Kan inte göra snabel-a men kan använda alla andra alt funktioner

Permalänk
Medlem

Kan inte göra snabel-a men kan använda alla andra alt funktioner

Kan inte göra snabel-a men kan alt-tabba, använda alt i spel, använda alt på alla sätt utom att göra snabel-a, förstår inte när detta hände, mitt tangentbord funkar helt och jag har inte fel språk eller något sånt, använder windows 10 på en stationär dator, vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem

Starta om datorn! Har hänt mig flera gånger!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

@Maxizor: hmm funkar inte men märkte att ctrl + alt 2 gör snabel-a, dock så har jag alltid bara använt alt+2? väldigt förvirrad faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonsya:

@Maxizor: hmm funkar inte men märkte att ctrl + alt gör snabel-a, dock så har jag alltid bara använt alt+2? väldigt förvirrad faktiskt

Men... det är ju ctr+alt+2 som är @, inte alt+2?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

När har alt+2 någonsin gjort @?
alt gr+2 eller ctrl+alt+2 ger @

Permalänk
Medlem

det är inte alt gr som du har använt då?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

@MarcusHuddinge: mitt tangentbord är lite mindre och har två alt knappar, kan det vara så att den ena är alt gr men att det bara står alt på den men den fungerar som altgr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonsya:

@MarcusHuddinge: mitt tangentbord är lite mindre och har två alt knappar, kan det vara så att den ena är alt gr men att det bara står alt på den men den fungerar som altgr?

alt gr brukar vara på höger sida om mellanslag, är det den du har använt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonsya:

Vänstra bör vara vanliga alt, medan högra då är alt+gr.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

@MarcusHuddinge: jo men nu fungerar bara ctrl + alt 2 förstår inte varför, inget problem men är det någon inställning eller så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonsya:

@MarcusHuddinge: jo men nu fungerar bara ctrl + alt 2 förstår inte varför, inget problem men är det någon inställning eller så?

Låt mig gissa, du har en dator, moderkort,grafikkort eller tangentbord från asus och kör med deras överklockningsprogram?

Det heter väl gpu tweak, rajt?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

@godspeed:

Haha fasen du hann före mig!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

@godspeed:

Haha fasen du hann före mig!

Great minds think alike;)
Dessutom så var det inte mycket tid före, så vi kan dela på den;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@godspeed: Gullig du är! trevlig helg!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Trådarna har så fantastiskt hög teknisk nivå nuförtiden på Swec.
Är riktigt underhållande här.

copy, paste---> @ <--- This...
Bara som en ren service för er som inte får fram tecknet, bara att klippa ur och klistra in, hur många gånger som helst!

Permalänk
Medlem

@Dunde: Folk kunde ju försöka sig på sökfunktionen ibland, det är nog tionde tråden de senaste månaderna jag sett som handlar om @-tecken och antingen lagg eller att det inte går att skriva.

ps. ctrl+c för att kopiera dundes @ ovan. ctrl+v klistrar in det

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

@godspeed: Gullig du är! trevlig helg!

Detsamma:p

Skrivet av Dunde:

Bara som en ren service för er som inte får fram tecknet, bara att klippa ur och klistra in, hur många gånger som helst!

Well, om TS hade googlat hade han säkert hittat det här ändå, även om det är simpelt att göra som du säger så är det irriterande, och den enkla lösningen för de flesta är att göra om snabbknapparna för det där "äckliga" gpu tweak.. fattar inte att asus inte gjort om det där men man ska inte förvänta sig för mycket

Om vår teori stämmer, så är det enklaste att avinstallera gpu-tweak eller ställa om sina snabbknappar, finns massor av trådar om just det här fenomenet och jag vet också att mängder folk klagat på det genom åren till asus.... yet it still is goin on..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Fast hur är det är svar på något?
Om man inte längre når att skriva @ eller £ för den delen, eller kanske $ pga. av något man ej vet vad det är. Så är det väl klart man kan fråga om hjälp?
Har hänt mig säkert 20 gånger än så länge att jag inte kan använda altgr + siffra för att skriva det jag behöver, vilket är så jag oftast skrivar @. Anledningen har alltid varit olika, från första gången vilket var GPU tweak eller vad asus kallar det till sist som var något random program jag inte ens kommer ihåg som följde med min webbkamera tror jag?

Hur som, vad har att du skriver ett @ i en tråd att göra med en lösning på problemet?
Tror snarare att det är du som har ovanligt låg teknisk nivå om något, du kunde inte ens lösa TS problem.

När vi ändå är i farten, ska vi inte bara skriva ned hela alfabetet så folk kan copy/pasta med enbart musen om inte tangentbordet fungerar? What a solution!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Bytt tangentbordslayout med Win + Mellanslag eller liknande? ;/

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Kör du remote desktop?

Har märkt att det ibland buggar på nått vis och då slutar @ funka med altgr+2. Detta utanför rdp, det är alltså globalt oavsett det är minimerat.

Skickades från m.sweclockers.com