Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

Ni som har beställt via Dustin har ni fått något annat mail än "tack för din order"?

Var i telefon med Dustin precis, de kunde inte svara på hur lagerstatusen för de som redan beställt såg ut och skulle återkomma till mig imorgon

Permalänk
Medlem

@A.d.m: om du går in på din order i Dustin står det att du är tilldelad en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Verkar som Inet skickar en 8700k till mig trots allt fick ett sms med din order håller på att plockas!

Haha, störande, jag såg den komma upp på sekunden men beställde inte när det stod beställningsvara.
Bara att gratulera!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde en i5-8600k från Inet direkt när dom kom upp, tillsammans med moderkort, minne och chassi. Fick ett sms om att ordern plockas
Får se om det är med eller utan processor

/Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diviner:

Haha, störande, jag såg den komma upp på sekunden men beställde inte när det stod beställningsvara.
Bara att gratulera!

Skickades från m.sweclockers.com

Stod beställningsvara för mig med men drog en chansning, var inställd på att inte få en till mejlet kom!!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Beställde en i5-8600k från Inet direkt när dom kom upp, tillsammans med moderkort, minne och chassi. Fick ett sms om att ordern plockas
Får se om det är med eller utan processor

/Freddie

Vad beställde du för moderkort, hittar inte speciellt många rewievs på moderkorten. Någon som har bra tips åsikter om vilker moderkort man ska välja till

Permalänk

Bedrövlig release detta.

Skulle köpa en 8700k på netonnet och det gick bra till jag såg att de inte verkat haft några inne överhuvudtaget. 0 inne på lager.

För att säkra upp mig köpte jag på dustin också när de fortfarande hade skrivet att de skulle få in processorerna 11/5.

Nu ser jag ut att bli utan då ingen utav dessa två har någon som helst koll på om de kommer få in några och när. Jag ställde frågan hur man kan sälja någonting och ta betalt när man varken har produkten eller faktiskt har en susning om när den kommer att komma in i lager? Förklaringen på den frågan:"Jo men vi vill liksom visa våra kunder att vi kommer att sälja processorn". Finns det inte andra sätt att göra det på än att sälja saker som inte finns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JakeHimself:

Tycker fan det är helt omöjligt att hitta ITX-kort, inte minst att jämföra. Vad är egentligen skillnaden på ett för 2200 och ett för 1600? Ser ju bara ut som att de slängt på RGB för halva summan!

Vilka andra ITX har du hittat i lager än Asus Strix? Jag slog iaf till på Asus kort, lite onödigt dyrt men det blir nog bra...

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

8700k med z370 hemma.
gg

Permalänk

Jag gjorde beställning vid kl 15:09.. fick bara orderbekräftelse via mail.. så ringde jag och fråga om jag hann beställa..men tydligen jag hann inte Dom sade att om man ha otur så kan det dröja upp till julen eller 2018..

Känns onödigt att jag ha köpt delar förutom moderkort och processor.. dem lär ligga och samla damm tills Coffee Lake kommer.. Min dator har nyligen gått sönder så här ser jag fram emot stort! Vad ska man göra åt det? Bara svälja spott och gå vidare och vänta på dessa och hoppas på tidigare leverans eller ska jag köpa annat processor och moderkort?

Mvh Besviken killen här

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Skrivet av tsint:

Vilka andra ITX har du hittat i lager än Asus Strix? Jag slog iaf till på Asus kort, lite onödigt dyrt men det blir nog bra...

Såg MSI Pro Carbon på typ webhallen! Sen har Proshop ASRock och lite annat Misstänker att mobo ändå kommer vara lite lättare att hitta, så länge CPU-tillgången flaskar hela skiten till en sån här grad.

Någon som fick in en beställning på netonnet?

Permalänk
Medlem

Finns det någon butik alls som har ett exemplar i lager just nu?
(8700K / 8600K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Finns det någon butik alls som har ett exemplar i lager just nu?
(8700K / 8600K)

Inte komplett. Inte Dustin. Inte Inet. Inte NetonNet. Inte Elgiganten. Inte Proshop. Inte webhallen.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Finns det någon butik alls som har ett exemplar i lager just nu?
(8700K / 8600K)

Tyvärr inte.. Slutsåld överallt!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Finns det någon butik alls som har ett exemplar i lager just nu?
(8700K / 8600K)

Helt slut. Eller prisjakt.nu (köp min för 10k)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Helt slut. Eller prisjakt.nu (köp min för 10k)

Skicka den först. Du får pengar sen :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Skicka den först. Du får pengar sen :P.

