Följ Black Week på SweClockers

Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av movienight:

Samma här

Samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

För de flesta har det blåa försvunnit från "Behandlar" verkar det som.
Jag tror de fått en backlog längre än min steam och törs väl inte lova ett tidspunkt. I ditt fall har de till runt jul att processera det. På min står det 27 november.

Men det jag undrar över är hur dealen mellan Klarna och eventuell säljare fungerar. Klarna köper ju i princip skulden och jag tippar de måste göra det med en gång man godkänt ordern i Klarna. De måste således ligga ute med ganska mycket pengar tills folk har sina produkter. I upp till två månader desutom.

Min har fortfarande stapeln med behandlar, en annan vara har statusen "shipping" så har inga problem mellan klarna och wish iallafall.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@Proximit: svar och svar, fick ingenting annat än att min order ändrades från "processed by" till "your order"

Permalänk
Medlem

Ingen som tänker på att de här med å testa 200 olika kombinationer av rabattkoder kan ses som ett litet brått mot deras förstakund rabatt.... Kan ju va så att dom börjar kolla lite noggrannare när folk använder koder som ej stämmer in på användaren. Önskar alla lycka till med era köp men de känns lite sådär hehe.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Skrivet av acandell:

Samma här. Hade klippt lite bilder, så jag skickade in en där man ser order#, butik och slutslumma.

Fick genast mail med rubriken "[Wish] Re: Why Is My Account Restricted?" och följande info

Users:
App Type: Wish
User Id: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Blocked: Yes
Locale: sv
Photo ID: N/A
Bank statement: https://merchant.wish.com/private-attachment/3b201af6b42311e7...

Varför fick du detta?

Permalänk
Medlem

Har man missat sin chans?

Permalänk
Skrivet av Vash:

Ingen som tänker på att de här med å testa 200 olika kombinationer av rabattkoder kan ses som ett litet brått mot deras förstakund rabatt.... Kan ju va så att dom börjar kolla lite noggrannare när folk använder koder som ej stämmer in på användaren. Önskar alla lycka till med era köp men de känns lite sådär hehe.

Använde ingen kombination alls, det låg redan en sådan kupong när jag loggade in på mitt nya wish konto.

Permalänk
Medlem

Jävla kineser!

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Hur kan man se en status från Klarna? Någon som provat det?

Permalänk
Medlem

Nu händer det

Permalänk
Medlem

@Fey:
Jag kontaktade deras chat support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Varför fick du detta?

När jag skickade in bild på köpet, så kom detta genast i mailen.

Permalänk
Medlem

@lillsowi: Vi har inte ens lämnat Östersjön och mina Swec-bröder har redan börjat tappa moralen. Kommer vi modiga nördar någonsin nå landet med de ökänt höga rabatterna så högt ögat kan nå? eller kommer det Blåsa upp till storm(tm)?! Skepp Klarna ligger risigt till, ett par bröder har redan fallit av skeppet, vi har inte tid att vända om. Fullt segel framåt! Vi har föda fram tills 31 december. Må hoppas vi får en säker resa!

Permalänk

Tänkte kontakta wish genom appen och fråga men får upp detta:
"Vi ber om ursäkt för eventuella besvär, men vi behöver lite mer information så att vi kan verifiera ditt konto.

Vänligen ange din e-postadress och en skärmbild av ditt kontoutdrag som visar ett inköp nyligen med oss. När vi har fått denna information kommer vi att kunna ha dig tillbaka och shoppa på nolltid."

Försökte kontakta wish tidigare idag innan processing försvann men då kom samma text upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Tänkte kontakta wish genom appen och fråga men får upp detta:
"Vi ber om ursäkt för eventuella besvär, men vi behöver lite mer information så att vi kan verifiera ditt konto.

Vänligen ange din e-postadress och en skärmbild av ditt kontoutdrag som visar ett inköp nyligen med oss. När vi har fått denna information kommer vi att kunna ha dig tillbaka och shoppa på nolltid."

Försökte kontakta wish tidigare idag innan processing försvann men då kom samma text upp.

jag har samma text

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Entusiast

Jag vet inte varför alla ser det borttagna datumet för senaste behandling som en dödsdom för ordern. Jag ser det snarare som att de förmodligen har börjat med att faktiskt behandla våra ordrar.

Glaset är halvfullt etc

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Körde med direktbetalning via bank igår vid 10-tiden, fick bekräftelsemail och nu har "Processing" försvunnit för mig med... Kontaktade supporten och fick också "Vi ber om ursäkt för eventuella besvär, men vi behöver lite mer information så att vi kan verifiera ditt konto.

Pengarna drogs ju direkt

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Beställde igår, känns som man väntat en vecka på att få det!

Permalänk
Skrivet av Robbha:

jag har samma text

Är det normalt att få upp det när man ska kontakta wish supporten? Tänkte om kontot har blivit blockat som en ovan.

