SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falafelbollen:

Tyvärr: Only available for home delivery
Fick det inte att fungera, hade inga förhoppning på det heller ej.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Tyvärr: Only available for home delivery
Fick det inte att fungera, hade inga förhoppning på det heller ej.

Man behöver en adress i UK som skrivits tidigare i tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man behöver en adress i UK som skrivits tidigare i tråden.

En sekundär adress?
Om man inte bor i UK med en en legit adress så är ju svenska kunder uteslutna.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Nintendo måste vara det enda företaget som kan sälja samma spel om och om igen. För 1500 riksdaler så blir det några scalpers som får tag i enheterna och kränger de för det dubbla. Sen tror jag att @Sveklockarn behöver ta en lektion i samhällskunskap innan han yttrar sig om marknadsekonomi. Bergsala har i det här fallet nyttjat sin ensamrätt på den skandiaviska marknaden och har nästan i det närmaste nått monopolställning.

En annan anspekt är att i en marknadsekonomi så finns det en balans mellan efterfrågan och tillgång. Nintendo har strypt tillgången till NES Classic och är i det närmaste en planekonomisk handling. Vi tillverkar 100000 NES-enheter och tillverkar inte en enda mer, även om det finns efterfrågan.

Permalänk
Skrivet av RVX:

En sekundär adress?
Om man inte bor i UK med en en legit adress så är ju svenska kunder uteslutna.

Finns en del som har brittiska vänner och kan beställa dit.
Sen finns ju gott om tjänster för skeppning, tex https://www.forward2me.com/

70£ +20£ Frakt. Visst inte superbilligt men ändå billigare än Sverige, runt 990:- och framförallt inte gödande av ocker-bergsala.

Permalänk
Medlem

Finns en del som har brittiska vänner och kan beställa dit.

Jo absolut.
Jag tolkade ditt inlägg mer som att man som bosatt i Sverige kunde beställa därifrån, utan mellanhänder

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twelve Monkeys:

Japp samma fick orderbekräftelse först å sen en dag senare din order mailet.
Men jag tror inte det är nått problem från netonnet då nintendo gick ut med hur många snes mini varja åf hadde å tillgå, det var väl bara inet som var lite snabba med förbokningen.
Men visst skulle man vilja ha ett rak å tydlig svar som från elgiganten men jag är inte orolig då jag vet att jag fick iväg beställningen nån minut efter förbokningen kom upp på netonnets webshop.

Jag vet inte vad det är värt men jag mailade och frågade hur man låg till efter att jag fått det andra mailet och fick följande svar:

NetonNet

Av den information vi fått från leverantören ska vi kunna leverera de förhandsbokningar som nu finns inne hos oss dock kan vi aldrig garantera något till 100% då vad som helst kan inträffa.

Ha en bra helg J

Permalänk
Medlem

Lite kaxigt av MM att fortfarande ta emot beställningar? Hur var MM när NES-mini släpptes? Kunde man få ett ex eller något som vet?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Lite kaxigt av MM att fortfarande ta emot beställningar? Hur var MM när NES-mini släpptes? Kunde man få ett ex eller något som vet?

Dom verkar alltså ha sålt till klubbmedlemmar till högre pris samtidigt som dom haft förbokningar liggandes som ej levererades

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Värdelösa. Beställde och blev lovad leverans som ständigt sköts upp, men som inte skulle vara problem enligt MM. Sedan så meddelade dig mig att de inte skulle få in några. Dagen efter sålde de för ett scalperpris till klubbmedlammar (var medlem, men vägrade scalperpris och sur på så grymt dålig kundbehandling).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Dom verkar alltså ha sålt till klubbmedlemmar till högre pris samtidigt som dom haft förbokningar liggandes som ej levererades

Verkar ju vara en stabil butik. Folk som betalar/fakturerar idag lär nog inte höra mycket..även clubbisar.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Minns när jag som tonåring köpte Donkey Kong Country för 800-900 spänn. Det var exakt vad som låg i spargrisen kan jag säga... Visserligen fick man med soundtracket på CD.

Uttalar mig inte om priset på SNES Classic Mini förrän jag får fakturan, men ett par löparskor för samma pris är definitivt lika överprisade.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Avstängd

@M@DeN: Japp fel av mig. Var den 26:e. Order borttagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Sen tror jag att @Sveklockarn behöver ta en lektion i samhällskunskap innan han yttrar sig om marknadsekonomi. Bergsala har i det här fallet nyttjat sin ensamrätt på den skandiaviska marknaden och har nästan i det närmaste nått monopolställning.

Citera gärna något stycke text där jag påstår att upplägget med generalagenter som har ensamrätt på att sälja en vara via statlig protektionism är kompatibelt med en fri marknadsekonomi.

Skrivet av darkshippo:

En annan anspekt är att i en marknadsekonomi så finns det en balans mellan efterfrågan och tillgång. Nintendo har strypt tillgången till NES Classic och är i det närmaste en planekonomisk handling. Vi tillverkar 100000 NES-enheter och tillverkar inte en enda mer, även om det finns efterfrågan.

Du gör grundlösa antaganden om Nintendos affärer och försöker kallar det planekonomi när de frivilligt väljer att begränsa sin produktion, och kallar mig obildad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Det går fortfarande att boka där!

Media Markt är väldigt grumliga i sina mail. De säger att du är garanterad en konsol, men de säger inte när du kommer att få den. Det kan ju förvisso vara så att du frågade dem om du kommer att få en konsol på releasedagen och fick svar på det där.

Jag bryr mig inte om jag får den på releasedagen eller om jag får den långt senare. Det viktiga för mig är att jag får tag på den.

Nu är den "Tillfälligt fullbokad" enligt hemsidan...

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Jag bryr mig inte om jag får den på releasedagen eller om jag får den långt senare. Det viktiga för mig är att jag får tag på den.

Nu är den "Tillfälligt fullbokad" enligt hemsidan...

Så tänkte jag på NES-releasen. "Äsch, den kommer säljas på rea för 499kr snart.." tänkte inte mer på det på några månader. Sen läste jag en artikel om att den sluta tillverkas. Såklart gick det att få tag i en, men till ett annat pris.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

@candyraver: Om du har följt tråden någorlunda kan du se att jag har förbokat hos fyra olika återförsäljare, så jag är medveten om den begränsade mängden. Det är bara det att jag struntar i om jag får en konsol på releasedagen eller om jag får en nästa leveransrunda.

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

@candyraver: Om du har följt tråden någorlunda kan du se att jag har förbokat hos fyra olika återförsäljare, så jag är medveten om den begränsade mängden. Det är bara det att jag struntar i om jag får en konsol på releasedagen eller om jag får en nästa leveransrunda.

Gomiddag, tror du jag har block & penna och skriver ner varje användare och deras inlägg? ursäkta mig.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Permalänk

Där kan man säga att butiken satt priset efter efterfrågan. Som antagligen priset 1500kr är gjort också.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Där kan man säga att butiken satt priset efter efterfrågan. Som antagligen priset 1500kr är gjort också.

Och uppenbarligen köper folk den för det priset med.

Permalänk
Avstängd

@Kevlarheart:

dom gjorde samma med nes mini

Permalänk
Medlem

Har min förbokad på komplett efter Inet tog bort min. Beställd, bekräftad i lager 20 oktober 2017, 1 st
Men vet inte ens om jag ska ha den, inget direkt sug att spela då vissa snes favoriter saknas ändå.

Antar inte det skadar, lär väl kunna sälja det för en 500 lapp mer efter ett tag ändå.

Permalänk

Måste ju finnas flera denna gång så man slipper förboka för att få köpa en!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wigggetor:

Måste ju finnas flera denna gång så man slipper förboka för att få köpa en!

Det är ju det som är problemet även denna gång, de som har släppts för förbokning är de enheter som kommer att tillverkas fram till nyår och sen kommer det inte tillverkas fler är en begränsad utgåva.

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Frågan är ju bara om elgiganten har koll på hur många dom får in vs hur många som bokat så man inte får samma situation som med Inet.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paco Maco:

Inte mig emot. Hoppas verkligen att man lyckas få till Goldeneye 007 om det skulle stämma. Svårt med alla inblandade i titeln men är verkligen ett spel som definierade den generationen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Paco Maco:

Måste i så fall ha Mario Kart och Goldeneye i mina ögon, trist om det inte skulle bli båda dem.
Tidig 3D åldras inte lika bra som retro 2D imo men blir säkert ett köp ändå, beroende på priset....
Vad ska vi gissa på, 2999 :- i norden?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.