Permalänk
Medlem

@Paddanx: Jag köpte min på GoG. Fullt windows 10 stöd, och man får med Core Contingency och Battle Tactics.
Och så slipper man DRM då såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@Paddanx: Jag köpte min på GoG. Fullt windows 10 stöd, och man får med Core Contingency och Battle Tactics.
Och så slipper man DRM då såklart

Funkar det med
Jag gjorde det mest för jag orkade inte sätta in DVD läsaren för att läsa skivorna (har haft spelet i många år)

Det jag tycker är kul dock med vissa av dessa gamla spel är att de faktiskt åldras så bra som de gör. Långt från alla spel gör det så klart, men det finns de som gör. Transport Tycoon är något jag spelar lite då och då också, och var det första spelet jag "dygnade" med.

TA är helt klart ett spel som var speciellt.... det gjordes på DX funktioner som senare togs bort av MS (tror det var mellan DX5 och DX6), så de fick snabbt patchas när spelet plötsligt inte fungerade. Sen har det fått massor med patchar, expansioner och även användare har byggt på det spelet i evigheter. Och det är kul än idag...

Minns när jag satt med mitt systerbarn och spelade Co-op (han var typ 6-7 år då) och vi slogs mot 2 st AI. Samt man gick in på internet caféer för att spela det med vänner. Att det ändå fungerar idag, vettigt, på modern hårdvara är på det sättet fantastiskt.

Permalänk
Entusiast

@Paddanx: Älskar TA. Har spelat det sjukt mycket

Permalänk
Medlem

Ojojoj alla gamla minnen och upplevelser som sköljde över en. Spelen, installationsrutorna, programmen, skärmsläckarna, chassi, monitorer... allt detta har varit min egen vardag

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Entusiast

@inquam: Du vill följa med på ett sådant lan då?
Uppleva minnena på nytt?
Retro Lan
https://www.facebook.com/events/1884000581848466/

Permalänk
Medlem

@necrodude: Har inte kvar gamla grejer dock
Eller ja, det jag har kvar är FÖR gammalt. Typ en 486:a DX4 100MHz med 12 mb ram och ett Tseng eller S3 Virge kort

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Entusiast
Skrivet av inquam:

@necrodude: Har inte kvar gamla grejer dock
Eller ja, det jag har kvar är FÖR gammalt. Typ en 486:a DX4 100MHz med 12 mb ram och ett Tseng eller S3 Virge kort

Vi har datorer till försäljning samt uthyrning. Så det går att lösa ifall du är intresserad. Lanet är i Halmstad