Den här besten släpps inte lätt... det kan jag säga. Monster.

Permalänk
Medlem

Otroligt missnöjd denna Intel lansering. Är så missnöjd att jag beställde en 1700x och kommer spela detta på 1440p där ryzen i många fall är bättre än 7700k

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

Ni som har beställt via Dustin har ni fått något annat mail än "tack för din order"?

Tyvärr inte, och känns ju dåligt med tanke på att de ska skicka samma dag om man beställer innan 16..

Skrivet av grimboso:

Jag fick visst reserverat den. Min är skickad och på väg hem!

jag har också ref 000005

Asus z370i samt msi z170 pro gaming ac finns som itx

Skickat och på väg. Har fått spårningsnr osv.

FeelsBadMan om personalen ljög för mig, men grattis till dig!

Sa ju dock att den kommer fredag eller måndag så kanske bara inte hann med min idag. (hoppas)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Tyvärr inte, och känns ju dåligt med tanke på att de ska skicka samma dag om man beställer innan 16..

FeelsBadMan om personalen ljög för mig, men grattis till dig!

Sa ju dock att den kommer fredag eller måndag så kanske bara inte hann med min idag. (hoppas)

Står det att du är tilldelad en på Dustin?

Permalänk
Medlem

@BjK: nej är ej tilldelad, men de skulle återkomma till mig imorgon om när de kan tänka skicka ut nästa omgång.

Permalänk
Medlem

Var precis i telefonen med Inet och de har ingen information om när de kan ha i7-8700k i lager igen tyvärr . Får nog gå med min order jag la på Elgiganten, de sa att jag skulle få hem min den 25 oktober när jag pratade med dem i telefonen.

Permalänk
Medlem

Grattis till alla som ska få en kommande dagarna! Sitter själv och svär för att jag inte hann få en vänta till 2018 nej tack punkt. :((

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk

När kommer nästa generation?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

När kommer nästa generation?

Cannonlake i slutet av 2018, dock endast till laptops verkar det som. Ice Lake (10 nm) någon gång 2018-2019 efter Cannonlake.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Dansken88:

Jag gjorde beställning vid kl 15:09.. fick bara orderbekräftelse via mail.. så ringde jag och fråga om jag hann beställa..men tydligen jag hann inte Dom sade att om man ha otur så kan det dröja upp till julen eller 2018..

Känns onödigt att jag ha köpt delar förutom moderkort och processor.. dem lär ligga och samla damm tills Coffee Lake kommer.. Min dator har nyligen gått sönder så här ser jag fram emot stort! Vad ska man göra åt det? Bara svälja spott och gå vidare och vänta på dessa och hoppas på tidigare leverans eller ska jag köpa annat processor och moderkort?

Mvh Besviken killen här

Är i exakt samma situation. Vore en sak om man faktiskt visste åtminstone vilken MÅNAD man kommer få en. Men som det ser ut nu vet ingen någonting. Känns väldigt konstigt. NetOnNet känns relativt ljust då de inte verkat fått in några alls såhär långt (?).

Permalänk
Skrivet av Icte:

Cannonlake i slutet av 2018, dock endast till laptops verkar det som. Ice Lake (10 nm) någon gång 2018-2019 efter Cannonlake.

Ryzen nu kör vi

EDIT: Tack för snabbt svar

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Permalänk

https://www.computeruniverse.net/en/products/90709785/intel-c... säger "4-6 days delivery time" kan ju vara värt att kolla upp för dom som är desperata.

Permalänk
Medlem

Jag har fått tilldelad 1 på båda mina 8700k ordrar från dustin och fick bekräftat av kundservicen att dom höll på att packas. Men fortf inget mail om att dom skickat skiten eller kolli nummer.

Har Dustin blåst mig tro