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

Körde med direktbetalning via bank igår vid 10-tiden, fick bekräftelsemail och nu har "Processing" försvunnit för mig med... Kontaktade supporten och fick också "Vi ber om ursäkt för eventuella besvär, men vi behöver lite mer information så att vi kan verifiera ditt konto.

Pengarna drogs ju direkt

Vet du om det är normalt att få upp den texten när man kontaktar wish support?

Permalänk
Medlem

Det här har ju blivit en monstertråd!!!

Är det någon som har lust att förklara? Hur funkar det? Jag vet att man får 50% eller mer i rabatt som förstaköp hos wish, så mycket har jag fattat. Men...

Det är ju som bekant 100-lappar (i bästa fall) i marginal på datorhårdvara. Ett 1080ti för 3000:- måste ju vara flera tusen under inköpspris för butikerna som säljer dem. Vem ska stå för underskottet ? Wish?

Dom kommer ju fortare sätta skiten i konken än att betala flera miljoner för att alla ni ska få era grafikkort till under hälarpris.

Eller har jag missat nått?

Visa signatur

Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Vet du om det är normalt att få upp den texten när man kontaktar wish support?

Det är inte vanligt Aldrig sett något liknande. Haft kontakt med dem 15-20 gånger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

Funderar på om en skulle peta på klarna om det hela, pengarna har ju liksom betalats ut till företaget redan.

Permalänk
Skrivet av arnamide:

Det är inte vanligt Aldrig sett något liknande. Haft kontakt med dem 15-20 gånger.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad ska man göra? En ovan skickade bild på köpet och fick kontot blockat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Är det normalt att få upp det när man ska kontakta wish supporten? Tänkte om kontot har blivit blockat som en ovan.

Har aldrig fått de tidigare, Skrev och frågade tidigare idag om hur de gick med min beställning på mitt 1080ti jag beställde och då skrev dom att dom skulle kontakta leverantören och kolla när dom skulle skicka de.

Nu försökte jag beställa något billigt skit för 9kr för att kolla om de gick men de gick inte beställa.

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Vad ska man göra? En ovan skickade bild på köpet och fick kontot blockat.

Det var jag. Kontot är inte mindre tillgängligt än innan - jag kan gå in och titta på orderstatus, och detaljer men om jag försöker kontakta kundtjänst så blir det som för andra att de vill ha en bild.

Såg nu att jag tolkat fel. Trodde de ville ha bild på köpet, men det är väl bankkontoutdrag de vill ja. Jag står i en låångsamt chat-kö till Klarna nu, få se om jag kan få ett utdrag.

Permalänk
Skrivet av acandell:

Det var jag. Kontot är inte mindre tillgängligt än innan - jag kan gå in och titta på orderstatus, och detaljer men om jag försöker kontakta kundtjänst så blir det som för andra att se vill ha en bild.

Såg nu att jag tolkat fel. Trodde de ville ha bild på köpet, men det är väl bankkontoutdrag de vill ja. Jag står i en låångsamt chat-kö till Klarna nu, få se om jag kan få ett utdrag.

Aha ok, ska kontakta klarna nu också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proximit:

@Fey:
Jag kontaktade deras chat support.

Klarna? Fick du ett utdrag?

Permalänk
Skrivet av BIRDIE13:

När jag reggade mig använde jag mig utav ett gammalt gmail-konto med fakat namn och personnummer. Kommer det att vara ett problem när jag ska hämta ut paketet? :S

EDIT: Har beställt kort m.m och orden behandlas just nu

EDIT2: Adressen och allt är ju rätt. Kommer jag att behöva visa legitimation när jag hämtar ut paketet eller kommer det att fungera ändå?

Om du använder ett fejkat namn och personnummer (om det är med de fyra sista siffrorna) så är det någon form utav urkundsförfalskning och detta är straffbart, rätt grova straff dessutom, dessutom så erkänner du detta i ett öppet forum och det är inte så smart, mest ett tips till dig.

Hur som helst, när du registrerade din epost adress så kan du, som du redan skrivit, använda dig av vad som helst vad gäller namn och liknande. När du sedan registrerade dig hos Wish, så förutsätter jag att du använde dig utav ditt riktiga namn? De har ingen aning om vad du har för namn knutet till din epost adress, så länge du inte mailar till dem, vilket du inte måste ha gjort, bara för att du använt dig utav din epost adress.

Kortfattat så kommer ingen veta vad du "heter" på din epost adress så länge du inte mailar till någon. När du ska hämta ditt paket så skickas det givetvis till den adress som du har angett när du beställde produkten, posten skiter ju i vad du kallade dig för när du registerade din epost adress.

Lycka Till

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqd:

Är det någon förutom TS och nån av de absolut första i tråden, som fått sitt kort skickat?

Jag beställde för någon månad sedan och det tog tre dagar (om jag minns rätt) innan ordern behandlats och grafikkortet skickats. Sedan tog det ytterligare några dagar så var det framme.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1