SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem

Efter att ha testat att trycka in RetroPi i min RPI och kopplat in XBOX kontrollern så vetefan om det ens är värt 1000k.
Med tanke på att man kan ha 100tals spel från olika maskiner och få bättre grafik(kantutjämning osv).

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Ny står det "SOLD OUT" på snes classic på Shopto. Är det någon idé att fortsätta trycka F5 eller har det stått så hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Ny står det "SOLD OUT" på snes classic på Shopto. Är det någon idé att fortsätta trycka F5 eller har det stått så hela tiden?

De öppnar sin pre order då och då, verkar helt slumpmässigt när dock. Mellan dessa fönster då man kan beställa
står det sold out. Skulle nog inte ge upp ännu.

Permalänk
Medlem

Har nu avbokat mina två ordrar från Webhallen och NetonNet då de verifierat att priset kommer att vara så högt som de nu har. Ingen panik att få tag i ett exemplar för min del men tänker inte betala betydligt mer pga Bergsala så kikar möjligtvis utomlands framöver.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Pratade med Shopto och enligt dem kommer de endast att skicka med £19.99 DPD International på grund av det höga värdet på produkten. Att man ibland kan välja olika fraktsätt när man går in på preorders i sitt konto har ingen inverkan utan det ändras inte på något sätt (uppdaterar man sidan så återställs det endast till £19.99 DPD International). Verkar helknasigt. Någon som betalat i förväg och fått det lägre fraktpriset? Är lite nyfiken på vad som händer om man betalar i förväg samtidigt som man väljer 6.24£-frakten....

Ja alltså vad har hänt? När jag bokade fick man väla 6.24 frakten. Nu är det bara dpd 19.99 som går att välja.
Det var väl självaste faan hur svårt det ska vara att få tag på en SNES Classic.
Vadå höga värde? Skulle inte kalla 80 pund som något månsterhögt värde.

Det som däremot är HÖGT är en frakt på 20 pund på nått som kostar 80 pund, 25% påslag.

Riktigt sneaky även att dom ändrat såhär i efterhand, jag valde ju som sagt 6.24 men nu när man loggar in så är det ju ändrat till 19.99.

Ni som bokade på amazon.fr, vad fick ni för totalpris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ja alltså vad har hänt? När jag bokade fick man väla 6.24 frakten. Nu är det bara dpd 19.99 som går att välja.
Det var väl självaste faan hur svårt det ska vara att få tag på en SNES Classic.
Vadå höga värde? Skulle inte kalla 80 pund som något månsterhögt värde.

Det som däremot är HÖGT är en frakt på 20 pund på nått som kostar 80 pund, 25% påslag.

Riktigt sneaky även att dom ändrat såhär i efterhand, jag valde ju som sagt 6.24 men nu när man loggar in så är det ju ändrat till 19.99.

Ja, det är jättekonstigt. Kör man Edge så kan man i de flesta fall som sagt välja 6.24-frakten i listan men det sparas ju inte. I Firefox får man aldrig några fraktval alls utan bara det dyraste :D. Ska nog välja 6.24 och se vad som händer om man trycker på pay with card...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Ni som bokade på amazon.fr, vad fick ni för totalpris?

108

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Yes! fick äntligen igenom en preorder på ShopTo. Har en bokad på amazon.fr sedan igår så nu känns det lugnt att avboka mina förhandsbokningar hos svenska återförsäljare.

Någon annan lycklig får chans att betala bergsala-skatt

Permalänk
Avstängd

Bara vänta på alla som blivit scamade av shopto då 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När det gäller franska Amazon, det är inte så att de säljer en fransk version av nintendot? Jag läste att bland annat Zelda har gjorts i en fransk version en gång i tiden. Jag vill definitivt inte få ett SNES med franska spel, då betalar jag hellre Bergsalaskatten eller struntar i det helt och hållet

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

När det gäller franska Amazon, det är inte så att de säljer en fransk version av nintendot? Jag läste att bland annat Zelda har gjorts i en fransk version en gång i tiden. Jag vill definitivt inte få ett SNES med franska spel, då betalar jag hellre Bergsalaskatten eller struntar i det helt och hållet

Tror inte det är olika enheter.

Tittar man på ASIN: B073BVHY3F så är det samma i Amazon UK, DE, osv.

Permalänk

Jag avbeställde mina exemplar från CDON, men tänk om.. tänk om priset sänks till 849:- vid releasen i hela Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

När det gäller franska Amazon, det är inte så att de säljer en fransk version av nintendot? Jag läste att bland annat Zelda har gjorts i en fransk version en gång i tiden. Jag vill definitivt inte få ett SNES med franska spel, då betalar jag hellre Bergsalaskatten eller struntar i det helt och hållet

Je suis Link!

Det hoppas jag verkligen inte. Blir att plocka fram svensk-franska ordboken isf

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag avbeställde mina exemplar från CDON, men tänk om.. tänk om priset sänks till 849:- vid releasen i hela Sverige?

Tanken har slagit mig faktiskt. Att den höga prissättningen bara skulle vara en taktik för att avskräcka scalpers från att bunkra upp 10 exemplar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Bara vänta på alla som blivit scamade av shopto då 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Scammade hur? Ett företag med +22k referenser på trustpilot och som dessutom erbjuder paypal som har utmärkt buyer protection.
Låter som att du försöker övertala dig själv att betala 1600:- för en snes i sverige är en bra deal.

Permalänk
Medlem

Tror inte nintendo bemödar sig med att göra enheter med roms från olika länder men man vet ju aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Scammade hur? Ett företag med +22k referenser på trustpilot och som dessutom erbjuder paypal som har utmärkt buyer protection.
Låter som att du försöker övertala dig själv att betala 1600:- för en snes i sverige är en bra deal.

De har ju redan börjat scamma folk med att ändra fraktkostnaden...

Permalänk
Medlem

Betalade precis min förbokning på Shopto. Det landade totalt på 947,25 kr. Verkar som den billigare (£6,24) frakt som jag valde vid bokningen gäller. Körde kortbetalning som alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A80:

Betalade precis min förbokning på Shopto. Det landade totalt på 947,25 kr. Verkar som den billigare (£6,24) frakt som jag valde vid bokningen gäller. Körde kortbetalning som alternativ.

Behöver man betala nu eller drar dem automatiskt när det skickas?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Behöver man betala nu eller drar dem automatiskt när det skickas?

Man behöver inte betala nu men tänkte det är lika bra så man har lite kött på benen
om det blir något strul. Lättare för dem att avboka ens order om de inte har något finansiellt ansvar gentemot kunden.
Kanske tänker fel men det börjar ju dra ihop sig till release så varför inte slå till nu.

Har aldrig handlat från Shopto tidigare så vet inte om summan dras automatiskt när varan skickas men så brukar det ju funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

De har ju redan börjat scamma folk med att ändra fraktkostnaden...

Mm jag är riktigt förbannad. Deras kundtjänst är totalt inkompetent.
Har mailat med dom några vändor nu, och det enda dom ältar är att det "var fel från början, £20 frakten skulle varit den enda".

Fine, jag kan köpa det, men det jag försöker få dom att förstå är att det är sjukt att dom tripplar frakten utan att meddela oss kunder att detta har hänt. Hade ingen här i tråden reagerat på det så hade min order skickats och £100 pund hade dragits istället för ~84.

4 dygn innan release är enligt deras support senaste cancellation om man ska vara säker på att den inte går iväg.

shopto blir alltså ungefär 1080:-
amazon.fr verkar bli 1030:-

Hade själv satt en "egen" gräns på 1000:-, vilken jag matchat med shopto, därför det blev lite drygt med ändringen nu.
Har försökt med alla browsers men det står £20 på alla nu, antar att ni andra som har fler val kanske har nån cache kvar eller så.
Misstänker dock att dom inte kommer låta den gå iväg på den billigare frakten, även om man lyckas köra en förbetalning på det beloppet..

Permalänk
Medlem

Scammar? Gissningsvis skickar de inte speciellt mycket dyrare saker till sverige innan detta och har helt enkelt missat att se över fraktalternativ.

Om ni känner att ni blir scammade, se då till att avboka konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Scammar? Gissningsvis skickar de inte speciellt mycket dyrare saker till sverige innan detta och har helt enkelt missat att se över fraktalternativ.

Om ni känner att ni blir scammade, se då till att avboka konsolen.

Som sagt. Jag la en order på 79.85 + 6.34 och sen ändrar dom frakten i det tysta. Det känns inte ok. Oavsett hur mycket man ändå "spar" jämfört med en svensk ÅF så är det inte bra kundvård.
Så sjukt att tillgång/efterfrågan (dvs brist på SNES) ska göra att ÅF kan bete sig bäst dom vill och kunderna ska stå på alla 4 och ta emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag avbeställde mina exemplar från CDON, men tänk om.. tänk om priset sänks till 849:- vid releasen i hela Sverige?

Jopp. Har beställt från webhallen å hämt i butik.
Så jag kan gott vänta tilö releasedagen för att bestämma mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Som sagt. Jag la en order på 79.85 + 6.34 och sen ändrar dom frakten i det tysta. Det känns inte ok. Oavsett hur mycket man ändå "spar" jämfört med en svensk ÅF så är det inte bra kundvård.
Så sjukt att tillgång/efterfrågan (dvs brist på SNES) ska göra att ÅF kan bete sig bäst dom vill och kunderna ska stå på alla 4 och ta emot.

Eh, du inser att pengarna du betalar kostar extra täcker frakten?

Permalänk
Medlem

@PlogarN97: Svar från Webhallen via mail jag fick för några timmar sidan.

"Det är det satta priset och dessvärre om det inte passar är du alltid välkommen att avboka din order.
Vi kan tyvärr inte råför priserna bergsala kräver ifrån oss för att vi ska kunna köpa in SNES mini."

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

@PlogarN97: Svar från Webhallen via mail jag fick för några timmar sidan.

"Det är det satta priset och dessvärre om det inte passar är du alltid välkommen att avboka din order.
Vi kan tyvärr inte råför priserna bergsala kräver ifrån oss för att vi ska kunna köpa in SNES mini."

Absolut. Men finns ingen nackdel för mig att vänta tills releasedatum när den är beställd som hämta och betala i butik. Kanske lite svinigt mot webbis och bergsala, men å andra sidan lite halvsvinigt av dom själva att köra dessa överpriser

Hoppas de sänker!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@PlogarN97: Absolut, kan du hämta i butik, dvs bor nära så kör på det! Skadar ju inget utan är smidigt för dig

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Absolut. Men finns ingen nackdel för mig att vänta tills releasedatum när den är beställd som hämta och betala i butik. Kanske lite svinigt mot webbis och bergsala, men å andra sidan lite halvsvinigt av dom själva att köra dessa överpriser

Hoppas de sänker!

Skickades från m.sweclockers.com

Vi vet inte ens om retailers får vara med och dela på vinsterna från bergsalas hutlösa priser. Vad som är ganska klart dock är att bergsala troligtvis kräver att de säljs för låt säga 1600+/- 10% och att de inte får säljas under det för att få fortsatt tilldelning.

Oklart vad maxgaming sysslar med. De kan lika gärna syssla med gråimport. Om de får sina exemplar från Bergsala hoppas jag verkligen att de stryper alla kanaler till dom.

Permalänk
Medlem

Tänk om någon trevlig inköpare råkade lämna sin inköpsorder från Bergsala framme så att man kunde få se vad det riktiga inköpspriset är.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)