Följ Black Week på SweClockers

Appar kraschar efter uppdatering till Android 7.0!

Permalänk

Appar kraschar efter uppdatering till Android 7.0!

Efter uppdateringen till Android 7.0 (från ingen aning vilket Android jag hade innan ) så kraschar en massa olika appar för mig försöker starta dom.
Har även märkt att jag skall försöka kolla sms som jag har fått så kraschar det med.

Har prövat avinstallerat och installerat igen, men till ingen nytta..

Någon som har/haft samma problem? eller några tips

Mobiltelefonen det gäller: Lenovo P2

Appar som kraschar:
Steam
Snapchat
Rikskupongkortet
KIK
SMS
m.m

Mvh

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemmythekiller:

Efter uppdateringen till Android 7.0 så kraschar en massa olika appar för mig försöker starta dom.
Har även märkt att jag skall försöka kolla sms som jag har fått så kraschar det med.

Har prövat avinstallerat och installerat igen, men till ingen nytta..

Någon som har/haft samma problem? eller några tips

Mvh

För det första, så är det bra o nämna vilken telefon som det pratas om! För det andra, så kan du väl också nämna exempel på appar som kraschar, o för det tredje, när det görs en stor uppgradering, så som från Android till Android 7, så rekommenderas det o göra en återställning på telefonen om man upplever problem med den

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Gör en systemåterställning

Permalänk
Avstängd

@Lemmythekiller: Systemåterställning brukar lösa de flesta problemen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

@Lemmythekiller: Spara vad du ska ha då det kan försvinna annars sen följ denna.
http://www.hardreset.info/devices/lenovo/lenovo-p2-p2a42/

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

DU kan ju först börja med att ta bort alla appar och installera dom igen ,funkar inte det ja då kan du testa återställa telefonen även om det inte är kul så är det sista utvägen.

Ska man verkligen behöva nolla luren för det? minns att jag gick från android 5 till 6 på min gamla samsung s5 och det var inga problem, rensa cache på alla appar borde räcker tycker man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

DU kan ju först börja med att ta bort alla appar och installera dom igen ,funkar inte det ja då kan du testa återställa telefonen även om det inte är kul så är det sista utvägen.

Han har redan gjort det: "Har prövat avinstallerat och installerat igen, men till ingen nytta.."

Skrivet av HazZarD:

Ska man verkligen behöva nolla luren för det? minns att jag gick från android 5 till 6 på min gamla samsung s5 och det var inga problem, rensa cache på alla appar borde räcker tycker man.

Ja, om man får problem, så är det som man bör göra beroende på naturligtvis vad för problem med är

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig