Permalänk

Prey (2017)

Hej,
Prey släpptes ju igår (2017-05-05). Jag hittade ingen diskussionstråd så jag skapade en Vad tycker ni om spelet ni som har hunnit testa det? Jag köpte det lite spontant igår då jag är svag för grenen då Prey påminner starkt om favoriter så som BioShock,SystemShock och Dead Space. Hittills är jag faktiskt positivt överraskad! Otroligt bra musik samt välgjorda miljöer! Gillar att man är fri att utforska. Vad tycker ni andra?

Gameplay:

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Jag tycker första Prey (2006) är bättre.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

@Cooling23: Och du har provat Prey (2017)? Det är ju inte ens samma spel/story. "Jag tycker att äpplen är godare än bananer".

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

@Cooling23: Och du har provat Prey (2017)? Det är ju inte ens samma spel/story. "Jag tycker att äpplen är godare än bananer".

Om det är inte samma spel borde de inte döpa nya spelet till Prey.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag har lirat cirka 8 timmar nu och har skitkul! Tycker det överraskade positivt, hade låga förväntningar.
Flyter på riktigt bra med allt maxat i 1440p, med burken i sign.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

@Cooling23: Och du har provat Prey (2017)? Det är ju inte ens samma spel/story. "Jag tycker att äpplen är godare än bananer".

Jag tyckte nya Prey påminde om Deus Ex: Human Revolution mer i ett klipp jag såg

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Endast spelat demot. Tyckte det var roligt att Kublai Khan är med!

(från Netflix-serien Marco Polo)

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk

Trodde att det skulle bli en Duke Nukem Forever. Men vart positiv överraskad.

Det jag skulle vilja se mer av är att mimics var lite smartare, och att du tog lite mer tid på att få bättre. Samt att ta bort glasögonen som visar var dem är om man inte har taggat dem först. Annars så är det väldigt intressant.

Har ingenting med Pray att göra, så vet inte varför de använda namnet. Antagligen bara för att Pray är ett bra namn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Endast spelat demot. Tyckte det var roligt att Kublai Khan är med!

(från Netflix-serien Marco Polo)

Har nya Prey ett demo? kan inte se nåt på steam i alla fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

@AMD-FX: Endast på konsol. PC-spelare får använda sig av Steam's return policy.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@AMD-FX: Endast på konsol. PC-spelare får använda sig av Steam's return policy.

Ok visste inte det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Endast spelat demot. Tyckte det var roligt att Kublai Khan är med!

(från Netflix-serien Marco Polo)

Haha jag märkte det också! Dels han (Benedict Wong) men senare dyker också Walton Goggins (http://www.imdb.com/name/nm0324658/?ref_=nv_sr_1) upp. Hans breda sydstatsdialekt kan man inte ta miste på.
Rösten till Valentine i Fallout 4 är med också.

Permalänk
Inaktiv

Inte övertygad av vad jag sett ännu, blir nog att börja titta på någon vettig lets play och se hur spelet är innan eventuellt köp.

Skrivet av Cooling23:

Jag tycker första Prey (2006) är bättre.

Rätt löjligt att man återanvänder namnet till ett spel som har väldigt lite med vad man utgick från. Samt Bethesdas sedvanliga tramsande där de nu senast försöker tvinga andra från att inte använda ordet "Prey".

Bra ändå att spelet iallafall hittat ut, utvecklingen av titeln har pågått länge i olika skepnader och bra att det inte verkar bli en flopp med. Duke Nukem Forever någon?

Permalänk
Avstängd

Spelat två timmar och det är okej men att hålla på och leta förbenade lösenord för att komma in genom många dörrar, finns långt ifrån alltid alternativa vägar genom dörrarna som kräver lösenord. Kartorna kunde dom gjort bättre etc. Hyfsat spel men långt ifrån toppklass.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Haha jag märkte det också! Dels han (Benedict Wong) men senare dyker också Walton Goggins (http://www.imdb.com/name/nm0324658/?ref_=nv_sr_1) upp. Hans breda sydstatsdialekt kan man inte ta miste på.
Rösten till Valentine i Fallout 4 är med också.

Haha kul att jag inte var den enda!

Ok, coolt!

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Oerhört stort fan av originalspelet men har inte gett mig in på detta ännu. Hur linjärt/fritt är det? På yngre dagar uppskattade jag det fria oerhört mycket i spel, numer föredrar jag raka linjer genom spelet för att orka mig igenom utan att tröttna hehe...

Permalänk
Medlem

Jag gillar det även om jag inte riktigt har "ork" för att göra 100%

Permalänk
Medlem

Det här spelet är vansinnigt svårt. Jag är ju HELT JÄVLA fast. Jag har INGENTING. Ingen ammo. Inga healthpacks. Jag vet att man kan skapa eget men jag hittar inte tillräckligt med Mineraler för att kunna producera något. Skiftnyckeln räcker inte mot monsterna så det är ett helvete hela tiden.

Hur överlever ni? Har ni också brist på ammo hela tiden?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Србо:

Spelat två timmar och det är okej men att hålla på och leta förbenade lösenord för att komma in genom många dörrar, finns långt ifrån alltid alternativa vägar genom dörrarna som kräver lösenord. Kartorna kunde dom gjort bättre etc. Hyfsat spel men långt ifrån toppklass.

Skickades från m.sweclockers.com

What? Brukar alltid hitta alternativa vägar in i vissa rum innan jag ens har sett att man behöver lösen till dörrarna xD Tycker dom har gjort ett riktigt bra jobb med de. Vissa är dörrar är knepiga och man hittar ledtrådar till hur man ska ta sig in. Helt underbart med ett spel som låter en tänka lite^^

Skrivet av lolflakes:

Det här spelet är vansinnigt svårt. Jag är ju HELT JÄVLA fast. Jag har INGENTING. Ingen ammo. Inga healthpacks. Jag vet att man kan skapa eget men jag hittar inte tillräckligt med Mineraler för att kunna producera något. Skiftnyckeln räcker inte mot monsterna så det är ett helvete hela tiden.

Hur överlever ni? Har ni också brist på ammo hela tiden?

Har spelet ca 4 timmar. Har typ 500 skott till GLOO, 300 till 9mm och 100 till shotgun... 9mm har jag kraftat då jag samlar på allt jag hittar och shotgun shells hittar man ganska lätt om man vet var det kan finnas vapen.
Mat och healthpacks är dock mer random. Men mycket går att crafta. Sen finns det andra saker som kan hjälpa en.

Överlag ett riktigt bra spel. Som ett mega system shock fan är detta underbart Bioshock bara dumma ner spelet rejält medans detta får man tänka lite. Men något dom har gjort ännu bättre är exploring och backtracking. Kollar allt som går att hitta och ser jag en stängd dörr så är det prio 1 att komma in där... bryr mig inte om uppdraget
Enda negativa jag har är att fienden är lite enformig.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

What? Brukar alltid hitta alternativa vägar in i vissa rum innan jag ens har sett att man behöver lösen till dörrarna xD Tycker dom har gjort ett riktigt bra jobb med de. Vissa är dörrar är knepiga och man hittar ledtrådar till hur man ska ta sig in. Helt underbart med ett spel som låter en tänka lite^^

Har spelet ca 4 timmar. Har typ 500 skott till GLOO, 300 till 9mm och 100 till shotgun... 9mm har jag kraftat då jag samlar på allt jag hittar och shotgun shells hittar man ganska lätt om man vet var det kan finnas vapen.
Mat och healthpacks är dock mer random. Men mycket går att crafta. Sen finns det andra saker som kan hjälpa en.

Överlag ett riktigt bra spel. Som ett mega system shock fan är detta underbart Bioshock bara dumma ner spelet rejält medans detta får man tänka lite. Men något dom har gjort ännu bättre är exploring och backtracking. Kollar allt som går att hitta och ser jag en stängd dörr så är det prio 1 att komma in där... bryr mig inte om uppdraget
Enda negativa jag har är att fienden är lite enformig.

Hur får du så mycket ammo? Så mycket finns det inte att loota. Så mycket går det inte ens att skapa när man plockar alla kretskort och fläktar. Om jag lyckas skrapa ihop till TRE mineraler som krävs för att crafta 9 mm skott, så får man 30 kulor. Det krävs minst hälften för att ha ihjäl en stor varelse. Man dräneras direkt så fort man får något. Hur bär du dig åt?

Att sedan samla ihop till 3 mineraler igen är jättesvårt!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av lolflakes:

Hur får du så mycket ammo? Så mycket finns det inte att loota. Så mycket går det inte ens att skapa när man plockar alla kretskort och fläktar. Om jag lyckas skrapa ihop till TRE mineraler som krävs för att crafta 9 mm skott, så får man 30 kulor. Det krävs minst hälften för att ha ihjäl en stor varelse. Man dräneras direkt så fort man får något. Hur bär du dig åt?

Att sedan samla ihop till 3 mineraler igen är jättesvårt!

Jag är en loot-horder. Från de att jag starta spelet så tar jag allt jag kan se. Och jo det finns mycket loot bara man letar lite. Har aldrig behövt kolla och tänka "jaha nu behöver jag leta upp denna saker för att kunna crafta detta" Och varje gång jag går förbi en recycler så slänger jag in allt junk för att få plats med mer loot. Har aldrig haft slut på något när jag ska crafta.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Hur får du så mycket ammo? Så mycket finns det inte att loota. Så mycket går det inte ens att skapa när man plockar alla kretskort och fläktar. Om jag lyckas skrapa ihop till TRE mineraler som krävs för att crafta 9 mm skott, så får man 30 kulor. Det krävs minst hälften för att ha ihjäl en stor varelse. Man dräneras direkt så fort man får något. Hur bär du dig åt?

Att sedan samla ihop till 3 mineraler igen är jättesvårt!

Verkligen inte, finns grejor att tillgå hela tiden. Har aldrig slut på ammo, ibland till pistolen men inget annat.
Har runt 20 medpacks, 25 suit repair kits också.
Kört cirka 22 timmar nu, sjuukt kul!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

What? Brukar alltid hitta alternativa vägar in i vissa rum innan jag ens har sett att man behöver lösen till dörrarna xD Tycker dom har gjort ett riktigt bra jobb med de. Vissa är dörrar är knepiga och man hittar ledtrådar till hur man ska ta sig in. Helt underbart med ett spel som låter en tänka lite^^

Har spelet ca 4 timmar. Har typ 500 skott till GLOO, 300 till 9mm och 100 till shotgun... 9mm har jag kraftat då jag samlar på allt jag hittar och shotgun shells hittar man ganska lätt om man vet var det kan finnas vapen.
Mat och healthpacks är dock mer random. Men mycket går att crafta. Sen finns det andra saker som kan hjälpa en.

Överlag ett riktigt bra spel. Som ett mega system shock fan är detta underbart Bioshock bara dumma ner spelet rejält medans detta får man tänka lite. Men något dom har gjort ännu bättre är exploring och backtracking. Kollar allt som går att hitta och ser jag en stängd dörr så är det prio 1 att komma in där... bryr mig inte om uppdraget
Enda negativa jag har är att fienden är lite enformig.

Jag gillar inte utforskarspel något vidare, smaken är olika. Bioshockspelen må vara mycket men det behövs strategi för att komma någonvart. Det är inte givande eller intellektuellt stimulerande med pussel och leta efter lösenordsklisterlappar.

Permalänk
Inaktiv

Blir spelet bättre eller är det lika skit som första timmen rakt igenom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Blir spelet bättre eller är det lika skit som första timmen rakt igenom?

Wow vilken värdelös och subjektiv fråga. Generella massan och pressen hyllar spelet, så det blir desto svårare att svara på din fråga.
Förmodligen är inte detta spel något för dig oavsett.

Permalänk
Medlem

Köpte precis spelet på Steam då jag verkar se fram emot en trevlig gubb-förkylning.
Fick med Pre-Order Bonus Pack...?
Varför riskera ett fiasko och förbeställa om man ändå får det efteråt?

Permalänk
Medlem

Kasta saker

Droppa saker är ju lätt. Men hur kastar man? Får upp 2 "klamrar" som beskrivning för att kasta. Med X box kontroll är det ju lätt. Men vill spela med mus och tangentbord. Har tryckt på varenda knapp. Men kan inte kasta. Hjälp någon!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Trodde att det skulle bli en Duke Nukem Forever. Men vart positiv överraskad.

Det jag skulle vilja se mer av är att mimics var lite smartare, och att du tog lite mer tid på att få bättre. Samt att ta bort glasögonen som visar var dem är om man inte har taggat dem först. Annars så är det väldigt intressant.

Har ingenting med Pray att göra, så vet inte varför de använda namnet. Antagligen bara för att Pray är ett bra namn?

Detta är som Far Cry. Resten av spelen liknar ettan men är ändå inte samma spel.

De komplicerar det för mycket tycker jag. Skulle vilja ha en äkta uppföljare till Far Cry 1.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Larsp777:

Detta är som Far Cry. Resten av spelen liknar ettan men är ändå inte samma spel.

De komplicerar det för mycket tycker jag. Skulle vilja ha en äkta uppföljare till Far Cry 1.

Crysis är på sätt och vis en fortsättning. Mutant/alientemat utan sandbox. Far Cry 2 och framåt har mest namnet gemensamt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Älskade denna Prey. Helt i min smak. Sällan jag hinner eller prioriterar att spela klart ett spel. Brukar ta en månad att spela spel på 30h plus. Under den tid brukar mitt intresse komma ivägen och fokus byts till nått annat spel. Detta lyckades hålla mitt intresse rakt igenom. Tog mig igenom det på 1,5 vecka. Fick system shock vibbar mest hela tiden. Jäkligt bra spel. Passade mig som handen i handsken.