vilket jag inte vill..

Då har du alltså köpt Office 365? I annat fall kostar det inte att ha OneDrive.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Rent generellt så tycker jag att man inte nödvändigtvis kan beskylla microsoft för att folk inte håller koll på villkoren på deras tjänster.

Men jag fick själv ett mail nyss där det står att: "Ditt utrymme har tagit slut på OneDrive och du kan inte längre lägga till nya filer eller göra tillägg i befintliga filer. Dina filer på OneDrive synkroniseras inte längre på dina datorer". Om det är samma villkor för dig så kommer inte filerna att försvinna eller bli onåbara, du kan bara inte lägga till nya eller göra ändringar i de som finns där. Nu har jag aldrig haft någon betalvariant så jag vet inte om det skiljer sig på något sätt, men förslagsvis så kontaktar du microsoft och ser om de kan hjälpa dig. Har mycket svårt att se att någon här på sweclockers har tillräckliga kunskaper för att kunna uttala sig om vad som gäller i denna typ av fall, både när det gäller svensk och EU-lag. Däremot kommer det säkert att bli en hel del inlägg från folk som tycker saker men inte vet och gör mer eller mindre relevanta liknelser.

Angående hastigheten så kan det vara så att fler än jag fått mail om att utrymmet är slut och då börjar tanka ner filer, troligen är servrarna överbelastade. Finns ingen anledning för microsoft att strypa farten för dig, det är inte värt besväret för dom även om det skulle leda till att du betalar för ytterligare en period.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YamahaDGX630:

Då har du alltså köpt Office 365? I annat fall kostar det inte att ha OneDrive.

Nej, det står ''Din Onedrive kommer att låsas, 17 02 21''

Sen kommer alternativ upp ''köp mer lagringsutrymme, eller ''radera 13GB data''

Inget om Office, då jag inte har skaffat detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Rent generellt så tycker jag att man inte nödvändigtvis kan beskylla microsoft för att folk inte håller koll på villkoren på deras tjänster.

Men jag fick själv ett mail nyss där det står att: "Ditt utrymme har tagit slut på OneDrive och du kan inte längre lägga till nya filer eller göra tillägg i befintliga filer. Dina filer på OneDrive synkroniseras inte längre på dina datorer". Om det är samma villkor för dig så kommer inte filerna att försvinna eller bli onåbara, du kan bara inte lägga till nya eller göra ändringar i de som finns där. Nu har jag aldrig haft någon betalvariant så jag vet inte om det skiljer sig på något sätt, men förslagsvis så kontaktar du microsoft och ser om de kan hjälpa dig. Har mycket svårt att se att någon här på sweclockers har tillräckliga kunskaper för att kunna uttala sig om vad som gäller i denna typ av fall, både när det gäller svensk och EU-lag. Däremot kommer det säkert att bli en hel del inlägg från folk som tycker saker men inte vet och gör mer eller mindre relevanta liknelser.

Nej, det håller jag med om..jag visste att tiden skulle gå ut..men inte att deras servrar är så långsamma! Jag skulle acceptera detta om jag skulle kunna få tillbaka mina filer, men med 10KB/s hastighet går det knappt..inte på 2 dagar..Stöld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havregröt:

Är detta lagligt inom EU's lagar?

Kanske utpressning?

1. Ja
2. Nej

Har du läst användarvillkoren du godkände?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Har de skrivit att de låser ditt konto och tar bort innehållet i din Onedrive?!

Citat:

"If you exceed your remaining storage space when the subscription expires, you'll be able to view, share, and download files on your OneDrive, but you won't be able to upload files until you buy more storage or free up space."

"If you cancel your subscription or if your free storage bonus expires, your data will continue to be accessible. You'll be able to view, share, and download files on your OneDrive, but you won't be able to upload files until you buy more storage or free up space."

https://support.office.com/en-us/article/OneDrive-storage-pla...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dockland:

1. Ja
2. Nej

Har du läst användarvillkoren du godkände?

Det stod inget om ''Våra servrar har jätte låg uppladdningshastighet så du kan ha svårt att tanka tillbaka dina filer''

Permalänk
Skrivet av Havregröt:

Har Windows 10 och Onedrive.

De låser mina bilder tills jag förnyar ett års abonnemang hos Onedrive molnet, vilket jag inte vill..

Testade pumpa ner filer via OneDrive Webb och 3.5 GB skulle nog ta några dagar så glöm OneDrive webb.

Sen testade jag synka OneDrive mappen inne i W10 och då gick det undan typ hela internet bandbredden (se bild nedan) så försök synka OneDrive till din lokala disk istället och se om det går fortare.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PointMan:

Har de skrivit att de låser ditt konto och tar bort innehållet i din Onedrive?!

https://support.office.com/en-us/article/OneDrive-storage-pla...

De låser mitt konto.

Jag vill bara ha ner mina filer, förstår folket detta? Men de har 10KB/s hastighet..

Vad är det ni inte förstår?

Jag vill ha hem mina satans bilder med MS har strypt hastigheten så jag inte får tillbaka mina bilder inom 2 dagar! Det står inget om detta i villkoren..

Permalänk
Medlem

Samma problem på en annan dator? Om du laddar ner dem från webinterfacet, samma sak?

Permalänk
Medlem

Lul, du kommer fortfarande att kunna komma åt dina filer. Det som sker är att du inte kan ladda upp nya.

Permalänk
Avstängd

Mod kan ta bort tråden..söker hjälp i andra forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havregröt:

Nej, det håller jag med om..jag visste att tiden skulle gå ut..men inte att deras servrar är så långsamma! Jag skulle acceptera detta om jag skulle kunna få tillbaka mina filer, men med 10KB/s hastighet går det knappt..inte på 2 dagar..Stöld.

Från Microsofts hemsida:

How do I unfreeze my account?
If your OneDrive is frozen because you stopped using it, sign in to the OneDrive website and follow the on-screen instructions to unfreeze it.
If you’re over your storage limit, you have two options to bring your account back into good standing:

  • Choose Get 1 TB (1000 GB) of OneDrive storage with Office 365 and buy an Office 365 subscription.

  • Choose Unfreeze your account to temporarily access your files. You'll have 30 days to remove enough files to be within your storage limit. Your files will be read-only, but you can download or delete files to get back under your storage limit. If you don't remove enough files within 30 days, your account will be frozen again and you won't be able to unfreeze it again.

Skulle tro att det andra alternativet bör fungera för dig.

Permalänk
Medlem

Som andra har sagt står det ju klart och tydligt i deras supporttråd att du kommer att ha fortsatt tillgång på dina filer men att du inte kan ladda upp några nya så jag förstår verkligen inte varför du fortsatt har taggarna utåt...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havregröt:

Mod kan ta bort tråden..söker hjälp i andra forum.

Istället för att be om hjälp och pissa på dom som svarar så kan du ju faktiskt pröva det dom bett dig göra. Skäms på dig för din attityd.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Har du varit inne och pillat på inställningarna för OneDrive's desktop app?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

känns som TS inte vill ha råd utan bara vara arg på MS.

Följ de råd du fått o flytta dina filer från OneDrive.

Har aldrig varit med om att MS eller ngn annan leverantör faktiskt deletat ens filer utan att maila o varna femtielva gånger innan.

Permalänk
Medlem

OP: "Hjälp, jag är paranoid över detta och detta och behöver svar!!!!!!"
SweC: "Lugn, det är ingen fara! Se här på bevis 1, 2 och 3. Inget kommer hända!"
OP: "Jag tror er inte, ni fattar inte!"

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havregröt:

Det stod inget om ''Våra servrar har jätte låg uppladdningshastighet så du kan ha svårt att tanka tillbaka dina filer''

Men vad har det med saken att göra? Du frågar om du kan anmäla Microsoft för stöld? Hur skall du kunna det? Var står hastigheten specad? Det är väl upp till Microsoft.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Då har du alltså köpt Office 365? I annat fall kostar det inte att ha OneDrive.

Utrymmet kostar. Man får 5gb gratis.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Varför försöker du lägga skulden på företaget? Inte nog med det, du försöker alla möjliga vinklar och ber om hjälp för att vinkla det till olagligt? Herregud, lägg ner. Dagens problem att ingen vågar ta ansvar för sig själv..

Hur som, jag förstår om du är upprörd över att det tar tid att tanka ner sakerna. Hur vet du att de strypt just dig? Konspirationsteori eller kan du verifiera det?
Helt ärligt tycker jag att du pratar med kundtjänst om du är så illa att det tar två veckor att tanka ner sakerna, men i ditt avtal så ska det inte finnas några begränsningar.

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Havregröt: *missvisande trådrubrik redigerad*

Har uppdaterat rubriken så den bättre speglar ditt problem.
Ett tips är att även försöka svara något mer utförligt på de medlemmar som lägger ner sin tid på att försöka hjälpa dig.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Lite off topic men det hade varit rätt gött om det implementerades ett lås på forumet för nyreggade. Skapa konto sen får du vänta en månad innan du kan skapa trådar. Det lär uppmuntra lite klokare användning av sökmotorfunktionen framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

känns som TS inte vill ha råd utan bara vara arg på MS.

Följ de råd du fått o flytta dina filer från OneDrive.

Har aldrig varit med om att MS eller ngn annan leverantör faktiskt deletat ens filer utan att maila o varna femtielva gånger innan.

Ja TS ville väl skapa lite drama och kände sig plötsligt rätt dum när han fick klart för sig att han utan problem kommer att kunna ladda ner sina filer även efter att tiden gått ut, men det ville han inte erkänna... 😀

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."